Vice. Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 alltså jag får inte igång media servern! gjorde som jag blev tipsad här några inlägg upp (kanske förgående sida) men det vill verkligen inte funka? jag har de installerat, jag har satt igång mediaserver funktionen på ps3an, men datorn hittar inte mitt ps3 :S Men har du router? För du måste ju ha en signal mellan datorn och playstation:et. Jag hade router men har nu en internetkabel mellan PS3 och dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Det kan hända att du måste öppna portar för att det ska funka. Går det med trådat nätverk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Prova inaktivera brandväggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Men har du router? För du måste ju ha en signal mellan datorn och playstation:et. Jag hade router men har nu en internetkabel mellan PS3 och dator Jag har router ja, men Ps3an är koppat trådlöst och datorn med Sladd. måste båda va kopplade likadant? eller kan de va ngn brandvägg som stör? varfan stänger man det? inte så grym på sånt här ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Jag har router ja, men Ps3an är koppat trådlöst och datorn med Sladd. måste båda va kopplade likadant? eller kan de va ngn brandvägg som stör? varfan stänger man det? inte så grym på sånt här ^^ Nej jag tvivlar på att det är brandvägg. Har du sökt på ps3an efter media servern? Bästa hade varit att bara dra en sladd från datorn till ps3an Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 LOLWUT?! http://psgroove.com/content.php?635-Castlevania-First-Backup-Working-From-3.55-Geohot-CFW PS3-backup kör från 3.55, utan JB eller CFW - med PSN?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Jag har router ja, men Ps3an är koppat trådlöst och datorn med Sladd. måste båda va kopplade likadant? eller kan de va ngn brandvägg som stör? varfan stänger man det? inte så grym på sånt här ^^ Bästa hade varit att bara dra en sladd från datorn till ps3an Vet inte om detta kanske hjälper eller inte. Jag fixade Mediaservern igårkväll, jag följde Vices instruktioner. Det funkar prima! Jag kör med sladd. Inte ändrat något, bara installerade och körde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 För min del funkar mediaservern väldans bra. Enkelt att sätta igång och använda Dock laggar 720p-filmer rätt rejält ( vilket iofs inte gör jättemycket eftersom tv:n är så pass dålig ändå). Jag misstänker att det är min dator som ställer till med problem genom att vara för dålig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 LOLWUT?! http://psgroove.com/content.php?635-Castlevania-First-Backup-Working-From-3.55-Geohot-CFW PS3-backup kör från 3.55, utan JB eller CFW - med PSN?! På svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 (redigerad) Yeah niggaz ye bettah check out psx-scene dot com right about now, recognize! It's going down... We gonna play backups but ye bettah purchase the gamez to get the market goin'. - LCS - niggah buy it! http://www.youtube.com/watch?v=uAzDehsmoP0&feature=related - SA - niggah buy it! - VCS - niggah - buy it! Redigerad 11 januari, 2011 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Nu har man lyckats sno grannens trådlösa nätverk igen! http://www.lohere.net/s/image/0806/Trollface.jpg Om ni undrar varför jag så sällan varit inne på PSN så är det för att mitt personliga nätverk brakade ihop för ett tag sedan. Men nu är jag back on track! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 På svenska? Backup på ett spel körs på en PS3a med den senaste uppdateringen, utan varken Jailbreak eller Custom Firmwire och man har fortfarande tillgång till Playstation Network. Fast var det inte Geohot's CFW som användes? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Backup på ett spel körs på en PS3a med den senaste uppdateringen, utan varken Jailbreak eller Custom Firmwire och man har fortfarande tillgång till Playstation Network. Fast var det inte Geohot's CFW som användes? Jag förstår inte riktigt, skum läste lite på sidan ni länka. Man laddar alltså inte ner något spel på datorn? utan man laddar ner någon liten fil (33.56 MB) som man för över till ps3 sen laddar den ner det från psn? om det funkar så borde ju sony kunna patcha bort det rätt enkelt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 (redigerad) Jag förstår inte riktigt, skum läste lite på sidan ni länka. Man laddar alltså inte ner något spel på datorn? utan man laddar ner någon liten fil (33.56 MB) som man för över till ps3 sen laddar den ner det från psn? om det funkar så borde ju sony kunna patcha bort det rätt enkelt? Nej, det där stämmer inte. Det man ska göra är att skapa sin egen kopia av spelet, sen ska man konvertera "exefilen" (med andra termer) med egna program och den kommer vara 33 MB stor, resten av spelet kommer vara större. Men just nu har de lagt upp den konverterade filen och själva spelet får man se till att ha lagt in själv med skiva. Tror jag åtminstone. -- Jag börjar bli lite otålig på att det inte finns nån central sida för vad det senaste är... QJ är bra men inte alltid så snabba och de har ingen "ultimate guide" såsom de hade förr. Jag hänger inte alltid med i svängarna själv. Det jag vill ha är PSN-access (3.41 eller 3.55 spelar mindre roll) samt homebrew med möjlighet till speltankning. Jag vet inte att jag skulle använda det sistnämnda så mycket, men finns möjligheten så tar jag den. Redigerad 11 januari, 2011 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Har laddat ner Geohot's 3.55 CFW nu. Kanske testar lite ikväll, om jag vågar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Har laddat ner Geohot's 3.55 CFW nu. Kanske testar lite ikväll, om jag vågar. Vilken FW är du på nu då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Vilken FW är du på nu då? 3.55 Men det ska väl gå att nedgradera? Vet inte ens om jag orkar riskera att bricka hela skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Men det ska väl gå att nedgradera? Inte än, iaf. Men du lär inte ha nåt att förlora på att testa. Just nu vet jag bara inte vad man kan köra för program och då är det lite meningslöst. Jag letar bara sätt att komma ut på PSN fast ha möjligheterna till backups/homebrew kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Dubbelpostar lite här. Bakgrunden till det hela: BBC-artikeln ifråga. Sony stämmer Geohot och Fail0verflow: http://www.qj.net/qjnet/news/sony-fights-ps3-hackers-via-lawsuits.html http://www.geohot.com/Motion%20For%20TRO.pdf Dokumentet innehåller mycket teknisk bakgrund till det hela. Intressant läsning om man är på det humöret. Jag tror vi kommer se en mycket spännande utveckling kommande veckor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 (redigerad) geohot? var det inte han som fick sony att ta bort linux? Edit: verkar bli ett bra år att äga ps3 http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110112/20-anledningar-att-aga-en-ps3-i-ar , Redigerad 14 januari, 2011 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts