Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

alltså jag får inte igång media servern! :(

gjorde som jag blev tipsad här några inlägg upp (kanske förgående sida) men det vill verkligen inte funka?

jag har de installerat, jag har satt igång mediaserver funktionen på ps3an, men datorn hittar inte mitt ps3 :S

Men har du router?

För du måste ju ha en signal mellan datorn och playstation:et.

Jag hade router men har nu en internetkabel mellan PS3 och dator

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men har du router?

För du måste ju ha en signal mellan datorn och playstation:et.

Jag hade router men har nu en internetkabel mellan PS3 och dator

Jag har router ja, men Ps3an är koppat trådlöst och datorn med Sladd. måste båda va kopplade likadant?

eller kan de va ngn brandvägg som stör? varfan stänger man det? inte så grym på sånt här ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har router ja, men Ps3an är koppat trådlöst och datorn med Sladd. måste båda va kopplade likadant?

eller kan de va ngn brandvägg som stör? varfan stänger man det? inte så grym på sånt här ^^

Nej jag tvivlar på att det är brandvägg.

Har du sökt på ps3an efter media servern?

Bästa hade varit att bara dra en sladd från datorn till ps3an

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa hade varit att bara dra en sladd från datorn till ps3an

Vet inte om detta kanske hjälper eller inte.

Jag fixade Mediaservern igårkväll, jag följde Vices instruktioner. Det funkar prima!

Jag kör med sladd. Inte ändrat något, bara installerade och körde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yeah niggaz ye bettah check out psx-scene dot com right about now, recognize! It's going down... We gonna play backups but ye bettah purchase the gamez to get the market goin'.

- LCS - niggah buy it!

http://www.youtube.com/watch?v=uAzDehsmoP0&feature=related - SA - niggah buy it!

- VCS - niggah - buy it! Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Backup på ett spel körs på en PS3a med den senaste uppdateringen, utan varken Jailbreak eller Custom Firmwire och man har fortfarande tillgång till Playstation Network.

Fast var det inte Geohot's CFW som användes?ohmy_1182776_0.gif

Jag förstår inte riktigt, skum läste lite på sidan ni länka.

Man laddar alltså inte ner något spel på datorn? utan man laddar ner någon liten fil (33.56 MB) som man för över till ps3 sen laddar den ner det från psn?

om det funkar så borde ju sony kunna patcha bort det rätt enkelt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte riktigt, skum läste lite på sidan ni länka.

Man laddar alltså inte ner något spel på datorn? utan man laddar ner någon liten fil (33.56 MB) som man för över till ps3 sen laddar den ner det från psn?

om det funkar så borde ju sony kunna patcha bort det rätt enkelt?

Nej, det där stämmer inte. Det man ska göra är att skapa sin egen kopia av spelet, sen ska man konvertera "exefilen" (med andra termer) med egna program och den kommer vara 33 MB stor, resten av spelet kommer vara större. Men just nu har de lagt upp den konverterade filen och själva spelet får man se till att ha lagt in själv med skiva. Tror jag åtminstone.

--

Jag börjar bli lite otålig på att det inte finns nån central sida för vad det senaste är... QJ är bra men inte alltid så snabba och de har ingen "ultimate guide" såsom de hade förr. Jag hänger inte alltid med i svängarna själv.

Det jag vill ha är PSN-access (3.41 eller 3.55 spelar mindre roll) samt homebrew med möjlighet till speltankning. Jag vet inte att jag skulle använda det sistnämnda så mycket, men finns möjligheten så tar jag den.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpostar lite här.

Bakgrunden till det hela:

BBC-artikeln ifråga.

Sony stämmer Geohot och Fail0verflow:

http://www.qj.net/qjnet/news/sony-fights-ps3-hackers-via-lawsuits.html

http://www.geohot.com/Motion%20For%20TRO.pdf

Dokumentet innehåller mycket teknisk bakgrund till det hela. Intressant läsning om man är på det humöret.

Jag tror vi kommer se en mycket spännande utveckling kommande veckor :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor