eXotic Skrivet 1 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2011 SÅVITT JAG VET SÅ HETER JAG INTE ANONYMOU- HNNNNNNNNNNNGHHHHHHHH okei. Nej jag vet, starta en privat konversation med mig så kan vi utbyta PSN-namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2011 Add me on that bitch! spajder_man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2011 Adrian G-AddeproffsAlexstance-Vlcty184Balor-corpsysbeta23-plopp1BTBoresund-Boresundburken12-baran2000Cheeesybean-Cheeesybeandavmann-davmannEasy-A-Amer-163EET FUK-Whiplash666emo-erick135felshoe-felshoeFerrari-Gurkan_92Fiskaren-FiskarHammarlind-HammarlindHenkibojj-HenkibojjHot dog-theking268kattälskaren-Johan____KIDDAN-herr-sverigeLinus127-Eastlund7Matteus--MattehallikMiRRe-tFreak_Mr.Magic-Drama-DMrNoNja-MrNoNnor_adde-AdriianNoReas0n-Johan__Pixiegnom-SpajXpsponline-JamathSikorka-RadioactiveraekaStellHell-StellHellThe_KeeperBoy-The_KeeperBoyTobbzone-Tobbzonetomkar88-godhate-_-VaXXoR-VaxxorVice-Vice_cWeener-hugoivarssionWu Zi Mu-Whylex.Xazzi-Macke462Yuokai-Bedearyo-yo-Solde45.ZixX-PwhheeeMordos-goranstruweLajnux-iLinus RavenE - RavvenE Boomer-rockdeejayjojje-Jojje94comfy-Comfaj Plasir-SavedCarpet Spajdermän-spajder_man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Varför gick jag inte över till PS3-sidan tidigare? Allt är ju för fan behändigare. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Varför gick jag inte över till PS3-sidan tidigare? Allt är ju för fan behändigare. Vad syftar du på då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Vad syftar du på då? Det tar inte 3 år att dra igång konsollen, menyerna går mycket snabbare att bläddra igenom, inte 13 olika reklamer för skit jag inte bryr mig om. Och allt känns bara mer vuxet på playstationet. I dunno. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Det tar inte 3 år att dra igång konsollen, menyerna går mycket snabbare att bläddra igenom, inte 13 olika reklamer för skit jag inte bryr mig om. Och allt känns bara mer vuxet på playstationet. I dunno. Vad körde du med innan om man får fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Vad körde du med innan om man får fråga? Xbox. Konsollens (innan slim-versionen) utseende ser ju ut som ett skämt. Nu handlar allt bara om Kinect istället. Jobbigt som fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Jag har problemet med min mediaserver-funktion. jag kör programmet PS3 media server och allt har funkat bra innan. Nu har jag dock bytt rum och lite så och nu laggar det i alla filmer jag försöker spela upp. Jag använder nätverkssladd till både datorn och playstationkonsollen, men ändå laggar det. hur ska jag få detta problemet ur världen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 @Mordos: Välkommen! När du fått smak för mediaserverfunktionen och blurayfilmer kommer du nog aldrig vilja tillbaks Sen gäller det bara att hitta spel du gillar också, men det mesta är ju multiformat ändå så enda skillnaden är att du inte kommer behöva betala för onlinespel Jag har problemet med min mediaserver-funktion. jag kör programmet PS3 media server och allt har funkat bra innan. Nu har jag dock bytt rum och lite så och nu laggar det i alla filmer jag försöker spela upp. Jag använder nätverkssladd till både datorn och playstationkonsollen, men ändå laggar det. hur ska jag få detta problemet ur världen? Har du ändrat nåt annat då? Annan dator, andra filer, annan sladd? Vet inte hur det är exakt men jag har för mig att längre sladdar leder data sämre än korta. Det är alltså inte skit samma ifall man sitter med en 25-meterskabel eller en enmeterskabel. Har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 Har förhandsbokat http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/126947-sony-playstation_move-sharpshooter Får bara hoppas att jag får det samtidigt som Killzone 3 så man kan slakta lite Heighast! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 @Mordos: Välkommen! När du fått smak för mediaserverfunktionen och blurayfilmer kommer du nog aldrig vilja tillbaks Sen gäller det bara att hitta spel du gillar också, men det mesta är ju multiformat ändå så enda skillnaden är att du inte kommer behöva betala för onlinespel De flesta spel jag vill spela är på PS3an, den har dock alltid varit för dyr för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 (redigerad) PLAYSTATION 3s FÖRSTA CUSTOM FIRMWARE Le fu-! http://www.qj.net/qjnet/playstation-3/first-ps3-custom-firmware-released.html guys... do note, this does not not allow ps3 play of backup yet (no piracy). if you want to do this and dont have Linux, ps3-hacks.com has them pre-compiled. http://www.ps3-hacks.com/2011/01/04/ps3-custom-firmware-creator-released-permanently-add-install-pkgs-to-the-xmb/#more-5742 if you are already on 3.41 or 3.55 and no not want to change fw then boot in to recovery menu Quote: 1. Ensure the PS3UPDAT.PUP is in /PS3/UPDATE/ on your USB device. 2. Power down the PS3. 3. Now press and hold the power button, the system will startup and shutdown again. 4. Release the power button, then press & hold power again, you’ll hear one beep followed by two consecutive beeps. 5. Release power then follow the on-screen instructions. You’re now in the recovery menu. 6. Connect the USB device and select “System Update.” 7. Hope for the best. Som jag fattat det så... ja. Inga jailbreakgrejer till höger och vänster kommer behövas, bara ett USB-minne. Det här stöder inte PS3-ISOs men är som ett helt vanligt operativsystem (firmware) för PS3, och det enda det gör är att lägga till två ikoner i GAME-menyn, för installering av program. Om jag fattat rätt så kommer man inte behöva styra med att ha sina program (vilka de nu är, emulatorer är en stark gissning) på externa minnen utan kan köra dem (och installera, precis som PSN-demos och BR-spel) på hårddisken. Sweet. -- Edit. Hmm, det är väldigt bra inför framtiden men just nu har jag tyvärr ingen nytta av det. Jag får välja mellan PSN och jailbreak, och så bråttom har jag inte med PSN. Det kommer nog vara mycket som hänt inom två veckor så jag kan gott sitta och vänta. Hehe Redigerad 6 januari, 2011 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 @Mordos: Välkommen! När du fått smak för mediaserverfunktionen och blurayfilmer kommer du nog aldrig vilja tillbaks Sen gäller det bara att hitta spel du gillar också, men det mesta är ju multiformat ändå så enda skillnaden är att du inte kommer behöva betala för onlinespel jag är sjukt sugen att pröva på den här mediaserver funktionen igen, då sist jag prövade det så va hela den grejen ny och funka inte alls så bra som de påstod. så det jag undrar nu är om ngn kan skriva punkt för punkt vad som skall göras ? :)väldigt tacksam för hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 jag är sjukt sugen att pröva på den här mediaserver funktionen igen, då sist jag prövade det så va hela den grejen ny och funka inte alls så bra som de påstod. så det jag undrar nu är om ngn kan skriva punkt för punkt vad som skall göras ? :)väldigt tacksam för hjälp! http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list Ladda nerinstallerastarta PMSStarta PlaystationGå till "Bilder" "filmer" eller vad du nu vill se, på playstationNär du valt tryck XNjut av det du tittar på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 När kommer Steam till PS3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 När kommer Steam till PS3? Kommer nog komma i samband med Portal 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 Steam till PS3? Kommer nog komma i samband med Portal 2. Wait, what? Steam till Ps3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 (redigerad) http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list Ladda ner installera starta PMS Starta Playstation Gå till "Bilder" "filmer" eller vad du nu vill se, på playstation När du valt tryck X Njut av det du tittar på thx alot man! EDIT. jag har gjort såhär, exakt som de står, men ps3an hittar ingen mediaserver, och PMS hittar inget ps3? spelar de ngn roll att ps3 är kopplad wifi och datorn sladd, måste båda va sladd?? eller är de ngn inställning ja måste ändra någonstans..? Redigerad 6 januari, 2011 av DizzY Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 Wait, what? Steam till Ps3? Gabe snackade ju om det på Sony's E3-presskonferens. Steam cloud och grejer. thx alot man! EDIT. jag har gjort såhär, exakt som de står, men ps3an hittar ingen mediaserver, och PMS hittar inget ps3? spelar de ngn roll att ps3 är kopplad wifi och datorn sladd, måste båda va sladd?? eller är de ngn inställning ja måste ändra någonstans..? Har du aktiverat media server på din PS3? Du kan göra det i nätverksinställningar. Nej, det spelar ingen roll hur du är uppkopplad, förutom att det lär funka bättre med kabel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts