Mordos Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Hejsan. Nästa vecka är jag med i PS3 klubben. Får jag det? 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Bör man spela igenom Uncharted 1 innan man spelar tvåan? Det behövs inte, men det är ändå rekommenderat, för det är ändå ett schysst spel, och det finns någon enstaka karaktär i tvåan som kommer från ettan. Men kör igenom det, tycker jag, det är värt det. Hejsan. Nästa vecka är jag med i PS3 klubben. Får jag det? Vi får se hur du sköter dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Hejsan. Nästa vecka är jag med i PS3 klubben. Får jag det? Du är välkommen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Då är jag officiellt med i PS3-klubben då. Beställt medföljande Demon's Souls och Uncharted 2. Har redan läst alla spoilers om ettan, så känns inte direkt aktuellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Då är jag officiellt med i PS3-klubben då. Beställt medföljande Demon's Souls och Uncharted 2. Har redan läst alla spoilers om ettan, så känns inte direkt aktuellt. Demon's Souls har jag beställt, väntar på att det ska landa i brevlådan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 25 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2010 Då är jag officiellt med i PS3-klubben då. Beställt medföljande Demon's Souls och Uncharted 2. Har redan läst alla spoilers om ettan, så känns inte direkt aktuellt. Pixel shooter måste du prova också! galet skoj, borde vara rätt billigt nu också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2010 Demon's Souls har jag beställt, väntar på att det ska landa i brevlådan! Jag ska göra invasions hos dig och sno dina souls. >: D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 27 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2010 Negerkukhuvud! Lånade ut konsollen till brorsan igår och nu funkar inte skiten! TVn får ingen signal och genom efterforskningar och allmänt testande har jag dragit slutsatsen att det är AV-utgången i min konsoll som inte fungerar (sladden är ok, det fungerar med hdmiutgången). Ställer PS3an om sig till att enbart spela upp HDMI så fort man använder det en gång (alla TVar jag använt innan har varit gamla tjockisar utan HDMIuttag, medan bror kollade film därigenom igår)? Om jag lämnar in och får det lagat på garantin, försvinner allt jag spelat ihop då? Kan det vara något annat fel jag inte tänkt på? Jag är ledsen om jag inte kommer kunna spela förrän jag kommer hem till lägenheten där mitt kvitto ligger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 27 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2010 (redigerad) Skummade bara igenom texten men som jag förstod det så funkar allt förutom att PS3 är omställd till en annan signaltyp (hdmi, scart mm.) Håll bara in powerknappen på ps3an några sekunder extra när du startar upp den. Tills att du hör ett pip, då ställer den om video och ljud till fabriksinställning. Du kommer alltså få välja om upplösning och ljudlösning när du startar upp den. edit, detta påverkar ingenting annat är just signalerna som skickas från PS3an. Speldata mm är säkert. Redigerad 27 december, 2010 av Adrian G 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 27 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2010 JAG ÄLSKAR DIG!! <33333 TACK SOM FAN! :wub: (w00t) Så simpelt var det alltså. Kukigt av sony att göra det så att den ställer in sig till en standard och vägrar spela upp genom andra signaltyper bara för att man har använt den bästa (HDMI) en gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Men, hallå. Går det inte att installera spel hursomhelst på PS3an? Jag får ingen "YOU WANT INSTARR?!!??" popup eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Men, hallå. Går det inte att installera spel hursomhelst på PS3an? Jag får ingen "YOU WANT INSTARR?!!??" popup eller något. Hmm, hur menar du nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Hmm, hur menar du nu? Alla har ju "klagat" jämt på att man är tvungen att installera spel på hårddisken på playstation 3. Jag fick mitt idag och jag vill ju installera Demon's Souls och Uncharted 2 på hårddisken, men hittar inte någonstans där jag kan göra som så. Är det bara vissa spel, eller har jag bara tvärmissat något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Alla har ju "klagat" jämt på att man är tvungen att installera spel på hårddisken på playstation 3. Jag fick mitt idag och jag vill ju installera Demon's Souls och Uncharted 2 på hårddisken, men hittar inte någonstans där jag kan göra som så. Är det bara vissa spel, eller har jag bara tvärmissat något? Vet inte vad du har fått för dig, men spelen installeras automatiskt första gången du startar dom. Tror dock inte att Uncharted 2 installerar så mycket, så du kan nog lätt ha missat det. Samma sak med Demon's Soul förmodligen. Om du kollar på baksidan av fodralen så kan du se hur mycket spelet installerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Uncharted 2 och 1 installerar mindre än en megabyte på hårddisken, om jag minns rätt. Skillnad är det på Fallout 3 som installerar 6500 MB och kräver 11 MB per sparfil (vilket blir en jäkla massa) efter 80 speltimmar eftersom ALL info måste sparas. GTA IV tar 4 GB. Heavy Rain tar bortåt 2 GB. Du kan kolla vad spelen tar upp för plats under SPEL -> "Verktyg för speldata" eller "sparade data" för sparfiler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Gran turismo 5 tog 10 gb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Köpte just PixelJunk Shooter och Fat Princess för totalt 80kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Gran turismo 5 tog 10 gb Apropå GT5, stämmer det att det tar upp till 90 min att installera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
assburgerssyndrome Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Apropå GT5, stämmer det att det tar upp till 90 min att installera? Man behöver inte installera innan man spelar. Det installeras under spelets gång utan att man knappt märker det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 29 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2010 Man behöver inte installera innan man spelar. Det installeras under spelets gång utan att man knappt märker det Instalerar inte allt då utan bara prenium bilarna och lite delar utav banorna ifall man vill ha allt installerat så måste man instalera spelet på "riktigt" Apropå GT5, stämmer det att det tar upp till 90 min att installera? Tog ca 50 min för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts