Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Vad tycker ni? Passa på nu med -16%, eller vänta till mellandagsrean och hoppas på att det är lite billigare?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=611323

Vad fan, jag trodde du länkade spel, sluta luras! :rant:

Känner mig grymt sugen!

Hur är det, kan man lägga över filmer/bilder/musik direkt på hårddisken och spela upp allt media därifrån? Hur är det med filformat på filmer?

Snabbgenomgång på lite matnyttig info vore trevligt! ^_^

Ja du kan lägga över media till hårddisken och spela upp. Eller så stream:ar du via datorn om du inte ville fylla din PS3-hårddisk. Men med dagens monstergårddiskar så är den risken inte direkt överhängande.

Tror det är mp4 som filmer, är det ens ett filmformat förresten?

Edit: Här har du länk till videoformat!

http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/video/filetypes.html

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är väl regionsfritt?

Definitivt inte. PS3an vägrar spela upp skivan om den är från fel region. Den kan läsa, men det är stört omöjligt att gå runt regionsspärren - såvida det inte gjorts med de senaste homebrew-innovationerna, men det tror jag inte.

Jag fick en NTSC-skiva i julkapp förra året; vi försökte spela upp den och byta inställningar och testa varje knapp som fanns men inget funkade. När vi sa åt filmsajten att vi ville ha den skiva som de skrivit på hemsidan (det var typ dubbelskrivet: "Region 2, NTSC") så gick det inte. Den version som funkade med PAL kostade fucking 400 kronor mer, fastän det var samma film, men de ville inte byta ut den utan vi fick byta den mot en DVD-box för samma pris istället.

Summa summarum: Vill du köpa och hyra BR-film och se på PS3an UTAN att krångla med direktimport, köp då en PAL.

Dessutom vet jag att åtminstone PSP funkade så att samma spelkod (som är annorlunda för PAL och NTSC) krävs för att spela med andra spelare. Alltså kan en NTSC-ägare inte spela med en PAL-ägare, fastän de kanske bor grannar med varandra och båda har PAL-PS3or.

Redigerad av Henkibojj
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor