Grumpy Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Något ska komma till Playstation Store, men vi har bara fått en gåta i form av en bild. Någon som kan komma på något? RDR dlc? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 RDR dlc? Har tänkt på det jag också, men all DLC har väl redan blivit utannonserat? Kanske är det något PS3-exklusivt på gång? Men det enda i bilden som jag kan binda till RDR är egentligen Wanted postern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Det kan ju vara någon typ av rebus? Kanske en speltitel? Mitt förslag: Wanted: Magic Hat Divers Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Jag är alldeles för kalkad i skallen för att kunna räkna ut vad det är. Klarar inte ens svaren de där "Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren" gåtorna. Nej, jag förlitar mig på att ni löser det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 Har tänkt på det jag också, men all DLC har väl redan blivit utannonserat? Kanske är det något PS3-exklusivt på gång? Men det enda i bilden som jag kan binda till RDR är egentligen Wanted postern. Den höga hatten skulle ju kunna vara det där banditgänget i RDR. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 19 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2010 Sitter och tittar lite på Heavy rain på spelbutiken och inser att det längst ner på trailersidan finns två versioner av spelet att köpa varav den ena är mycket billigare. Tittar in och läser det här: Please note that this product has code BLES-00797 for Europe, and DLC will thus only work in Europe (non-nordic, non-uk). Då blir jag lite konfunderad över om det verkligen kommer fungera på min konsol. Eller ja att jag kommer kunna få DLC (finns det ens något sånt ute tänkte jag först men skitsamma). Min konsol är köpt via spelbutiken och är ju då inte "svensk" så att säga. När jag pratar med deras supportman Thomas som var sååå oerhört hjälpsam o förklarade med att "Det är bara regionen" och "Det fungerar överallt" så blev jag misstänksam och osäker. Vad säger ni som vet? Kommer jag komma åt allting om jag beställer EU versionen? (ingen bryr sig om att prisjakta nu för jag ska tamigfan höra av mig till dom o få det för 300 sen ) För hur kul är det om jag med andra ord bara har spelet och det finns en MASSA annat skojs som jag vill kunna göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2010 Sitter och tittar lite på Heavy rain på spelbutiken och inser att det längst ner på trailersidan finns två versioner av spelet att köpa varav den ena är mycket billigare. Tittar in och läser det här: Please note that this product has code BLES-00797 for Europe, and DLC will thus only work in Europe (non-nordic, non-uk). Då blir jag lite konfunderad över om det verkligen kommer fungera på min konsol. Eller ja att jag kommer kunna få DLC (finns det ens något sånt ute tänkte jag först men skitsamma). Min konsol är köpt via spelbutiken och är ju då inte "svensk" så att säga. När jag pratar med deras supportman Thomas som var sååå oerhört hjälpsam o förklarade med att "Det är bara regionen" och "Det fungerar överallt" så blev jag misstänksam och osäker. Vad säger ni som vet? Kommer jag komma åt allting om jag beställer EU versionen? (ingen bryr sig om att prisjakta nu för jag ska tamigfan höra av mig till dom o få det för 300 sen ) För hur kul är det om jag med andra ord bara har spelet och det finns en MASSA annat skojs som jag vill kunna göra? Nu kan jag inte jättemycket om just det där. Men jag vet om att spelet kommer fungera, fast det visste du ju själv redan. Men det känns ju som att DLC kommer fungera också, kan inte komma på några hinder till att det inte ska fungera. Det enda jag vet som skiljer sig mellan amerikanska och europeiska spel är att man hamnar på olika servrar när man spelar online, stämmer det ens förresten? Finns det fler skillnader? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2010 Fick en helt ny konsol idag. 60GB, precis som min gamla. Det enda tråkiga är att jag måste spela om alla spel och lägga in alla serier och filmer för att allt annat försvann.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 22 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2010 Fick en helt ny konsol idag. 60GB, precis som min gamla. Det enda tråkiga är att jag måste spela om alla spel och lägga in alla serier och filmer för att allt annat försvann.. Aj, fasen vad trist . Blir det att spela om allt eller lägger du det åt sidan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 24 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2010 (redigerad) Aj, fasen vad trist . Blir det att spela om allt eller lägger du det åt sidan? Jag får se! Håller på att spela igenom Brothers in arms: Hells highway nu bara för att det är roligt. GTA IV, AC2 och alla andra 'längre' spel jag har får jag se om jag orkar spela igenom en gång till.. Lutar mest åt att köpa nytt dock. Hell, jag måste spela igenom, och köpa Read Dead Redemption, AC:Brotherhood, Mafia 2, MoH: Afghanistan (eller vad det nu heter), COD: Black Ops, BF3, etc, etc.. Redigerad 24 oktober, 2010 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 25 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2010 Jag får se! Håller på att spela igenom Brothers in arms: Hells highway nu bara för att det är roligt. GTA IV, AC2 och alla andra 'längre' spel jag har får jag se om jag orkar spela igenom en gång till.. Lutar mest åt att köpa nytt dock. Hell, jag måste spela igenom, och köpa Read Dead Redemption, AC:Brotherhood, Mafia 2, MoH: Afghanistan (eller vad det nu heter), COD: Black Ops, BF3, etc, etc.. Inte värt de. MOH: afghanistan var en besvikelse till pc och konsoll. Mafia 2 var ok på pc men sög häst pung på konsoll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2010 Linux till PS3 igen, om man inte gjort nåt dumt och uppdaterat över 3.41. http://www.qj.net/qjnet/playstation-3/marcan-brings-linux-to-ps3-firmware-341.html Jag letar användningsområden för detta exploit, det verkar som att det bästa jag hittat är PS2-backups. SNES/NES-emulatorer och liknande vore inte så dumt. Vad hände med Zerojay-projektet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 26 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2010 (redigerad) Linux till PS3 igen, om man inte gjort nåt dumt och uppdaterat över 3.41. http://www.qj.net/qjnet/playstation-3/marcan-brings-linux-to-ps3-firmware-341.html Jag letar användningsområden för detta exploit, det verkar som att det bästa jag hittat är PS2-backups. SNES/NES-emulatorer och liknande vore inte så dumt. Vad hände med Zerojay-projektet? undra vad jag har för verison? måste hem o kolla Edit: han använder fat såg jag nu så de kanske inte lär funka på slim? Redigerad 26 oktober, 2010 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 26 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2010 Edit: han använder fat såg jag nu så de kanske inte lär funka på slim? PS3-haxen funkar ju på alla modeller så jag tror inte det är någon skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 26 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2010 (redigerad) *DUBBEL* Redigerad 26 oktober, 2010 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2010 Jag har inte riktigt hittat nån "Ultimate Guide for PS3 hacks" än, men vad jag listat ut är följande: - PS3Jailbreak är en USB-sticka man måste köpa för 400 kronor online. Den är stämd av Sony och kanske inte säljs längre? Hursomhelst stöder denna PS3-backups (piracy). - PSFreedom är en klon av PS3JB till Nokia N900, HTC-telefoner, iPods, iPhones mfl smartphones. Kort därefter blev denna portad till ett antal andra apparater (mest obskyrare maskiner som Texas Instruments TI-84+ och hemmabyggda USB-minnen) och fick namnet PSGroove, som är en klon av PSFreedom som inte heller stöder PS3-backups för att förhindra större spridning av warez, vilket jag tycker var ett klokt val. - Man öppnar aldrig sin PS3 och bryter inga garantier. - Kopplar man bort USB-apparaten, oavsett vilken, är PS3an "avchippad" och som vilken PS3 som helst. - Man måste ha 3.41, varken tidigare eller senare, för att detta ska funka. 3.41 går att hämta och läggs på x:\PS3\UPDATE\UPDATE.PUP på ett USB-minne. Sen tar man update -> via storage media, INTE INTERNET. - PSN är otillgängligt på 3.41 men det finns hacks för detta (eller?) som gör att man kommer in på PSN och PSStore utan att uppdatera. PSN Demo Installer, vad gör den? - Användningsområden för hela tjofrejset är PS2-backups, PS3-backups med den köpta versionen, Linux, flertalet filhanteraren-liknande program och emulatorer. Senaste idag verkar vara SNES9x 4.3.8 och nån NES-emulator. - Open Remote Play verkar rätt grymt också. Fjärrstyr din PS3 och kom åt alla filer (och spel?) via en PC eller Mac, alltså inte längre bara med PSP. Men vad hände med the Zerogame project? Bästa grejen jag sett, ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 27 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2010 Vore trevligt om ni kunde hjälpa mig med lite tips på headset till ps3. Är det här något att hänga i julgranen? http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/speltillbehor/PS3BLUETOOTH/bluetooth-headset Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2010 Vore trevligt om ni kunde hjälpa mig med lite tips på headset till ps3. Är det här något att hänga i julgranen? http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/speltillbehor/PS3BLUETOOTH/bluetooth-headset Hade inte lagt pengar på det. Köpte ett begagnat på blocket för 150 spänn. Nu hade jag flyt, den var bara tre månader gamal och jag prutade sjukt mycket. Köpte en Jabra BT2080 Och jag är verkligen nöjd. Kolla på blocket. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 29 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2010 Pågår en beta till killzone 3 märkte jag nu Kan man fortfarande få tag på en key någon stanns? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 1 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2010 Köpte mig ett headset från gamestop, det står att den ska ladda tills den röda lampan slutat lysa, nu har det gått 3 dagar och lampan lyser fortfarande. Någon som har någon idé? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts