eXotic Skrivet 24 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2010 Jag ska koppla in mitt PS2 till TV'n nu när vi äntligen har ett ledigt Scart-uttag. Grejen är den att jag vill ha mitt PS3 inkopplat samtidigt. Kommer båda konsollerna använda sig av samma AV-kanal? Spelar du PS3 med Scart!? Om ja: SKÄMS! Men så länge det finns två Scart-uttag och PS2 och PS3 är kopplade till olika så bör de ligga på olika kanaler. Om nej: Puh.. Då bör också PS2 och PS3 ligga på olika kanaler då PS3 är på HDMI-kanalerna och PS2 är på AV-kanalerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2010 Spelar du PS3 med Scart!? Om ja: SKÄMS! Men så länge det finns två Scart-uttag och PS2 och PS3 är kopplade till olika så bör de ligga på olika kanaler. Om nej: Puh.. Då bör också PS2 och PS3 ligga på olika kanaler då PS3 är på HDMI-kanalerna och PS2 är på AV-kanalerna. Ingen HDTV you know Tack för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 24 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2010 Nej, vissa av oss sitter faktiskt fortfarande med SDTV... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Fick hem Playstation Move igår. Då jag bara har Sports Champions så är ju liknelsen till Wii Sports ganska stor men måste säga att känslan i Move är grymt mycket bättre (och tur är väl det med tanke på att det är nytt), plus att grafiken för detta lilla sportspel var riktigt fin. Det känns mer seriöst än Wii helt enkelt. Gör dock inte samma misstag som mig och köp Navigation Controller på en gång, spara pengarna eller lägg de på ytterliggare en Move-kontroll då du kan spela vissa av sporterna med båda händerna på ett ganska fritt sätt. Det var lite som jag hade förväntat mig, precis som Wii fast lite bättre, om jag inte minns helt galet har jag för mig att Killzone 3 skulle vara till Move, kan nog bli riktigt roligt. Står dock fast vid att jag är rädd att allt för många spel kommer släppas till move, alltså att det minskar med "vanliga" spel. Några frågor? shoot! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Fick hem Playstation Move igår. Då jag bara har Sports Champions så är ju liknelsen till Wii Sports ganska stor men måste säga att känslan i Move är grymt mycket bättre (och tur är väl det med tanke på att det är nytt), plus att grafiken för detta lilla sportspel var riktigt fin. Det känns mer seriöst än Wii helt enkelt. Gör dock inte samma misstag som mig och köp Navigation Controller på en gång, spara pengarna eller lägg de på ytterliggare en Move-kontroll då du kan spela vissa av sporterna med båda händerna på ett ganska fritt sätt. Det var lite som jag hade förväntat mig, precis som Wii fast lite bättre, om jag inte minns helt galet har jag för mig att Killzone 3 skulle vara till Move, kan nog bli riktigt roligt. Står dock fast vid att jag är rädd att allt för många spel kommer släppas till move, alltså att det minskar med "vanliga" spel. Några frågor? shoot! Vad är skillnaden mellan Move-kontroll och Navigation Controller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Vad är skillnaden mellan Move-kontroll och Navigation Controller Move-kontrollen är själva "rörelse-kontrollen" och Navigation Controller innehåller egentligen bara styrspak, styrknappar och X,O. Den har ingenting med dina rörelser att göra, så jag misstänker att man behöver den till spel där man exempelvis behöver gå och liknande. Jag har inte använt den en ända gång till Sports Champions iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 26 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2010 Navigation Controller går att ersätta med vanlig handkontroll. Dock kanske det inte är lika bekvämt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-car-index-playview-tech-demo/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Right, nyutflyttad hemifrån och känner att det är dags att skaffa sig en konsoll. PS3an vi har hemma användes inte jätteflitigt, men jag vill få ändring på det. Frågan är då: hur stor hårddisk behöver man egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Right, nyutflyttad hemifrån och känner att det är dags att skaffa sig en konsoll. PS3an vi har hemma användes inte jätteflitigt, men jag vill få ändring på det. Frågan är då: hur stor hårddisk behöver man egentligen? Beror på hur du vill använda din PS3:a. Jag har en 40GB och har klarat mig riktigt bra med det. Har inte lyckats fylla den än trots att jag haft min konsol i nästan 2½ år. Men då har jag ingenting onödigt på min hårddisk, inga demos, inga hemladdade spel, än så länge inget DLC, ingen musik, inga filmer. Bara saves och spelinstallationer. Vill jag använda PS3:an som mediamaskin så streamar jag all musik och film från datorn, för att på så sätt slippa fylla hårddisken. Så du förstår nog att om du istället vill ha musik, film, hemladdade spel osv. osv. på hårddisken så får du söka dig till PS3konsoler med lite större hårddisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Beror på hur du vill använda din PS3:a. Jag har en 40GB och har klarat mig riktigt bra med det. Har inte lyckats fylla den än trots att jag haft min konsol i nästan 2½ år. Men då har jag ingenting onödigt på min hårddisk, inga demos, inga hemladdade spel, än så länge inget DLC, ingen musik, inga filmer. Bara saves och spelinstallationer. Vill jag använda PS3:an som mediamaskin så streamar jag all musik och film från datorn, för att på så sätt slippa fylla hårddisken. Så du förstår nog att om du istället vill ha musik, film, hemladdade spel osv. osv. på hårddisken så får du söka dig till PS3konsoler med lite större hårddisk. Aha, det låter ju jättebra med tanke på att alla PS3 slim som säljs har 120-320GB Då kan jag alltså nöja mig med den minsta och vara glad som en räv Det går att koppla in en bärbar hårddisk om man skulle få för sig att utöka va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Aha, det låter ju jättebra med tanke på att alla PS3 slim som säljs har 120-320GB Då kan jag alltså nöja mig med den minsta och vara glad som en räv Det går att koppla in en bärbar hårddisk om man skulle få för sig att utöka va? Japp det ska gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Det går att koppla in en bärbar hårddisk om man skulle få för sig att utöka va? Menar du en extern hårddisk? PS3an har inte stöd för NTFS, vilket de flesta externa hårddiskar använder sig av, men USB-minnen går bra. Om du menar en hårddisk från en bärbar dator så går det bra så länge det är 2,5" SATA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Menar du en extern hårddisk? PS3an har inte stöd för NTFS, vilket de flesta externa hårddiskar använder sig av, men USB-minnen går bra. Om du menar en hårddisk från en bärbar dator så går det bra så länge det är 2,5" SATA. Det går ju att formatera den bärbara till FAT32 om man bara vill ha den externa till PS3-lagring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Menar du en extern hårddisk? PS3an har inte stöd för NTFS, vilket de flesta externa hårddiskar använder sig av, men USB-minnen går bra. Om du menar en hårddisk från en bärbar dator så går det bra så länge det är 2,5" SATA. ehh, jag menade extern.. Jag får återkomma med frågan ifall det skulle bli aktuellt, nu ska jag ner på Sickla köpcenter och leta upp en konsoll och RDR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Det går ju att formatera den bärbara till FAT32 om man bara vill ha den externa till PS3-lagring. Mjo, fast då blir man ju limiterad till 3,99GB begränsningen. Och när jag formaterade om min 250GB till NTFS så fick jag bara 110GB kvar. Så jag skulle iallafall rekommendera att köpa ett större USB-minne. Fast sen ska det ju också nämnas att speldata endast kan installeras på den interna hårddisken. Jag har själv 80GB-modellen och får då 74GB ledigt från start. Jag har 27 spel och har behövt avinstallera tre av dom + Home, för att få plats med demos som jag vill prova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 (redigerad) Mjo, fast då blir man ju limiterad till 3,99GB begränsningen. Och när jag formaterade om min 250GB till NTFS så fick jag bara 110GB kvar. Så jag skulle iallafall rekommendera att köpa ett större USB-minne. Fast sen ska det ju också nämnas att speldata endast kan installeras på den interna hårddisken. Jag har själv 80GB-modellen och får då 74GB ledigt från start. Jag har 27 spel och har behövt avinstallera tre av dom + Home, för att få plats med demos som jag vill prova. Behöver man filer som är större än 4 gig då? Skulle vara film i sådana fall, eftersom speldata som sagt installeras på den interna. VA!? Jag har en extern på 1TB som jag har FAT32 på, nu måste jag kolla om jag också har så lite utrymme. Edit: Rättare sagt, kolla om jag har tappat utrymme. Redigerad 3 oktober, 2010 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Behöver man filer som är större än 4 gig då? Skulle vara film i sådana fall, eftersom speldata som sagt installeras på den interna. Nej, absolut inte, men jag tänkte ifall man skulle använda den till datorn också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 ehh, jag menade extern.. Jag får återkomma med frågan ifall det skulle bli aktuellt, nu ska jag ner på Sickla köpcenter och leta upp en konsoll och RDR Ledsen hest. Slut överallt ju Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Något ska komma till Playstation Store, men vi har bara fått en gåta i form av en bild. Någon som kan komma på något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts