Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Kom en uppdatering idag som blockerar PSjailbreak och andra hackmetoder.smile_1181703_0.gif

Föga förvånande. Sony verkar ha löjligt bra koll på sin ps3, och framförallt på piratscenen eftersom de lyckas få reda på - och fixa - exploiterna väldigt fort.

Nåväl, inte mig emot då jag håller med Henkibojj i frågan. Jag vill inte se att ps3:n dör på samma sätt som psp gjorde. Visst att det var soft att kunna ladda hem spel gratis, men både spelglädjen och den officiella psp-scenen tog ju rejält med stryk i och med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSP och PS3 är inte riktigt samma sak

titta på 360'n tex den har ju varit "hackad" rätt länge nu och inte gör dom mindre spel till de. Rättare sagt mer!

Edit: blä va äckligt tangentbordet i skolan va :(

Det är inte enda anledningen till att jag inte vill ha den hackad.

Jag vill inte att Sony, som har haft det väldigt kärvt med PS3an, ska förlora pengar på grund av att vissa helt enkelt slutar köpa spel.

Man måste tänka på att Sony faktiskt får en del av pengarna vi konsumenter lägger ut på spelen.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pixi: Jag påstår inte nått. Väldigt intressant påpekande från er bara.

Är det bara er inbillning eller finns det verkligen nån gnutta sanning i ert påstående? Finns det nåt som stödjer ert påstående?

Jag menar, PC har varit drabbat av piratkopiering länge och det kommer fortfarande spel. I väldigt fart med imo.

Och vad menar du med "Jag vill inte att Sony, som har haft det väldigt kärvt med PS3an..."

De har väl gått sjukt bra för Playstation 3? Sålde inte riktigt lika bra som väntat, but still..

=)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pixi: Jag påstår inte nått. Väldigt intressant påpekande från er bara.

Är det bara er inbillning eller finns det verkligen nån gnutta sanning i ert påstående? Finns det nåt som stödjer ert påstående?

Jag menar, PC har varit drabbat av piratkopiering länge och det kommer fortfarande spel. I väldigt fart med imo.

Och vad menar du med "Jag vill inte att Sony, som har haft det väldigt kärvt med PS3an..."

De har väl gått sjukt bra för Playstation 3? Sålde inte riktigt lika bra som väntat, but still..

=)

PSPn är i princip död som spelplatform. Är inte det bevis nog? tongue_1181744_0.gif

Utvecklarna vågar helt enkelt inte satsa på PSPn eftersom den är så extremt utsatt för piratkopiering.

Ja, det går ju bättre för Sony nu och de har börjat gå med vinst, och just därför vill jag inte att de ska börja förlora pengar på grund av det här. Och visst skulle det vara trevligt att kunna få alla spel gratis, men i slutändan är det lika bra att alla helt enkelt betalar för sig.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig att du är haj på PC-marknaden då.

Hur många av de stora spel släpps samtidigt till PC och konsol i dagsläget?

Dem väntar med att släppa till PC för att folk ska köpa till konsol istället för att tanka piratkopia till PC.

Det har påverkat utbudet till PC väldigt mycket imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSPn är i princip död som spelplatform. Är inte det bevis nog? tongue_1181744_0.gif

Utvecklarna vågar helt enkelt inte satsa på PSPn eftersom den är så extremt utsatt för piratkopiering.

Så det släpps få spel till PSP alltså.

Men det är ju såna där små skivor, det är inte dem man kopierar? Man lägger in dem på PSPs minne då eller?

Hmm, man kanske skulle köpa ett PSP... :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det släpps få spel till PSP alltså.

Men det är ju såna där små skivor, det är inte dem man kopierar? Man lägger in dem på PSPs minne då eller?

Hmm, man kanske skulle köpa ett PSP... :naughty:

Det släpps spel, men inte särskilt många. 2009 kom det cirka 20st .

Ja, man lägger in spelen på ett minneskort.

Dock så tror jag inte den senaste (PSP GO) har blivit hackad än.

Iväg till PSP-tråden med dig!

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor