felshoe Skrivet 4 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2010 Butiken ger oftast 1 års garanti utöver det så har man däremot 3 års reklamationsrätt. Garanti och reklamationsrätt är dock inte riktigt samma sak men är det ett fabrikationsfel så ska det inte vara några problem. Det lär vara ett fabrikationsfel eftersom att en del verkar få samma fel. Jag ska ringa Mediamarkt imorgon och se efter, återkommer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2010 Har märkt att sony har börjat lägga upp hela PS3-spel på PSS. Nu på sista tiden har vi fått inFamous och LittleBigPlanet och när jag nu gick in på amerikanska butiken så såg jag även Red Faction: Guerilla. Red Faction kostar bara 19,99 dollar vilket borde bli cirka 150kr. Om jag hade en större hårddisk så skulle jag faktiskt kunna tänka mig att köpa spel digitalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2010 Har märkt att sony har börjat lägga upp hela PS3-spel på PSS. Nu på sista tiden har vi fått inFamous och LittleBigPlanet och när jag nu gick in på amerikanska butiken så såg jag även Red Faction: Guerilla. Red Faction kostar bara 19,99 dollar vilket borde bli cirka 150kr. Om jag hade en större hårddisk så skulle jag faktiskt kunna tänka mig att köpa spel digitalt. Varför måste du ha större? Bara att köpa, spela avinstallera. Det ligger ju kvar på din lista om du vill spela det igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2010 Varför måste du ha större? Bara att köpa, spela avinstallera. Det ligger ju kvar på din lista om du vill spela det igen Känns drygt att behöva avinstallera spel för att sedan installera dom igen. Har redan avinstallerat 2-3 av mina retail-spel och jag gillart inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2010 Känns drygt att behöva avinstallera spel för att sedan installera dom igen. Har redan avinstallerat 2-3 av mina retail-spel och jag gillart inte. Varför? Du ahr ju spelat klart det. Man spelar ju inte om ett spel tidigare än ett år senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2010 Varför? Du ahr ju spelat klart det. Man spelar ju inte om ett spel tidigare än ett år senare. ...förutsatt att man, som du, köper ett spel i veckan. GTA IV spelade jag om två gånger det första året, sen blev det väl en gång till. Alla spel jag har (~20 st på 2½ år) har jag spelat minst två gånger, oftast tre. Fast jag vet ju iofs att jag köper lite väl lite spel även enligt mig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 23 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2010 Ni har säkert redan hört talas om det, men jag tar upp det ändå. Ett gäng hackers har lyckats fixa ihop ett modchip till PS3 som gör det möjligt att göra backups av spel och lagra dem på hårddisken (ungefär som den första xboxen). Den kostar dock cirka 1200kr. Länk till chippet: Finns även några videos längre ner. http://www.modsupplier.com/catalog/ps3-mod...reak-p-929.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2010 Såg också det, dock inte priset. Men det är bara en tidsfråga innan det patchas, skulle jag tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 23 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2010 Men det är bara en tidsfråga innan det patchas, skulle jag tro. Tänkte samma sak. Känns inte så värt att lägga ut 1200kr på något som när som helst kan sluta fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 23 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2010 finns de inte till slim ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 23 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2010 finns de inte till slim ? Med tanke på att de använder sig av en Slim i videon så antar jag att den passar alla modeller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 23 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2010 Tänkte samma sak. Känns inte så värt att lägga ut 1200kr på något som när som helst kan sluta fungera. dock är de ju ett steg åt "rätt" riktning...skulle ju va grymt om de inte patcha det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 24 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2010 Med tanke på att de använder sig av en Slim i videon så antar jag att den passar alla modeller. oj haha tyckte jag läste att det bara var till fat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 28 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2010 (redigerad) Jag är i stan och tänkte köpa mig ett bluetooth-headset för en gångs skull. I första hand ska den användas till Playstation 3an så jag kan snacka med andra, men hade du vart skitbra om jag kunde använda den till mobilen också (HTC Desire). Men jag har ingen aning om sånt här, hur skiljer sig bt-headset från varandra? Jag har läst en del om att vissa mobilheadset funkar skitbra med PS3, medans andra kan krångla som fan, typ störa ut handkontrollen, skicka signaler som "trycker på knappar" osv. Att köpa på Internet kommer inte på fråga då jag vill testa det rent ergonomiskt, så det måste vara något casual. Uppskattar snabba svar, har bara idag och imorgon på mig! Bonusfråga: Separerar PS3an spel och pratljuden som Xbox gör? Så man kan höra folk i snäckan och spelljuden i tvns högtalare alltså. Redigerad 28 augusti, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2010 Bonusfråga: Separerar PS3an spel och pratljuden som Xbox gör? Så man kan höra folk i snäckan och spelljuden i tvns högtalare alltså. Det där kan jag svara på. Ja den separerar ljuden. I alla fall senast jag testade för cirka två år sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2010 Uppskattar snabba svar, har bara idag och imorgon på mig! Bonusfråga: Separerar PS3an spel och pratljuden som Xbox gör? Så man kan höra folk i snäckan och spelljuden i tvns högtalare alltså. Ja, den separerar ljudet om man vill det. Du kan välja att få röst+spelljud i stereon eller separera spelljudet till stereon och få röstljudet till headsetet. Tyvärr går det inte att få spelljud i headsetet, vilket hade varit nice om man vill undvika spelljudseko eller bara lyssna på musik i ett par hörlurar utan att gå omvägen via en stereo t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 29 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2010 Okej, tack grabbar! Er kan man lita på ^^ Jag har spanat in Sony Ericsson MW600 som verkar väldigt sjyst! Ska fungera med PS3an också, bekräftat. Men den är lite dyrare, men då fungerar den även med min mobiltelefon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 29 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2010 Okej, tack grabbar! Er kan man lita på ^^ Jag har spanat in Sony Ericsson MW600 som verkar väldigt sjyst! Ska fungera med PS3an också, bekräftat. Men den är lite dyrare, men då fungerar den även med min mobiltelefon. hm hade ingen aning om att de skulle gå att connecta mobil headset till ps3an! coolt ju, ska testa om min går sen! hur som helst, den du pratar om, MW600 är rysligt bra, skarpt o klart ljud i musik iaf. spel vet jag inte ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 31 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 är det något som har köpt en sån där ps3 usb hack/flash grej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 31 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 är det något som har köpt en sån där ps3 usb hack/flash grej? Ingen på forumet, vad jag vet. Fick ett nyhetsbrev från PSXcare som tydligen ska börja sälja den snart. http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1253 Själv skulle jag inte köpa den nu, då vi inte vet något om hur den kommer fungera med senare systemuppdateringar av PS3an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts