Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Jag testade demot av Army of Two 40th day och fy fan, vilken förbättring från ettan.

Tänker köpa Army of Two 40th day om ett tag, men har ingen att coopa med hela tiden.

Någon annan som inte köpt det, eller inte spelat det, eller som bara vill köra igenom det med mig?

Hittar jag ingen så struntar jag nog i att köpa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Great. Mitt PS3 som har varit trasigt ett tag nu har tydligen blivit överhettat och grafikkortet har slutat fungera. Garantin har gått ut och ingen verkar vilja laga det för under 2000 kr eftersom att det är ett problem som oftast kommer tillbaka. De säger att det är slut med min 60 GB.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Great. Mitt PS3 som har varit trasigt ett tag nu har tydligen blivit överhettat och grafikkortet har slutat fungera. Garantin har gått ut och ingen verkar vilja laga det för under 2000 kr eftersom att det är ett problem som oftast kommer tillbaka. De säger att det är slut med min 60 GB.. :)

För 3000 så får du ett slim, så det är kanske ingen idé att reparera om det kostar så mycket :D

http://www.webhallen.com/spel/playstation_...nhet-slim_120gb

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För 3000 så får du ett slim, så det är kanske ingen idé att reparera om det kostar så mycket :)

http://www.webhallen.com/spel/playstation_...nhet-slim_120gb

Det är absolut ingen idé eftersom att problemet tydligen kommer tillbaka.

Är det en likadan hårddisk i Slim och det stora PS3? Vill i så fall nämligen stoppa in den jag har nu i den nya så att mina sparfiler och filmer är kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är absolut ingen idé eftersom att problemet tydligen kommer tillbaka.

Är det en likadan hårddisk i Slim och det stora PS3? Vill i så fall nämligen stoppa in den jag har nu i den nya så att mina sparfiler och filmer är kvar.

Näe det är en 120 GB disk i Slim, 60 GB i tjocken, men dem borde ju ha likadana kontakter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En vanlig internetkabel.

Dock så kanske det krävs att din gamla PS3a fungerar, jag är inte säker.

Läs här:

http://au.playstation.com/ps3/support/netw...ansfer-utility/

Aaah.. Bra tänkt där. Glömde bort helt o hållet att den inte funka.. men med lite smidig tur så känner nån någon med ett ps3 man kan få låna för att föra över sånt :)

Btw. Köp från spelbutiken. Står nu på 3688kr eller något sånt men hör du av dig till dom angående prisgarantin så får du det för 2840kr nånstans. :D

De är seriösa. Jag köpte mitt därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för länkar och tips! Problemet med hårddisken löser sig säkert, det enda jag behöver nu är pengar. Spelbutiken ska väl garantera de billigaste priserna i Sverige, så om jag hittar någonting billigare ska jag höra av mig till dem?

Precis. Bara o hoppa in i chatten och skriva att du hittat det billigare på elgiganten och ge dom priset inkl. frakt så sänker dom o ger dig 5% rabatt. Vilket resulterade i typ 2840kr vilket är lite ungefär det pris jag gav för mitt 120GB PS3 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Överhettat grafikkort fabrikationsfel. 3 år gäller.

Är det inom den perioden så gå tillbaka till butiken så fixar de den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger inte lagen 3 år? :)

Det gör den ja.

Verkligen? När jag köpte min PS3 Slim häromveckan så sade dem att i fabrikationsfel så gäller 1 års garanti.

Nej det är 3 år. Ring och fråga konsumentverket eller kolla deras sida.

Okunskap från butikerna är det om de säger annat.

Det finns garanti tid även för skor. Minst 4 år ska de hålla eller vad det nu kan vara. Osäker på tiden där

Här!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör den ja.

Nej det är 3 år. Ring och fråga konsumentverket eller kolla deras sida.

Okunskap från butikerna är det om de säger annat.

Det finns garanti tid även för skor. Minst 4 år ska de hålla eller vad det nu kan vara. Osäker på tiden där

Här!

Spännande! Ska ta det med far min, se vad han kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor