Renard Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 Ok! Jag kan ju alltid fråga på Game! De borde väl veta mer om saken! Tack för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 (redigerad) Plugga in ett USB-minne och använd backup-verktyget. Är dock osäker på hur det är med sparningar, då vissa utvecklare har valt att låsa sparfiler. Fast sen kom det ju en funktion för inte så länge sen som gjorde att man kunde föra över mellan två maskiner. Tror det är det som Vice är inne på. Ja det är det jag är inne på. Ang. spardata som är låst så är den låst. Går bara att flytta på det sätt jag snackade om. De införde det (med rätta) eftersom folk fuskade med sina levlingar (sneglar på pixi >_> ). Vän skickar 99% klarat spel, man klarar och få platinum. tex Redigerad 18 juli, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 Ja det är det jag är inne på. Ang. spardata som är låst så är den låst. Går bara att flytta på det sätt jag snackade om. De införde det (med rätta) eftersom folk fuskade med sina levlingar (sneglar på pixi >_> ). Vän skickar 99% klarat spel, man klarar och få platinum. tex En av nackdelarna med trophies. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 Jag funderar dock starkt på att säkerhetskopiera mina saves. Pluggar man bara in ett helt vanligt USB minne i konsollen, eller har $ony skapat en egen PS3 sticka som man måste använda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 Jag funderar dock starkt på att säkerhetskopiera mina saves. Pluggar man bara in ett helt vanligt USB minne i konsollen, eller har $ony skapat en egen PS3 sticka som man måste använda? Vanligt USB-minne går bra. Men som sagt om det är lås på ett spar går det inte att överföra det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 (redigerad) Lås på sparfiler, kablar och USB stickor. *Suck*. Jag minns så väl Playstation 1 dagarna när det bara var att stoppa in ett extra minneskort i konsollen och kopiera. Snabbt och smidigt. Vart är världen på väg? Redigerad 18 juli, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 En av nackdelarna med trophies. Menar du att det är rätt att fuska? För trofeerna förlorar du inte pga byte av konsol. De ligger på nån server. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 Menar du att det är rätt att fuska? För trofeerna förlorar du inte pga byte av konsol. De ligger på nån server. Nej, nej, nej.. Jag menar att man inte ska kunna kopiera sparfiler bara för att det förekommer trophyfusk. Jag tycker att det det förstnämnda känns viktigare. Sen kan man ju också undra varför folk vill fuska till sig trophies. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 Man får kopiera savefiles till USB, ta bort de man har på hårddisken och lägga in samma igen. Däremot får man inte kopiera över dem till ett sekundärt konto på PS3an; det måste vara samma online-ID i sparfilen som kontot som tänker använda den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 Man får kopiera savefiles till USB, ta bort de man har på hårddisken och lägga in samma igen. Däremot får man inte kopiera över dem till ett sekundärt konto på PS3an; det måste vara samma online-ID i sparfilen som kontot som tänker använda den. Jasså? Okej, trevligt. På 360 går det nämligen inte att kopiera vissa saves, så jag trodde det gällde samma sak på PS3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 19 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2010 Man får kopiera savefiles till USB, ta bort de man har på hårddisken och lägga in samma igen. Däremot får man inte kopiera över dem till ett sekundärt konto på PS3an; det måste vara samma online-ID i sparfilen som kontot som tänker använda den. Det var det jag var inne på och det verkade vara det som stämde bäst, nu vet man for sure. Cheers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2010 Man får kopiera savefiles till USB, ta bort de man har på hårddisken och lägga in samma igen. Däremot får man inte kopiera över dem till ett sekundärt konto på PS3an; det måste vara samma online-ID i sparfilen som kontot som tänker använda den. Nej det får man inte. Nya spel har all savedata kopieringsskyddat. RDR, Assasins creed II mfl. Du får inte kopiera dem till USBminne. Du får dock flytta dem till en annan konsol som är samankopplad med din. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 19 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2010 Försöker spela online på BFBC2 men jag kan fan inte spela? Får något jävla connection problem trots att jag har internet kabeln i. >.> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 19 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2010 Försöker spela online på BFBC2 men jag kan fan inte spela? Får något jävla connection problem trots att jag har internet kabeln i. >.> När jag ska spela BF1943 så brukar jag sätta PS3an som DMZ. Annars funkar det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 19 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2010 Tänkte inhandla 1-2 spel i helgen, några tips? De jag funderat över är assassins creed 2 och killzone 2 just nu, vilka spel bör jag inte ha missat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 19 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2010 Tänkte inhandla 1-2 spel i helgen, några tips? De jag funderat över är assassins creed 2 och killzone 2 just nu, vilka spel bör jag inte ha missat? Vet inte riktigt vilka spel du äger, men Heavy Rain, God of War 3, Batman: Arkham Asylum? Någon mer som har testat Deathspank? Efter att ha spelat demot så blev jag sjukt sugen på att köpa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 19 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2010 Nej det får man inte. Nya spel har all savedata kopieringsskyddat. RDR, Assasins creed II mfl. Du får inte kopiera dem till USBminne. Du får dock flytta dem till en annan konsol som är samankopplad med din. Jaså? RDR gick bra att kopiera ner när jag försökte. Om det går att flytta till en ny konsol, ja, det vettefan, har inte köpt den än Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 Tänkte inhandla 1-2 spel i helgen, några tips? De jag funderat över är assassins creed 2 och killzone 2 just nu, vilka spel bör jag inte ha missat? Heavy Rain och dirt 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 Vet inte riktigt vilka spel du äger, men Heavy Rain, God of War 3, Batman: Arkham Asylum? Någon mer som har testat Deathspank? Efter att ha spelat demot så blev jag sjukt sugen på att köpa det. Heavy Rain och dirt 2 Är inte så förtjust i bilspel tyvärr (kan vara för att jag är så otroligt kass på allt som har med bilar att göra överhuvudtaget), men heavy rain har alltid varit ett spel jag funderat över men sedan har det inte blivit av, vi får se om det blir något denna gång, tackar för tipsen boys Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2010 Jag ska verkligen se till att plöja spel under hösten. Eftersom jag inte haft nån inkomst förrän alldeles nyligen (och då kommer allt ändå kanske gå till körkortskostnader) har spelköp gått på sparlåga. Har mest blivit billiga PSN-spel. Men jag kan rekommendera Trine, Age of Booty (om man gillar splitscreenstrategispel) och Tales of Monkey Island! Trine är lite dyrt med sina 200 spänn eftersom det inte har mycket återspelningsvärde, men snyggt och roligt som tusan är det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts