Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Dom kanske inte ens håller på o utvecklar någon flash :lol:

Vilka?

PS3an har varit ute i fyra år och ingen har hittills lyckats knäcka den. Det är helt enkelt för svårt eller kanske till och med omöjligt.

Jag vet inte hur hårt Sony jobbade med just säkerheten, men nog verkar de ha lyckats iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det? Nån form av streaming? Kan man i så fall inte skaffa usa konto och fixa det där ifrån?

Ja, precis. Man kan streama serier och filmer.

Nej, det funkar tyvärr inte.

Flash fattar inte jag heller. Man kan ju inte se fisa filmer. (Väl)?

Vad är det för filmer du syftar på?

Förvånansvärt bra. En snubbe hade ju lyckats men det visade sig sen vara nåt fusk han hade gjort

Fusk? ;)

Det enda jag vet är att Geohot lyckades köra emulatorer via Linux - vilket ledde till att Sony tog bort stödet för andra OS.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jänkarna fått Hulu Plus. ;)

Vad är det? Nån form av streaming? Kan man i så fall inte skaffa usa konto och fixa det där ifrån?

Varför finns det inget "hack" eller flash till ps3 ?

Flash fattar inte jag heller. Man kan ju inte se fisa filmer. (Väl)?

Därför att den är jävligt bra uppbyggd för att förhindra just sånt. :o

Förvånansvärt bra. En snubbe hade ju lyckats men det visade sig sen vara nåt fusk han hade gjort

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag vet är att Geohot lyckades köra emulatorer via Linux - vilket ledde till att Sony tog bort stödet för andra OS.

Emulatorer via Linux har alltid gått. Dessvärre var det så att emulatorscenen blev allmänt känd alldeles strax före Geo kom med sitt hax så Linux försvann innan folk hann smaka på kakan. Geos grejer kunde inte ge ett skit i sitt dåvarande tillstånd, men eftersom det de facto var en lucka i barriären så valde de att ta bort det man kunde använda den till. Haxet var nästan inget att ha ens MED Linux, och nu när PS3n är UTAN Linux finns det absolut ingenting att utforska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha! Hehe ;)

Så det finns alltså inget sätt att överföra saves på? :o

Har försökt googla men hittar inget. Lite ont om tid just nu.

Men läste en gång om hur man gjorde.

Man kopplade helt enkelt ihop de 2 konsollerna och förde över filerna. Samtidigt som filerna flyttades frn konsoll A till konsoll B raderades filerna på konsoll A.

Försök googla det. GL.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plugga in ett USB-minne och använd backup-verktyget.

Är dock osäker på hur det är med sparningar, då vissa utvecklare har valt att låsa sparfiler.

Fast sen kom det ju en funktion för inte så länge sen som gjorde att man kunde föra över mellan två maskiner. Tror det är det som Vice är inne på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor