Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

En enkelsidig kan lagra 25, medans en fyrsidig kan lagra 200. Lär dock dröja ett tag tills spelen kommer upp i den storleken, bara för att man kan göra stora spel betyder inte det att man gör det.

Blu-Ray klarar av 8 lagar, och varje lager har ca 25Gb=p

Dock har något företag lyckats få fram 33Gb-skivor på ett lager, så vi vet aldrig hur mycket framtidens skivor kommer kunna innehålla.

Och läsaren i PS3 kan läsa alla lager. Precis som läsaren i PS2 kan läsa DVD-skivor med två lager.

Och Zelda och SotC är knappast lika varandra. Det finns faktiskt inget spel som liknar SotC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nästa spel av Team ICO är i produktion. Det har ju gått rykten om det ett tag men nu är det så gott som officiellt efter en annons där dom söker folk.

Detta spel är anledning nog för mig att skaffa PS3, precis som MGS4. Att det finns en hel del andra sköna titlar gör det knappast sämre :wub:

Jao. Det ser väldigt lockande ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Palla med en konsol för öve 6000.

Då tar jag hellre och skaffar mig TVÅ stycken Wii (en till rummet, en till bilen).

Okej nu va, för det första. Wii verkar vara halvrolig, men är helt för jävla dyr för att vara en så kallad "next-gen" konsoll, Ps2an har ju nästan bättre grafik för f*n!!

sen för det andra så vill jag hemskt gärna påpeka att ps3an är extremt billig utan att någon egentligen vet det!

såg i en tidning för ca 2 veckor sen, dom 2 enda blue ray dvd spelarna på marknaden kostar nämligen runt 13000+!!!!!

och du får en blueray på köpet i din ps3 för 6000+ , vilket är nästan halva priset..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej nu va, för det första. Wii verkar vara halvrolig, men är helt för jävla dyr för att vara en så kallad "next-gen" konsoll, Ps2an har ju nästan bättre grafik för f*n!!

Njaao... likställd, kanske. Har ingen proffsig koll.

Sen för det andra så vill jag hemskt gärna påpeka att ps3an är extremt billig utan att någon egentligen vet det!

såg i en tidning för ca 2 veckor sen, dom 2 enda blue ray dvd spelarna på marknaden kostar nämligen runt 13000+!!!!!

och du får en blueray på köpet i din ps3 för 6000+ , vilket är nästan halva priset..

Ja, förutsatt att man faktiskt hade tänkt lägga 13k på en blurayspelare är det ju en toppenaffär. Då återstår frågan, hur många köper blurayspelare för 13 000?

Men jag förstår att PS2-diggare/fanboys är hypade över PS3 med dess prestanda och inte ser priset som nåt problem, men eftersom den kostar 800 dollar att producera och den säljs för 600 är det ju ändå inte så dyrt om man ser till prestanda och vad den egentligen borde kosta. Men det är ändå mycket pengar som skulle räcka till mer än tjugo hyfsat billiga PS2-spel. Då kan man lika gärna vänta ett tag på att priset sjunker ännu mer.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som Europa inte får lika bra bakåtkompatibelitet som de japanska och amerikanska versionerna.

The European model of the PlayStation 3, due to launch on March 23, will use different hardware specifications to the models already released in Japan on November 11, 2006, and the US on November 17, Sony announced in a statement today.

The European PS3s will be designed differently, meaning that a "new combination of hardware and software emulation" will only enable the new PS3s to be compatible with a "limited range" of PS2 titles, and a "broad range" of original PlayStation games.

A Sony spokesperson told Reuters that "the backwards compatibility is not going to be as good as the US and Japan models."

http://uk.gamespot.com/news/6166312.html?o...newstop;title;1

Maskinen verkar inte populär att förbeställa i Storbritanien ändå. ^^

This week saw Sony dish out its official allocations to retailers, and some, including Play.com and Amazon UK, are guaranteeing all their preorder customers a console on the launch day.

However, unlike the Wii or previous UK console launches including the Xbox 360 and PlayStation 2, the PlayStation 3 is still available to buy almost a week after being offered.

http://uk.gamespot.com/news/6166183.html?o...renews;title;11

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan skulle de mixa med bakåtkompatibeliteten för och köra med samma jävla dåliga skit som XBox 360?

En av orsakerna att jag ville ha ett PS3 var för mitt PS2 är sönder, så jag vill kunna spela mina gammla spel. Inte köpa PS2 spel och hoppas att det går. Vad fan ska det här vara bra för, göra det sämre för oss i Europa?

Ska det bli samma skit nu att man måste ladda ner nya emulatorer helatiden som man måste med XBox 360?

Fattar inte varför vi ska få nåt annat än USA.

Jag har varit mycket förstående innan men det här var fan droppen.

Enligt artiklen så har de bestämt sig för att inte satsa på bakåtkompatibelitet utan på att utveckla systemet för PS3 istället.

Sanningen är: De ville få en mindre förlust i Europa och bestämde sig för att köra den billiga vägen med en emulator istället för hårdvara för PS2 och PSOne.

Visst, klart de ska gå framåt. Men jag tror nog inte de fattar hur många som väljer PS3 över XBox 360 just för den bättre bakåtkompatibeliteten heller.

Nej, när jag ska köpa PS3 så importerar jag en från USA. Hoppas bara att det inte har nån effekt på nätverksfunktionerna bara.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men sedan fixades det så att de såg exakt lika snygga ut som på PS2. Nu har PS3 i USA 98% bakåtkompabilitet på PS2 spel med perfekt bild (Sen uppdatering 1.51). Visst tog det tid med de fixade det.

IGN, tror jag det var, släppte en video där de gemförde PS2, PS3 före uppgraderingen och efter uppgraderingen. Där var absolut ingen skillnad på PS2 och PS3 efter uppgraderingen. Så säg mig, varför behövde de slopa bakåtkompabilitet och lägga till en sämre emulator som bara klara några spel?

PSOne har jag inte hört något om alls att det skulle ha mycket sämre grafik.

Ang. videon så handlar det om propaganda mot Sony med tanke på att det står i den att Sony vägrar fixa problemet för de är idioter och vill inte erkänna att PS3 är skit.

Iallafall, det är inte vad det hela handlar om utan det har med att spara pengar att göra. De vill gå med mindre förlust här så de skär ner på vissa saker. För inte tror jag att de tog bort det bara för att PSOne spel såg sämre med tanke på att det var fixat för PS2 spelen.

Nej, girighet är vad det här handlar om. De anser att Europa är inte viktigt nog. Vad fan ska vi betala samma pris för en sämre maskin?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men sedan fixades det så att de såg exakt lika snygga ut som på PS2. Nu har PS3 i USA 98% bakåtkompabilitet på PS2 spel med perfekt bild (Sen uppdatering 1.51). Visst tog det tid med de fixade det.

IGN, tror jag det var, släppte en video där de gemförde PS2, PS3 före uppgraderingen och efter uppgraderingen. Där var absolut ingen skillnad på PS2 och PS3 efter uppgraderingen. Så säg mig, varför behövde de slopa bakåtkompabilitet och lägga till en sämre emulator som bara klara några spel?

PSOne har jag inte hört något om alls att det skulle ha mycket sämre grafik.

Ang. videon så handlar det om propaganda mot Sony med tanke på att det står i den att Sony vägrar fixa problemet för de är idioter och vill inte erkänna att PS3 är skit.

Iallafall, det är inte vad det hela handlar om utan det har med att spara pengar att göra. De vill gå med mindre förlust här så de skär ner på vissa saker. För inte tror jag att de tog bort det bara för att PSOne spel såg sämre med tanke på att det var fixat för PS2 spelen.

Nej, girighet är vad det här handlar om. De anser att Europa är inte viktigt nog. Vad fan ska vi betala samma pris för en sämre maskin?

Propaganda eller inte, han lär ju inte ha kluddrat till dåligheterna själv. Vad menar du med "Så säg mig, varför behövde de slopa bakåtkompabilitet och lägga till en sämre emulator som bara klara några spel?" :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor