Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Fick svar från han nu.

Så det var tydligen inte YLOD som han åtgärdade...

Då får vi väl hoppas att allt fixar sig. haha, fan, så jävla typiskt. imorgon kommer heavy rain

YLOD är inte så jätteenkelt att fixa själv... fast jag såg en kommentar från en mamma som fixade den åt sina ungar och hon tyckte sig inte vara nåt geni.

Om din farsa är elektriker/tv-reparatör kanske det är enkelt, men jag hade nog inte givit mig på det.

EDIT: PDF

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om spelet ändå är sönder så gör det väl inget om man meckar lite med det själv? Vad har man att förlora? Fast det är klart, då måste man ju förklara för de riktiga reparatörerna varför en massa delar är flyttade på och liknande om det inte funkar :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom en kille och hämtade min PS3 som han ska fixa, väldigt seriös med papprena osv.

hittade honom på blocket

Så då får vi hoppas jag har min PS3 fixad och klar till helgen så man kan lira lite Heavy Rain :rolleyes:

800 spänn?! För det priset hade till och med jag försökt laga den för att slippa betala.

EDIT: Och är det inte till och med billigare att skicka den till Sony så får en fackman ta hand om det?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

800 spänn?! För det priset hade till och med jag försökt laga den för att slippa betala.

EDIT: Och är det inte till och med billigare att skicka den till Sony så får en fackman ta hand om det?

Du är nog det snålaste som går i ett par skor... :rolleyes:

Det är inte så farligt pris tycker jag.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är nog det snålaste som går i ett par skor... <_<

Det är inte så farligt pris tycker jag.

800 spänn är faktiskt mycket. Om en fotbollsmorsa klarade av det ska jag också kunna göra det - jag har lagat både gamepads, leksaker, Dualshock 3, Guitar Hero-kontroller och annat, så en PS3 borde också gå att klara av. Skillnaden är bara att om man gör fel så kostar det bra mycket mer att åtgärda än något av ovanstående. Och till skillnad från vissa som tjänar pengar genom att inte göra något på jobbet (du har själv sagt det) så är saker som kostar nära tusingen något man gärna undviker.

EDIT:

Är det nån som har en samling brända PS1-skivor och kan testa om det funkar i PS3an? Testa gärna med PS2-skivor också (om ni har en sån modell) men det är främst PS1 jag är intresserad av. :rolleyes:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det ingen LittleBigPlanet-tråd?

Iallafall, så har det läckt ut info om LBP2 och om allt som står nedan stämmer, så lär det bli lagom grymt. :D

• LBP 2 has less of a focus on platforming altogether and it's more of a platform to actually create games with
  • There is an all-new level creator and it is not just a tool to create platform games.
  • As examples, the game 100% encourages the player to create game types and wants you to make a shooter, a racer, puzzle games, Space Invaders clones, even RPGs
  • A player can even customize a HUD. The example given is a health bar for a fighting game.
  • A Media Molecule developer has created a fully-functioning Command & Conquer Clone
  • Media Molecule loves that a lot of user-created levels in LBP1 were homages to classic games and laments that so many manipulations of the creation tools were necessary to do them. Sackboy won't need to be "hidden behind the curtain" when you make games with LBP2.
  • There is a new super-important creator tool called "direct control seats"
  • (from previous point) In LBP1, lots of people made rudimentary "hold R1 to accelerate" vehicles. Mark Healy created a car out of rubber wheels and a bottle, then placed a direct control seat in it. He pulled up an interface that resembled a PS3 controller and assigned commands to buttons.
  • Example given was assigning Sixaxis tilt for forward and reverse, horn on the X button.
  • You are no longer limited to the game's stock sound effects. You can record your own sounds and voices, attaching them to characters or objects. Magic Mouth from the original LBP is gone
  • Direct control seat's control scheme is instantly accessible and you can attach it only to the part of the vehicle you want it to control.
  • Example was given about the 8/16-bit remakes/tributes having to use the signature gameplay mechanics of LBP. That is no longer true in LBP2. A creator can place a direct control seat on their own platforming protagonist and complete it with a customized control scheme.
  • Example of the previous was Yoshi's Island. If a player creates the perfect recreation of the SNES-era jump they can share it with anyone in the community.
  • There is an in-game microchip that functions as a calculator and it is a direct response/homage to PSN user Upsilandre (seriously, he's mentioned by name)
  • Enemies in the original title could only be programmed with super-basic commands and most resembled marionettes.
  • Users will be able to take a template for an enemy called a Sackbot, tweak the AI and dress it in any way they choose.
  • Creators can choose the weak points on the Sackbot, determine if it is scared of heights, and even program acting routines.
  • A disco scene was set up by Media Molecule and two employees recorded together on a single Sackbot. They moved its arms and bobbed its head in a dancing routine. JUST the AI was copied and pasted onto twenty different Sackbots. Each Sackbot was given its own unique look.
  • There are now movie editing options as well.
  • Every LBP2 player will receive their own profile on LBP.me. It will display your activity feed as well as previews of their own stages
  • There will be user-created integration in QR codes as well. They can be printed on advertisements, business cards, and automatically load a level when held up to the PlayStation Eye. There is no special menu to do this. Any time the PS3 is turned on and running LBP 2, you can wave it in front of the Eye.
  • If you are not near your PS3 you can take a quick photo with your smartphone to see an online preview of the level and add it directly to your level queue.
  • For creators of multiple levels, you will be able to string your stages together so that they flow from one level to the next.
  • Sackbots can be drastically increased or decreased in physical size.
  • Sackbots can be controlled by direct control seats as well.
  • There is a new gadget (like the MGS paintball gun). It is a big-ass grappling hook.
  • Media Molecule says explicitly there are multiple more gadgets coming.
  • All DLC from LBP1 transfers over to LBP2. Including downloaded content packs, costumes, etc.
  • There is a major overhaul to the story level as well. There's the same 3-plane perspective for the story mode and the levels so far have a similar run-jump-grab platform style.
  • Storyline is not country-based like last time, but is based in periods of time

http://www.qj.net/qjnet/playstation-3/litt...nfo-leaked.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, coolt.

Låter jäkligt mycket bättre än första!

Fick tillbaka min PS3 igår good as new, körde Heavy Rain...

Installerade Windows 7 idag så jag lirar PS3 när jag väntar på att filer kopieras osv. :D

EDIT 5/9:

Klarade ut Heavy Rain nu, väldigt väldigt bra spel

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Har PS3 två "luckor" som man kan stoppa in skivor i??? Jag trodde att den enda som fanns var den på höger sida under power knappen, men nu har jag hört att den tydligen ska ha två stycken! Den andra skulle tydligen sitta bakom någon grej man måste plocka bort! Någon som kan förklara? Vore ju grymt om man kunde ha ett spel i den ena och en film i den andra, så att man slapp byta skiva så fort man vill se film!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har PS3 två "luckor" som man kan stoppa in skivor i??? Jag trodde att den enda som fanns var den på höger sida under power knappen, men nu har jag hört att den tydligen ska ha två stycken! Den andra skulle tydligen sitta bakom någon grej man måste plocka bort! Någon som kan förklara? Vore ju grymt om man kunde ha ett spel i den ena och en film i den andra, så att man slapp byta skiva så fort man vill se film!

Nej, det stämmer inte, men du kanske tänker på minneskortluckan som finns på 60GB-launchmodellen?

ps3-card-slot_1170681_0.jpg

sony-ps3-memory-card-slots_1170681_1.jpg

front_open_big_1170681_2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror knappast att Sony skulle stoppa in två Bluray-spelare för att göra det bekvämt för oss.

I så fall skulle de nog gå med dunderförlust. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor