Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Det här kan kanske låta konstigt men..

När jag spelar GTA IV så känns det som att det laggar, jag vet det är helknasigt. :3

Är PS3't inställt på att det ska vara en LCD tv eller något? ._.

När laggar det? Hela tiden? Eller är det bara när det händer mycket grejer på skärmen? Då är det nog bara vanlig framedropping.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här kan kanske låta konstigt men..

När jag spelar GTA IV så känns det som att det laggar, jag vet det är helknasigt. :3

Är PS3't inställt på att det ska vara en LCD tv eller något? ._.

Dålig TV?

Vi har en TV här hemma som är HD-Ready men det går typ inte att spela för bilduppdateringen är så kass. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Postar följande eftersom jag vet att vi har några trophy whores på forumet.

Vet dock inte om det är värt att köpa något av de listade spelen för att få en till platinum. Vore mer pinsamt att ha Platinum i t.ex Hanna Montana the Movie. :mf_doof:

This one goes out to the hardcore Trophy whores hunters out there - an Italian gaming news blog has done some digging and they've listed down the ten games wherein you can get the easiest Platinum Trophies. Looking to bump that level up on your PSN ID? You might want to take a look at these.

In no particular order, here they are:

Dynasty Warriors 6: Empires

Fritz Chess

Trivial Pursuit

Last Rebellion

Hasbro Family Game Night

WWE Legends of Wrestlemania

Terminator Salvation

Disney Pixar's Up

Cloudy with a Chance of Meatballs

Hannah Montana The Movie

Not exactly a list of quality games, is it? Then again, that's what not this list is about. But for those who won't go that far to get a Platinum, I'm sure we all know of a few quality, worth-the-purchase games that come with an easy Trophy set. Let us know at the comments below.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt PS3 har slutat fungera. Kopplade in det i min HD-tv i vardagsrummet och den brukar fråga ifall jag vill använda de optimala inställningarna osv. Den här gången fick jag ingen bild alls medan man fortfarande hörde introslingan som spelas när man startar konsolen. Provade att reseta, det gick inte. Flyttade konsolen till min vanliga TV och ingenting hände där heller. Kontrollen verkar inte få någon signal från konsolen, så jag kan inte starta med den. Har provat hur många gånger som helst, men jag får inte igång det. Är det här ett problem jag kan lösa hemma eller måste jag lämna in konsolen nu? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt PS3 har slutat fungera. Kopplade in det i min HD-tv i vardagsrummet och den brukar fråga ifall jag vill använda de optimala inställningarna osv. Den här gången fick jag ingen bild alls medan man fortfarande hörde introslingan som spelas när man startar konsolen. Provade att reseta, det gick inte. Flyttade konsolen till min vanliga TV och ingenting hände där heller. Kontrollen verkar inte få någon signal från konsolen, så jag kan inte starta med den. Har provat hur många gånger som helst, men jag får inte igång det. Är det här ett problem jag kan lösa hemma eller måste jag lämna in konsolen nu? :o

När du säger reset:a, menar du då att du håller in powerknappen tills du hör tre snabba pip?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller inne den tills jag hör ett pip efter det första. Provade en gång att hålla inne den ännu längre, men då stängde den av sig efter ännu ett pip.

Första gången jag gjorde det så startade jag först och sen höll in. Men jag antar att du aldrig släpper? :o

Annars kanske du kan prova gå in i recovery menu och se om du får bild då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första gången jag gjorde det så startade jag först och sen höll in. Men jag antar att du aldrig släpper? :o

Annars kanske du kan prova gå in i recovery menu och se om du får bild då.

Jag får ju inte ens igång kontrollen, så det blir lite svårt. Får ingen signal, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får ju inte ens igång kontrollen, så det blir lite svårt. Får ingen signal, liksom.

Du sa ju att du kunde starta och stänga av den? :o

Jag klistrar in instruktioner iallafall.

1. Turn off Playstation®3.

2. Hold The power button down; The system will turn on and turn off once again.

3. Once the System has been shutdown, re-press you finger until you hear 2 consecutive beeps

4. When you hear the 2 beeps take finger off power button.

5. You will be promted to plug in your controller via usb and then hit the PS button

6. The Recovery menu will pop up.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du sa ju att du kunde starta och stänga av den? ;)

Jag klistrar in instruktioner iallafall.

1. Turn off Playstation®3.

2. Hold The power button down; The system will turn on and turn off once again.

3. Once the System has been shutdown, re-press you finger until you hear 2 consecutive beeps

4. When you hear the 2 beeps take finger off power button.

5. You will be promted to plug in your controller via usb and then hit the PS button

6. The Recovery menu will pop up.

Ja, med knappen på konsolen. Vill jag stänga av den får jag göra det via strömbrytaren, powerknappen fungerar inte efter att jag har tryckt på den en gång :o. Ska följa listan i alla fall, uppdaterar strax. Tack!

Edit: Det gick bra fram tills jag kom till menyn. När jag tryckte på återställ system eller vad det nu var, började bilden flimra och kontrollen gick inte att använda mer. Gjorde om allting men nu får jag inte ens upp recoverymenyn och kontrollen jag använde letar efter konsolen och vill inte stänga av sig.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, med knappen på konsolen. Vill jag stänga av den får jag göra det via strömbrytaren, powerknappen fungerar inte efter att jag har tryckt på den en gång :o. Ska följa listan i alla fall, uppdaterar strax. Tack!

Edit: Det gick bra fram tills jag kom till menyn. När jag tryckte på återställ system eller vad det nu var, började bilden flimra och kontrollen gick inte att använda mer. Gjorde om allting men nu får jag inte ens upp recoverymenyn och kontrollen jag använde letar efter konsolen och vill inte stänga av sig.

Letar kontrollen efter PS3an även fast den är inkopplad? >_<

Angående att du inte får upp menyn, så kan det vara knepigt. Jag vet inte vad som hände när du försökte, men det är iallafall viktigt att starta>stänga av>hålla in så den startas och sedan stängs av>hålla in till två pip.

Jag har för mig att jag såg någon video förut angående ditt problem, men jag kanske minns fel. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor