Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Men vad är det som är kul då? Det finns ingen som helst grund att bygga skämten på. :D

Tycker du seriöst att skämten är roliga?

1. Inget.

2. nopes. Jag förstår dom lika lite som ni gör.

Jag förstår heller inte hela grejen med att kalla folk för fanboys bara för att man tycker att en sak är bättre eller minst lika bra som en annan.

Ungefär som när jag vart beskylld för att vara Bravia fanboy för ett tag sen bara för att jag ramlat över sidan när jag letade tillbehörs info för PS3 och tyckte att TV:n verkade grym. Eller snarare tekniken..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Inget.

2. nopes. Jag förstår dom lika lite som ni gör.

Jag förstår heller inte hela grejen med att kalla folk för fanboys bara för att man tycker att en sak är bättre eller minst lika bra som en annan.

Ungefär som när jag vart beskylld för att vara Bravia fanboy för ett tag sen bara för att jag ramlat över sidan när jag letade tillbehörs info för PS3 och tyckte att TV:n verkade grym. Eller snarare tekniken..

Så du tycker inte att man är liiiite fanboy när man påstår att PS3 inte har några spel medans Xbox 360 har hur många som helst? :D

Fanboy

1. A person who is completely loyal to a game or company reguardless of if they suck or not.

2. A pathetic insult often used by fanboys themselves to try and put down people who don't like whatever it is they like.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du tycker inte att man är liiiite fanboy när man påstår att PS3 inte har några spel medans Xbox 360 har hur många som helst? :D

Fanboy

1. A person who is completely loyal to a game or company reguardless of if they suck or not.

2. A pathetic insult often used by fanboys themselves to try and put down people who don't like whatever it is they like.

Näe. Man är ignorant :(

(jag tror det har blivit nåt missförstånd här nånstans)

Jag tycker alltså INTE att skämten är roliga iom att det som du skrev inte finns någon som helst sanningshalt i dem.

Jag har alltså INTE kallat er/dig för fanboys anytime och menat det som annat än ironi. Tror det var där det blev fel. ironi är ju lite klurigt på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näe. Man är ignorant ;)

(jag tror det har blivit nåt missförstånd här nånstans)

Jag tycker alltså INTE att skämten är roliga iom att det som du skrev inte finns någon som helst sanningshalt i dem.

Jag har alltså INTE kallat er/dig för fanboys anytime och menat det som annat än ironi. Tror det var där det blev fel. ironi är ju lite klurigt på nätet.

Nej, man är fanboy! Man ser ner på en konsoll och hyllar sin egen. Fanboy, fanboy, fanboy! :D:(:P

Men, ja...vi lägger ner det här nu. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar fortfarande inte...

Hade vart lika kul att bygga massa skämt på att det inte finns några filmer för barn eller att det inte finns några koppel för hundar.

Fattar ingenting

Det är nog ingen som fattar ärligt talat. Känns som att det bara är för att reta upp fanboys :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skämten om att Ps3 inte har spel är från 06 - 07 då Sony förlorade exklusivitet till nästan allt, Xbox fanbois börja göra massa bilder eller memes just för att håna Ps3 om att den inte hade spel. :D Iaf, Sony dominerar 08 och det pågor fortfarande, Ps3 har mer AA titlar en Xbox. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, man är fanboy! Man ser ner på en konsoll och hyllar sin egen. Fanboy, fanboy, fanboy! :D:(:P

Men, ja...vi lägger ner det här nu. :P

Njaa... jag ser ner på Wii för att den helt enkelt är dålig, och jag hyllar PS3 för att den är bra. Jag är ingen fanboy för det, för trots att jag hyllar själva konsolen rätt hårt så har jag inte särskilt mycket alls till övers för Sony, eftersom de kortfattat är jävligt dåliga på det mesta. 360 och Microsoft uttalar jag mig inte om, varken positivt eller negativt, vilket en fanboy på valfri sida hade gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njaa... jag ser ner på Wii för att den helt enkelt är dålig, och jag hyllar PS3 för att den är bra. Jag är ingen fanboy för det, för trots att jag hyllar själva konsolen rätt hårt så har jag inte särskilt mycket alls till övers för Sony, eftersom de kortfattat är jävligt dåliga på det mesta. 360 och Microsoft uttalar jag mig inte om, varken positivt eller negativt, vilket en fanboy på valfri sida hade gjort.

Mjoo, jag var lite otydlig.

Om en konsoll är dålig så är det klart man ska kunna se ner på den. :D

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjoo, jag var lite otydlig.

Om en konsoll är dålig så är det klart man ska kunna se ner på den. :D

Då är ju frågan vad som är dåligt också.

Wii är ju förbannat roligt o lira ibland och den fyller ju ett syfte så jag ser egentligen inget dåligt med den. Den är ju inte skapt för att konkurera med xbox och PlayStation på det sättet som de två konkurerar med varandra.

Mellan xbox och PlayStation är det ju dock inte överdrivna skillnader spelutbudsmässigt så där kan man ju jämföra hårdvara och mjukvara o ha sig. O då är ju PlayStation enligt MIG bättre än xbox då det funkar med mycket mer jag vill göra osv.

MEN jag tycker inte illa om xbox så värst förutom att det låter så förbannat. Så jag skulle aldrig kunna argumentera med en xbox fanboy om vilken som är bäst iom att jag tycker de har tillräckligt mycket egna saker för att vara bra. Therefore I own both så man slipper välja :(

(det här är på intet sätt ett svar på tidigare inlägg utan endast svammel)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.gamereactor.se/recensioner/?system=ps3 (279)

vs

http://www.gamereactor.se/recensioner/?system=x360 (417)

Nu speglar Gamereactors recensioner inte det exakta numret spel till varje konsol, men man kan även se det som numret spel som faktiskt förtjänar att recenseras och inte något random ihopplock.

Jag äger bara en PS3a och tycker skämtet är kul, oavsett hurpass sant det är eller ej. Tycker det är lite fanboy att triggas av det faktiskt, självklart är det inte sant att PS3 inte har några spel - men de har färre spel än 360. Om man bryr sig tillräckligt mycket för att klaga och påpeka att det inte stämmer så tycker jag att man bryr sig för mycket. Det är trots allt ett SKÄMT. På samma sätt som ingen (förutom de själva) säger "Men det där blondinskämtet stämmer ju inte!" eller "Men norrmän är inte så dumma!"... Min åsikt iaf.

Den här tycker jag är bäst :D

PS3_HAS_NO_GAME_by_FreshNfly89_1164868_0.png

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.gamereactor.se/recensioner/?system=ps3 (279)

vs

http://www.gamereactor.se/recensioner/?system=x360 (417)

Nu speglar Gamereactors recensioner inte det exakta numret spel till varje konsol, men man kan även se det som numret spel som faktiskt förtjänar att recenseras och inte något random ihopplock.

Faaaaast recenseras samma spel två gånger om det kommer ut till olika konsoler?

Jag orkar inte klicka på länkar o forska i saken själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite inom ämnet..

På PS3 så finns det ett spel som heter Grand Theft Auto IV, jao.

Hur sätter man på sig hjälmen när man sitter på motorcykeln? :D

Den tar han på automatiskt vid påstigningen, om du inte rivstartar så fort du satt upp.

Reason for edit: rrrrrrrrrrrrrr

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faaaaast recenseras samma spel två gånger om det kommer ut till olika konsoler?

Jag orkar inte klicka på länkar o forska i saken själv.

Samma spel finns med i båda listor. Klickar man på länken så kommer man till samma recension. M a o är sifferskillnaden antalet exklusiva spel, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat på att skaffa headset, men jag har ingen aning om vad som är bra/skit osv.

Kan man köpa ett vanligt som man pluggar in i usb? Det verkar jobbigt med sladd :/

Vad skulle ni rekomendera?

Jag äger ett Logitech Cordless Vantage och det funkar bra, men går på runt 500kr.

Sen har Sony ett eget headset som sägs vara bra och det är även billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor