Logiken Skrivet 27 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2010 Yay! Vad har du för PSN-ID? Själv heter jag AjaxWarrior Tror jag heter Soffpotatisen. Titta under mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 Linux support dropped from PS3 Firmware 3.21 Först säger de att de inte tänker ta bort funktionen och nu så ska den bort helt plötsligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 Linux support dropped from PS3 Firmware 3.21 Först säger de att de inte tänker ta bort funktionen och nu så ska den bort helt plötsligt... Mm. Just när något användbart med Linux kom upp (zerogame) kommer samtidigt en exploit som är totalt oanvändbar för gemene man om man inte innehar: - lusten att bryta upp sin PS3 och förstöra garantin på en sak för tusentals kronor - en pulsgivare inställt på jag-vet-inte-hur-många nanosekunder - orken ...plus att även med allt det där så finns det ingen tillämpning alls. Det enda vi sett hittills är en (kanske) fejkad XMB med lite siffror mitt i bakgrunden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 (redigerad) Hittade ett speldemo igår som jag inte sett förr, trots att jag har hört namnet många gånger förr. http://www.youtube.com/watch?v=Gxn6993ZKVU Och jag blev fast! Nån som vill dela? Kostar 90 kr ensamt. Man kan köra åtta spelare per bana, och hur det är komponerat beror på kartans layout. Antingen kör man två lag om 1-4 spelare per lag, eller så kan man köra upp till åtta lag med 1 spelare per lag. Dessutom kan man spela upp till fyra spelare på splitscreen, och man kan spela splitscreen både on- och offline. Man behöver heller inte spela samma lag allihopa, utan sånt bestämmer man helt och hållet själv. Sweet! Och btw, var det nån som ville ha Trine? EDIT 2: Sådär! Köpt. Om ni nu är så dumma att ni inte vill ha det här pangspelet för 50 kronor så skyll er själva. Jag kommer skriva en recension på det iaf Redigerad 30 mars, 2010 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 1 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2010 (redigerad) 3.21 har kommit och den tar som sagt bort stödet för andra OS. Så om ni använder Linux så kan ni ju låta bli att uppdatera. Edit: Går tydligen inte att göra något om man inte uppdaterar. Inte ens logga in på PSN eller spela spel. Redigerad 1 april, 2010 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2010 Edit: Går tydligen inte att göra något om man inte uppdaterar. Inte ens logga in på PSN eller spela spel. Så har det ju alltid varit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 1 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2010 Så har det ju alltid varit. Aha, okej. Har alltid varit snabb med att uppdatera, så jag visste inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2010 Aha, okej. Har alltid varit snabb med att uppdatera, så jag visste inte. Playstationspel kunde man spela utan att behöva uppdatera. Ett alltså, inte PS2 eller PS3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 1 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2010 Playstationspel kunde man spela utan att behöva uppdatera. Ett alltså, inte PS2 eller PS3. Föööööööööööööörutom om man inte har konsolen kopplad till internet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2010 Föööööööööööööörutom om man inte har konsolen kopplad till internet Inte behöver väl PS3an vara uppkopplad till internet för att undersöka om konsolen "får" starta ett PS1/PS2-spel eller inte. Det borde gå oavsett om det är uppdaterat eller inte, inkopplat eller inte. Har iofs inte provat själv. I nån slags fånig förhoppning om att hela harrangen är ett aprilskämt eller att nån kommer med en fix låter jag bli att uppdatera min PS3a. Ingen förlust den närmaste veckan eftersom jag ändå inte har den tillgänglig. Men brorsans Slim törs jag ändå inte uppdatera, jag vet inte vad det ska vara bra för. Väntar tills imorgon eller senare åtminstone. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2010 Föööööööööööööörutom om man inte har konsolen kopplad till internet Jag fattar inte, kan du inte spela PSone-spel om du inte är uppkopplad till nätverket? Eller vad vill du få fram? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 1 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2010 Ah men såhär äre dåva.. om du inte har PS3:an uppkopplad så kan inte PS3:an känna av att du inte har uppdaterat och därför kan du fortsätta spela PS3-spel på den Var mest ett generellt svar på hela diskussionen ovanför mitt inlägg men quotade helt åt helvete. Ni behöver ju inte bli sura Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2010 Ah men såhär äre dåva.. om du inte har PS3:an uppkopplad så kan inte PS3:an känna av att du inte har uppdaterat och därför kan du fortsätta spela PS3-spel på den Var mest ett generellt svar på hela diskussionen ovanför mitt inlägg men quotade helt åt helvete. Ni behöver ju inte bli sura Så är det väl ändå inte? Jag minns inte att jag blivit tvungen att uppdatera bara för att spela ett PS3-spel på singleplayer. Uppdatering krävs ju bara för att logga in på PSN vilket är långtifrån nödvändigt på alla spel. Det enda spel jag vet kräver inloggning innan man ens får starta det är Warhawk. Inget av de andra ~15 spel jag har kräver det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 2 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2010 3.21 har kommit och den tar som sagt bort stödet för andra OS. Så om ni använder Linux så kan ni ju låta bli att uppdatera. Edit: Går tydligen inte att göra något om man inte uppdaterar. Inte ens logga in på PSN eller spela spel. Så har det ju alltid varit. Aha, okej. Har alltid varit snabb med att uppdatera, så jag visste inte. Så är det väl ändå inte? Jag minns inte att jag blivit tvungen att uppdatera bara för att spela ett PS3-spel på singleplayer. Uppdatering krävs ju bara för att logga in på PSN vilket är långtifrån nödvändigt på alla spel. Det enda spel jag vet kräver inloggning innan man ens får starta det är Warhawk. Inget av de andra ~15 spel jag har kräver det. Det där tolkade jag som så.. Jag vet själv inte iom att jag alltid uppdaterat och ändå har ett slim så kan ju inte köra linux från första början. Förlåt för att jag uttryckte mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2010 Det där tolkade jag som så.. Jag vet själv inte iom att jag alltid uppdaterat och ändå har ett slim så kan ju inte köra linux från första början. Förlåt för att jag uttryckte mig. Ja stick med dig och låt proffsen tala för fan! Henkibojj: Jag har många gånger varit tvungen att uppdatera bara för att starta ett spel. Sedan vet jag inte om det är olika från spel till spel, det är ju möjligt att det är på det viset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2010 (redigerad) Jag tror att det går att bugga så man slipper uppdatera för att kunna starta spel. Tror jag såg någon video förr där någon snubbe visade hur man gjorde. btw eXotic, vad nickar du på PSN? Edit: Hittade på din profil. Redigerad 2 april, 2010 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 2 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2010 Vad gör alla dom här PS3 skämten ut på? No games och så vidare, finns ju skitmånga spel till PS3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2010 Vad gör alla dom här PS3 skämten ut på? No games och så vidare, finns ju skitmånga spel till PS3? Försök säga det till fanboysen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 2 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2010 Det är ju ni som är fanboys bara för att ni ifrågasätter det roliga i saker som inte stämmer. Så fort du tycker om något ingen annan tycker om är du fanboy och bör avrättas. Inse! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2010 Det är ju ni som är fanboys bara för att ni ifrågasätter det roliga i saker som inte stämmer. Så fort du tycker om något ingen annan tycker om är du fanboy och bör avrättas. Inse! Men vad är det som är kul då? Det finns ingen som helst grund att bygga skämten på. Tycker du seriöst att skämten är roliga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts