Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Jag tycker allt med Move ser jättetråkigt ut :D Jag hoppas att det är en sån där grej man måste testa för att gilla. Med Wii var det tvärtom, allt såg awesome ut 2005 men när man väl provade själv var allt svinkasst. Nu när PS3 gör samma sak måste jag bara skaka på huvudet och säga "varför?", speciellt när de visar upp precis samma skittråkiga grejer som Nintendo gjorde 2004. Jeez, det har gått sex år och är det enda de kan erbjuda lite mer precision? ;)

Jag ser fram emot Moves utveckling inom shootergenren, det kan faktiskt bli bra på riktigt. SOCOM-videon var nice men jag undrar varför även granatkastning ska vara en precisionsgrej. Han rörde inte ens överarmen, vad är då det häftiga med motion controller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir lite rädd när jag läser allt om det här faktiskt. Jag vill inte ha ett Wii, jag vill ha Playstation 3. Vill jag ha ett Wii så köper jag ett Wii. Vill inte blicka framåt och bara se spel som stödjer "move"-kontrollerna i framtiden. :D

Jag förstår att det finns risker med det, men vill spelutvecklare satsa på kvalitet kan de ju gärna dissa Move om de bara önskar. Förhoppningsvis...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jag gjorde men nått stämmer inte. Hela den filmmappen är 20 gig. (BR) Men jag avbröt när den ahde kopierat 22(!!) gig!?

Den storlek som står vid CD-import brukar iaf inte stämma så det är mycket möjligt att även "22 GB" inte stämde. Testa att kopiera över filmerna en och en eller ett fåtal i taget istället för att kopiera hela mappen på en gång.

EDIT:

Det verkar åtminstone som att vi kommer kunna hacka Move till att användas till en PC på lite spännande sätt. Det gjorde till och med en av utvecklarna för att spela Starcraft. :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som Motion-grejerna som både Sony och Microsoft skapar är lite för att skapa en större helhetskänsla. Nu har folk ett ännu större skäl att köpa [konsol].

Jag tror inte att varken Sony eller Microsoft tror att deras motioncontrols ska revolutionera spelvärlden och att vi om 10 år sitter helt utan vanliga handkontroller. En del som talar emot det där med motion är att det helt enkelt är jobbigt att vifta hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor