Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Inte än. Blir nästa spel. Köper det denna eller nästa vecka. Är det kuligt? =)

Det är helt klart ett riktigt bra spel i den kategorin som spelet tillhör. Sedan om du är någon fantast av sådana spel har jag ingen aning om. Men du älskade ju Fallout, så chansen finns att du gillar det här också.

Nu har jag inte spelat Fallout, så jag ska kanske inte lova någonting, men om det är likadant som Oblivion så kan jag dra lite jämförelser här.

Spelet är väldigt fritt, precis som det är i Oblivion/Fallout. När man börjar så är man på ett rätt stort område som tar några minuter att springa från ena sidan till andra. Samtidigt så kan man gå in i nya områden, så som grottor och så vidare. Efter några quests så låser man upp en ny stad att åka till, längre än så har jag inte kommit så jag vet inte om det blir ännu större område att spela på. Men spelet är i alla fall stort och det är nästan helt fritt.

Jag säger nästan helt fritt, för i Oblivion kunde du nå hela världen och spela hela spelet utan att göra ett enda main quest, i Borderlands blir det rätt tråkigt att bara springa omkring och döda och leta vapen utan att questa och ta sig vidare i storyn, dessutom måste du klara main quests för att låsa upp nya områden att spela i. Men storyn är inte dålig så man vill questa, både för storyns skull och för att ta sig vidare i spelet.

Det finns en oändlig variation av vapen, vilket det finns i Oblivion. Jag börjar med att säga att det finns inte över 2 miljoner vapen som det står i Borderlands-tråden, det finns bara cirka 10 sorters vapen, men alla vapen kommer i många olika variationer. Till exempel så finns det shotgun som en vapensort. Men man kan hitta shotgun som har fire elemental, eller olika speciella shotguns, till exempel en som skjuter sina skott i vågor.

Så varje vapen kommer med en mängd olika variationer, och ju längre in i spelet man kommer desto högre damage gör vapnena och desto bättre bättre blir deras specialattribut.

Skillnaderna mellan Fallout/Oblivion och Borderlands är väl att Borderlands är ett rent FPS-spel, du kan alltså inte byta till third person som man kan i Fallout/Oblivion, man kan heller inte skjuta som i Fallout där man väljer en punkt på kroppen och trycker på OK. Utan det är ett rent FPS, alltså måste man vara lite van vid att hantera siktet på konsol. Det är alltid lite lurigt första gångerna man lirar ett FPS på konsol, men har du gjort det tidigare så ska det inte vara några större problem.

Grafiken är inte heller likadan, men det har du säkert koll på. Grafiken i Borderlands är lite åt det tecknade hållet, men jag tycker det inbringar en skön känsla över spelet.

Nåväl, gillar du att skjuta skallen av diverse kreatur, gillar du att questa, gillar du att leta vapen till dess att du blir tokig i jakten efter ett som är bättre än det du redan har, gillar du att testa olika builds för att se vilket som passar din spelstil bäst. Då kommer du säkert att gilla Borderlands. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om det ska vara så, men ska man få ett medelande om att man måste uppdatera sitt PS3 pga den här buggen? Jag har nämnligen inte fått ett sådant medelande! Men å andra sidan så var jag inne och surfade på internet via mitt PS3 medans den där buggen höll på som värst, så mitt PS3 kanske inte drabbades från första början? Men då borde man väl få ett medelande iaf?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om det ska vara så, men ska man få ett medelande om att man måste uppdatera sitt PS3 pga den här buggen? Jag har nämnligen inte fått ett sådant medelande! Men å andra sidan så var jag inne och surfade på internet via mitt PS3 medans den där buggen höll på som värst, så mitt PS3 kanske inte drabbades från första början? Men då borde man väl få ett medelande iaf?

Man laddade inte hem någonting, felet låg väl på deras servrar eller någonting antar jag. Går din klocka rätt igen så ska buggen vara borta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor