Henkibojj Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 (redigerad) Verkar som om det uppstår efter man spelat Heavy rain. Så klara det INTE!!! Ni kan INTE spela andra spel som kontrollerrar trofeer vid start. Inte ens om ni kopplar från eternetsladden. Hm. Det där med Heavy Rain stämmer ju garanterat inte, men FO3 kollar troféer vid start och det är borta för mig också. Finns inte ens i listan. Jag har spelat FO3 hela dagen, och märkligt nog stod laddningen på ~40% när den försvann. Den drog inte iväg till 100% såsom det händer att både troféservern gör och FW-uppdateringar, utan rutan bara försvann och så kom jag in i FO-laddningsskärmen som vanligt. Fan. Alla mina jävla filer från heavyrain är bort. Det står inte ens med på min lista över spelade spel. FATTAR ni hur många timmar jag spelat!? Det är HELT SJUKT! Jag kommer att få spela om ALLT!!!!! Det är inte så att din sparfilslista är sorterad efter datum och så hamnar HR i toppen/botten bara för att datumet är inställt på nåt underligt? -- De troféer man haft sedan länge är det nog ingen fara med, de kommer nog tillbaka. Men om du fått HR-troféer som du inte synkat med servern (vilket mycket väl kan vara fallet om du spelat medan PSN varit nere) är det inte säkert att de dyker upp när de patchat problemet. Visserligen sparas troféer (som inte "sparats" på servern) i nån form av hårddisk eller flashminne inuti PS3-burken, men ta inte för givet att de kommer kunna laddas upp när vi väl får tillbaka vår server. Btw: http://blog.us.playstation.com/2010/03/lat...network-status/ . De råder Phat-användare att inte spela över huvud taget: We hope to resolve this problem within the next 24 hours. In the meantime, if you have a model other than the new slim PS3, we advise that you do not use your PS3 system, as doing so may result in errors in some functionality, such as recording obtained trophies, and not being able to restore certain data. Måste vara "dagens lol", by the way. Millenniebuggen, tio år senare slog den in! På ett obefintligt skottår! Redigerad 1 mars, 2010 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Otippat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 (redigerad) Vice, du kan nog vara lugn. Du kommer säkert få tillbaka allting så fort problemet är fixat. Imorgon får jag mitt Bioshock. Hoppas jag kommer kunna spela det... Men SONY sa ju att det skulle komma en fix imorgon, så det borde vara lugnt. Antar att jag inte är ensam om att tycka att det här är rätt komiskt. EDIT: SONY BER ALLA ATT INTE ANVÄNDA SINA PS3OR FÖRENS FIXEN HAR KOMMIT. Redigerad 1 mars, 2010 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Vice, du kan nog vara lugn. Du kommer säkert få tillbaka allting så fort problemet är fixat. Imorgon får jag mitt Bioshock. Hoppas jag kommer kunna spela det... Men SONY sa ju att det skulle komma en fix imorgon, så det borde vara lugnt. Antar att jag inte är ensam om att tycka att det här är rätt komiskt. EDIT: SONY BER ALLA ATT INTE ANVÄNDA SINA PS3OR FÖRENS FIXEN HAR KOMMIT. nu orkar jag inte läsa igenom för att se detta problem ni pratar om? så kan någon kortfattat förklara varför vi inte ska använda ps3or? nu till mitt befintliga och jävligt irriterande problem! det är såhär att ja skaffa ps3 slim ngn dryg vecka efter release, och enda sen dess, så har jag fel inom delen att spela upp filmer. t.ex om filmen e uppdelad i 2 delar (nerladdat då! så de inte är missförstånd) så alltid i del 2, så efter ca 10-20 min in i den del, så skippar den en hel del i filmerna, alltid är det så, och jag undrar om ngn vet varför och hur man fixar detta?! hoppas ni fattar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 nu orkar jag inte läsa igenom för att se detta problem ni pratar om? så kan någon kortfattat förklara varför vi inte ska använda ps3or? Tydligen kan viktiga filer raderas, samt olika trophys du samlat på dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Well aren't I glad att jag valde en Slim. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Tydligen kan viktiga filer raderas, samt olika trophys du samlat på dig. Det har jag mycket svårt att tro, för alla troféer som man har synkat ligger ju uppe online på någon server. Däremot kan jag tänka mig att troféer man plockar under det här problemet måste göras om, eftersom de inte synkats upp mot någon server och ligger i något minne i PS3:an. Förstår heller inte varför man inte ska spela, jag spelade Borderlands med en polare idag och det fanns inga problem, visst att datum och tid står fel på PS3:an men det blir ju normalt när buggen fixas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Well aren't I glad att jag valde en Slim. Tänk på oss stackare som köpte våra PS3 när det inte fanns slim på marknaden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 nu till mitt befintliga och jävligt irriterande problem! det är såhär att ja skaffa ps3 slim ngn dryg vecka efter release, och enda sen dess, så har jag fel inom delen att spela upp filmer. t.ex om filmen e uppdelad i 2 delar (nerladdat då! så de inte är missförstånd) så alltid i del 2, så efter ca 10-20 min in i den del, så skippar den en hel del i filmerna, alltid är det så, och jag undrar om ngn vet varför och hur man fixar detta?! hoppas ni fattar. anyone? btw det med trophys bryr jag mig inte jack shit om alltså, ser de som en kul extra sak, aldrig ngt jag strävat efter ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Det har jag mycket svårt att tro, för alla troféer som man har synkat ligger ju uppe online på någon server. Däremot kan jag tänka mig att troféer man plockar under det här problemet måste göras om, eftersom de inte synkats upp mot någon server och ligger i något minne i PS3:an. Förstår heller inte varför man inte ska spela, jag spelade Borderlands med en polare idag och det fanns inga problem, visst att datum och tid står fel på PS3:an men det blir ju normalt när buggen fixas. WELL.. Trophies sparas på PS3:an. Jag har inte haft internet på 3 månader och senast jag var utan internet synkades mina trophies så fort jag kopplade in internet igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Drog en snabb titt genom mitt system, det jag sett är att alla saves hamnar längst ner eftersom PS3:an tror att man sparade för 10 år sedan. Sedan har Borderlands försvunnit från trofé-delen helt och hållet, men alla troféer finns kvar på eu.playstation.com så jag tror inte att någonting har gått förlorat. Däremot så tror jag som sagt, att om man plockar troféer nu under tiden som det är problem, så kommer man få ta om dessa troféer när buggen är fixad. WELL.. Trophies sparas på PS3:an. Jag har inte haft internet på 3 månader och senast jag var utan internet synkades mina trophies så fort jag kopplade in internet igen. Ja? Jag har ju inte sagt något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Ja? Jag har ju inte sagt något annat. "Däremot kan jag tänka mig att troféer man plockar under det här problemet måste göras om, eftersom de inte synkats upp mot någon server och ligger i något minne i PS3:an." Det låter ärligt talat verkligen som att du menar att dessa inte sparas och därför måste göras om. Men jag antar att jag misstolkar dig grovt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 "Däremot kan jag tänka mig att troféer man plockar under det här problemet måste göras om, eftersom de inte synkats upp mot någon server och ligger i något minne i PS3:an." Det låter ärligt talat verkligen som att du menar att dessa inte sparas och därför måste göras om. Men jag antar att jag misstolkar dig grovt Fast det var ju inte det där du svarade på när du skrev din post, du skrev bara att du inte hade internet under en lång stund och att troféerna sparades på ett minne under tiden, vilket jag är mycket väl medveten om. Det som du nu citerade är mina spekulationer hur det kanske kommer att bli nu när PS3:an är buggad, risken finns ju att troféer man samlar under tiden som PS3:an är buggad kanske kommer att få tas om när uppdateringen har kommit. Jag har ingen koll på var felet egentligen sitter, men eftersom Troféerna påverkas så kan det mycket väl vara så att uppdateringen återställer någonting där, och då skulle jag inte alls bli förvånad om osynkade troféer som ligger på minnet kanske återställs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 http://www.qj.net/qjnet/playstation-3/sony...he-morning.html Sony's technical support now tries to placate everyone by telling them that the fix will be coming in the morning and that you won't have to mourn over your trophies of save data because they'll be fine as well. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Problemet är fixat nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Problemet är fixat nu. Säkert? Skall kolla. Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Phew. Trodde jag förlorat 9 troféer i Fallout 3 eftersom listan var tom även efter ominstallation, men jag fick synka två gånger istället. Hade inte varit katastrof eftersom jag har massor med sparfiler men det hade varit segt. Det borde vara lugnt, men för säkerhets skull kan ni göra i den ordning jag gjorde: 1. Synka med servern. Spelet är fortfarande borta. 2. Starta spelet. "Re-installing trophies" dyker upp och mätaren tar längre tid än vanligt. 3. Spelet är tillbaka i listan men antalet troféer är noll. Avsluta spelet. 4. Synka med servern igen. Nu är allt på plats, till och med de som ficks offline! Säg till om det funkade för er. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Säg till om det funkade för er. Nej... >_> Men men. Jag sparar alltid som fan, så jag laddar bara ett kapitel där det färsvunnit och fixar om det. Tar max 5 min. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Sitter just nu och installerar Bioshock på PS3an. Ett spel som jag har velat spela enda sedan det släpptes i Augusti 2007. Känns bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Inga troféproblem för mig, jag spelade lite Borderlands idag och när jag startade spelet så kom en trofé fram som jag skaffat under buggen. Förresten, är det någon här som lirar Borderlands på PS3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts