Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Nu har jag äntligen fått mitt nya PS3. :rolleyes: Men nu undrar jag, hur gör man för att föra över sitt konto till den nya konsollen? Är det lika krongligt som på XBox 360 eller är det bara att loga in på den nya?

Och kan man fortsätta använda den gammla konsollen också eller måste man skapa ett nytt ID för den?

Bara att logga in på den nya. Den gamla behöver inte ändras på. Det enda som kan bli knepigt är att få över sparfilerna, om det är så att de har kopieringsskydd för att skydda mot multiplayer/troféfusk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu hade kattfan ner kontrollen så att den sprack i tusen bitar

Så nu är ju min fråga rätt självklar. Var kan jag billigast få tag på en ny handkontroll till mitt kära PS3? Jag vill inte ha någon spejsad überkontroll, utan ett original som min förra. Jag vill också helst köpa det i en fysisk butik, inte över Internet.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu är ju min fråga rätt självklar. Var kan jag billigast få tag på en ny handkontroll till mitt kära PS3? Jag vill inte ha någon spejsad überkontroll, utan ett original som min förra. Jag vill också helst köpa det i en fysisk butik, inte över Internet.

Tyvärr så tjänar inte butikerna speciellt mycket på att sälja vanliga kontroller till ps3 så om du hittar någon under 500:- så var bara glad och köp :rolleyes:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varifrån föll den? :rolleyes:

Min har ramlat ner i golvet ett flertal gånger utan en skråma. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varifrån föll den? :D

Min har ramlat ner i golvet ett flertal gånger utan en skråma. :P

Jag hade i all min dumhet (jag går omkring som i en sorts dvala när jag är förskyld) lagt den högt upp i en bokhylla. Och när min kattjävel känner för att förstöra mitt liv så kan han helt plötsligt klättra som värsta Sylvester Stallone i Cliffhanger, högst upp i bokhyllan och använda sin klumpiga jävla tass att välta ner både det ena och det andra med :rolleyes:

:) Jag älskar min gulliga lilla katt, men ibland låter kattpastej väldigt lockande.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara att logga in på den nya. Den gamla behöver inte ändras på. Det enda som kan bli knepigt är att få över sparfilerna, om det är så att de har kopieringsskydd för att skydda mot multiplayer/troféfusk.

Tack. :rolleyes:

Jag kopierar Sperfiler nu. Tyvärr är Resident Evil 5 skyddat. :) Så hur gör jag då? Måste jag helt enkelt börja om från början igen?

Edit: Såg nu att det finns en patch.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sprack som i "helt trasig plast med brutna delar" eller bara ivägslungade komponenter? Jag hade råkat få läsk eller nåt annat kladd vid faceknapparna så för att de skulle fungera igen var jag tvungen att skruva upp hela grejen och demontera alltihop, slänga knapparna i vattenbad och gnugga med tvålvatten tills kladdet var borta. Sen monterade jag ihop allting igen och det fungerade prima.

Lite pill är det som kanske överstiger ens förmåga, men om den nu är såpass "trasig" att du tror att du måste köpa ny är det ju värt att prova en do-it-yourself.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sprack som i "helt trasig plast med brutna delar" eller bara ivägslungade komponenter? Jag hade råkat få läsk eller nåt annat kladd vid faceknapparna så för att de skulle fungera igen var jag tvungen att skruva upp hela grejen och demontera alltihop, slänga knapparna i vattenbad och gnugga med tvålvatten tills kladdet var borta. Sen monterade jag ihop allting igen och det fungerade prima.

Lite pill är det som kanske överstiger ens förmåga, men om den nu är såpass "trasig" att du tror att du måste köpa ny är det ju värt att prova en do-it-yourself.

L1-knappen är helt av och R2-knappen går inte enda längst ner, och jag är inget teknikfreak, så jag får lira PS2 tills jag har råd med en ny kontroll :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

L1-knappen är helt av och R2-knappen går inte enda längst ner, och jag är inget teknikfreak, så jag får lira PS2 tills jag har råd med en ny kontroll :rolleyes:

Nonsens! Vänd på kontrollen, hitta en skruvmejsel med perfekt storlek, ta bort fem skruvar och lyft på locket. Mellan de båda analoga spakarna finns ett klicklås som håller locket på plats, där får du bända lite mer än man egentligen vågar. Sen när du väl öppnat den ser det väldigt logiskt ut. Om L1 är trasig finns det ju inte mycket att göra (om du inte vill halvslakta en PS2-kontroller och ersätta L1 därifrån) men din R2 borde gå att få i rätt spår igen. Sen är det bara att montera ihop igen med rätt skruvar, plus att snäppa till klicklåset. Voilá, så har du sparat mellan 300 och 600 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nonsens! Vänd på kontrollen, hitta en skruvmejsel med perfekt storlek, ta bort fem skruvar och lyft på locket. Mellan de båda analoga spakarna finns ett klicklås som håller locket på plats, där får du bända lite mer än man egentligen vågar. Sen när du väl öppnat den ser det väldigt logiskt ut. Om L1 är trasig finns det ju inte mycket att göra (om du inte vill halvslakta en PS2-kontroller och ersätta L1 därifrån) men din R2 borde gå att få i rätt spår igen. Sen är det bara att montera ihop igen med rätt skruvar, plus att snäppa till klicklåset. Voilá, så har du sparat mellan 300 och 600 kronor.

Ah what the hell :rolleyes: Den kan nog inte gå mer sönder än vad den redan är, so I might as well try :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor