Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

De flesta speltillverkarna vet redan att motion-kontroller är enflopp förutom på Wii. För att spelarbasen på de andra två konsollerna är inte vana motion-kontroller. De låter intresserade nu - men de har sagt många gånger att de vet inte VAD de kan göra med den. Och gör de något, blir det förmodligen fail.

Men det är ju bara min åsikt och vad jag har hört.

självklart är detta en möjlighet, men detta är oxå något som uppenbart e väl utvecklat, så jag tror ju inte riktigt de blir så som du säger. faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att spara alla filer från PS3:an till en vanlig extern hårddisk? Är väldigt sugen att säkerhetskopiera mina filer så småningom, inte allt för kul att bli av med allt om det skulle hända något :D.

Har tittat lite på det där också och det verkar som att allt ska gå att återställa. Problem verkar kunna uppstå ifall man vill backupa copyright-material vilket jag inte vet vad det innefattar. Jag letar lite hårddiskar och en schysst hårddisk verkar landa på 500 spänn som jag gärna väntar med att lägga ut.

Gå in i verktyg -> systeminställningar -> säkerhetskopiering så kommer du få lite alternativ. Innan du börjar måste du synka dina troféer till servern dock, annars försvinner de.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tittat lite på det där också och det verkar som att allt ska gå att återställa. Problem verkar kunna uppstå ifall man vill backupa copyright-material vilket jag inte vet vad det innefattar. Jag letar lite hårddiskar och en schysst hårddisk verkar landa på 500 spänn som jag gärna väntar med att lägga ut.

Gå in i verktyg -> systeminställningar -> säkerhetskopiering så kommer du få lite alternativ. Innan du börjar måste du synka dina troféer till servern dock, annars försvinner de.

Oh ok, så troféerna ligger inte kvar på PSN-kontot alltså? eller det kanske var PSN-servern du syftade på :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh ok, så troféerna ligger inte kvar på PSN-kontot alltså? eller det kanske var PSN-servern du syftade på :D.

Eftersom du kan ta troféer även offline måste de ju ligga nånstans temporärt på hårddisken (alternativt nåt internt flashminne men det struntar vi i sålänge) och om du då byter ut hårddisken kommer det ju inte finnas några spår av troféer när du sätter upp hårddisken nästa gång. Alltså synkar du ("laddar upp") troféerna till PSN-servern, ja. :cry:

Det skapades nyligen en möjlighet att flytta data från en PS3 till nästa enbart genom en nätverkskabel, men när jag forskade vidare visade det sig att det var mycket närmare "Cut -> Paste" än "Copy -> Paste" eftersom målhårddisken skulle formatteras i händelsen. Dessutom flyttas all viktig info från källhårddisken så det är i det fallet bättre att ta en extern hårddisk och bara ta "kopiera flera -> markera alla -> kör", både för film/musik/bilder. Segt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag slarvat bort mitt lösenord till PSN, och enligt den här manualen ska man gå in på "Sign in" och vidare därifrån. Men grejen är att det inte finns någon "Sign in" under network eftersom jag alltid är inloggad. Hur gör jag? Jag måste ha mitt password för att kunna ändra vissa inställningar. Kan jag inte via min dator be dem skicka mitt lösenord till min mail? Måste det ske via PS3?

Edit: Går det eventuellt att logga ur min användare för att komma till "Sign in" skärmen? Jag vet inte om jag vågar det, tänk om jag inte kan logga in igen om det inte funkar?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag slarvat bort mitt lösenord till PSN, och enligt den här manualen ska man gå in på "Sign in" och vidare därifrån. Men grejen är att det inte finns någon "Sign in" under network eftersom jag alltid är inloggad. Hur gör jag? Jag måste ha mitt password för att kunna ändra vissa inställningar. Kan jag inte via min dator be dem skicka mitt lösenord till min mail? Måste det ske via PS3?

Du kan väl annars logga ut och därifrån tror jag man kan skicka efter sitt lösen.

Edit: Ja det går, gå in på Playstation Network > Triangelklicka på kontohantering > Logga ut. Sedan när du ska logga in igen så kan du välja att skicka efter ditt lösenord.

Annars tror jag du har samma användarnamn och lösenord som på playstation.com, eller så är det bara jag som har det. :)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå in på www.playstation.com/psn och klicka på Logga in högst upp till höger (Den knappen finns ju där när du går in på playstation.com bara men ja copy paste)

Där finns det ett alternativ som heter "Forgot Password" klicketiklicka :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du missade min edit med någon sekund :).

Hur loggar man ur sin användare?

Och du missade min edit med någon minut. :lol:

Edit: Plaisir: Då får man väl lösenordet som man har till playstation.com och inte det som är till playstation network, om det nu inte är samma konto som jag har fått för mig.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

YAY!!!

Fuck yeah, om det här finns kvar inom en snar framtid kommer jag garanterat installera detta på en ny hårddisk. Den jag har nu är alldeles för full och eftersom man ändå måste gå igenom backupbestyret så kan jag lika gärna vänta. Men Jesus! Äkta, full framerate-emulering av hur många system som helst, med jättesmidig interface och en dödsskön kontroller som garanterat inte kommer ha knapproblem eftersom tidigare konsoler aldrig haft 10-15 knappar som Sixaxis/DS3 har. Har vi tur kanske man kan använda flera kontroller samtidigt! :whistling:

Nay... :o

Fast å andra sidan ser jag hemskt gärna att det utvecklas på just detta sätt. Homebrew, men inte warez. Hade det varit möjligt att implementera från Sonys håll redan på PSP hade vi inte haft den stendöda PSP-spelscenen vi har idag.

Länk till nyheten: http://www.qj.net/qjnet/playstation-3/ps3-...or-the-ps3.html

Länk till programmet: http://thezerogameproject.com/readme

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

YAY!!!

Fuck yeah, om det här finns kvar inom en snar framtid kommer jag garanterat installera detta på en ny hårddisk. Den jag har nu är alldeles för full och eftersom man ändå måste gå igenom backupbestyret så kan jag lika gärna vänta. Men Jesus! Äkta, full framerate-emulering av hur många system som helst, med jättesmidig interface och en dödsskön kontroller som garanterat inte kommer ha knapproblem eftersom tidigare konsoler aldrig haft 10-15 knappar som Sixaxis/DS3 har. Har vi tur kanske man kan använda flera kontroller samtidigt! :whistling:

Nay... :o

Fast å andra sidan ser jag hemskt gärna att det utvecklas på just detta sätt. Homebrew, men inte warez. Hade det varit möjligt att implementera från Sonys håll redan på PSP hade vi inte haft den stendöda PSP-spelscenen vi har idag.

Länk till nyheten: http://www.qj.net/qjnet/playstation-3/ps3-...or-the-ps3.html

Länk till programmet: http://thezerogameproject.com/readme

Very interesting emulator på Ps3 ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor