Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Den här Playstation Wand kontrollen som ska komma snart, är den något man måste ha för att kunna spela framtidens PS3 spel?

Nja, det kommer väl släppas lite spel som är anpassade för att användas med den och vissa speltitlar kanske till och med släpper patchar för att stödja den, men den är ungefär lika livsnödvändig som Eye Toy var för PS2.

För övrigt kommer den inte funka utan att man samtidigt köper en PS3-kamera vilket gör mig väldigt tveksam till om jag nånsin kommer köpa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det kommer väl släppas lite spel som är anpassade för att användas med den och vissa speltitlar kanske till och med släpper patchar för att stödja den, men den är ungefär lika livsnödvändig som Eye Toy var för PS2.

För övrigt kommer den inte funka utan att man samtidigt köper en PS3-kamera vilket gör mig väldigt tveksam till om jag nånsin kommer köpa den.

Jag tycker att det jag sett av den hittills är så jävla grymt att jag kommer köpa den även om det så bara innebär att jag får stå i ett 3D-rum med en ljussabel o slå sönder pumpor!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prova googla på "PS3 arc". ;)

Jo jag ser det nu!

Fast i GR artikeln jag länkade till tidigre sa de "Sonys kommande rörelsekänsliga handkontroll har inget officiellt namn ännu. Mycket pekar dock på att den kan komma att kallas Arc."

Hänger GR inte med längre? :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fyfan va fet det såg ut me pilbågen! :D om spelutvecklare använder dessa saker rätt så behöver dom inte bara användas till Wii liknande spel, utan de kan komma till riktigt bra action liknande spel med ju! :D

De flesta speltillverkarna vet redan att motion-kontroller är enflopp förutom på Wii. För att spelarbasen på de andra två konsollerna är inte vana motion-kontroller. De låter intresserade nu - men de har sagt många gånger att de vet inte VAD de kan göra med den. Och gör de något, blir det förmodligen fail.

Men det är ju bara min åsikt och vad jag har hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor