Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Vad har du för spel?

Vad är det ni lirar här på sajten? Jag har endast ett fåtal spel, där MGS4, GTA4 och PES2010(+09) är de enda med onlinekapacitet. Lirar alldeles för lite nuförtiden men kanske får lust någon gång.

Sitter enbart på FIFA10 just nu, nästa planerade inköp blir nog Soulcalibur IV :D.

@Renard: Gutt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FY FAN VAD SVÅRT COD:WAW SKA VARA PÅ VETERAN DÅ!

Det är lätt ett av de svåraste troféspelen jag har, klarar man ut hela spelet på veteran som är den svåraste svårighetsgraden så får man bara några fjuttiga bronsmedaljer som tack för besväret. Det brukar ju vara att man får bronstroféerna bara genom att klara alla uppdrag på vilken svårighetsgrad man vill. Men inte här inte, här ska man klara spelet på veteran.

Visserligen hade jag spelat på veteran ändå eftersom jag redan klarat spelet på PC en gång samt att jag och en kompis co-op-sträckspelade spelet på hardened utan några jättestora problem. Men det visade sig att när man spelar ensam så är man bara 50% så stark som man är när man är två, eftersom att när man är två så kan man revive:a, är man ensam så är man död, punkt. Dessutom så höjde jag ju en svårighetsgrad, dessa två faktorer tillsammans gör att jag går bananas på Relentless som är den svåraste fucking banan jag spelat än så länge.

När jag satt och sökte runt efter tips på hur man tar sig fram enklast så visade sig att det här är en av banorna som folk har som mest problem med. Inte konstigt säger jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fifan vad jag längtar till MAG ändå, jag är så glad att jag prövade betan också för nu vet jag exakt hur jag ska placera mina färdigheter för att få poäng snabbt. Man kan ju kolla hur mycket poäng någon har samt hur länge de har spelat, så det är alltid kul att ha lite pro-statistik där. Någon mer som ska köpa det, eller? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fifan vad jag längtar till MAG ändå, jag är så glad att jag prövade betan också för nu vet jag exakt hur jag ska placera mina färdigheter för att få poäng snabbt. Man kan ju kolla hur mycket poäng någon har samt hur länge de har spelat, så det är alltid kul att ha lite pro-statistik där. Någon mer som ska köpa det, eller? :D

Är MAG en förkortning för Massive Action Game?

If so så ser spelet riktigt tungt ut på alla trailers och även på en utav gameplay-trailerna jag hittade. Men den in-game-filmen jag hittade så nästan lite tråkig ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är det.

Ptja, nu är det första multiplayer-krigsspelet jag prövat till PS3 men jag tyckte om det... Vad jag fastnade för var bl a att det handlar mycket om att smyga. Rör du dig fort syns du på minimapen, avfyrar du några skott så kan fienden också lätt få syn på dig. Däremot går det att förbättra sin smygteknik eller med teknik jamma fiendens radar så han inte kan upptäcka dig lika lätt. Sedan kan du allt eftersom du spelar mer välja en inriktning som du vill att just din soldat ska bli bra på. Sedan gillar jag team-playet och förstås, storleken! Jag har aldrig spelat ett liknande spel där det är 256 spelare på en och samma karta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är det.

Ptja, nu är det första multiplayer-krigsspelet jag prövat till PS3 men jag tyckte om det... Vad jag fastnade för var bl a att det handlar mycket om att smyga. Rör du dig fort syns du på minimapen, avfyrar du några skott så kan fienden också lätt få syn på dig. Däremot går det att förbättra sin smygteknik eller med teknik jamma fiendens radar så han inte kan upptäcka dig lika lätt. Sedan kan du allt eftersom du spelar mer välja en inriktning som du vill att just din soldat ska bli bra på. Sedan gillar jag team-playet och förstås, storleken! Jag har aldrig spelat ett liknande spel där det är 256 spelare på en och samma karta.

Självklart kan det vara skoj, jag har ju bara sett en in-game-video som dessutom var rätt kort.

Men jag tycker det är konstigt att inte RPG-delen (om vi nu ska kalla det så) i spelet inte alls framhävs eller ens tas upp i alla trailers, utan bara väljer att lyfta fram det faktum att man kan spela 256 spelare på samma bana. Vilket i och för sig är häftigt i sig. Men jag hade hellre fått mer djup i det taktiska och vad spelat går ut på, än att man kan spela många spelare.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

http://www.qj.net/qjnet/playstation-3/zipp...h-revealed.html

Lite skillnader mellan MAG-beta och fullt spel. Fler kartor och gamemodes verkar vara det största.

L'editue timidúe:

PS3 hackad

Kräver hårdvarumodifiering och dessutom nån form av elektrisk pulsgivare som inte lär finnas hemma hos gemene man.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Kan man skapa ett Ps3konto så att man är redo när man väl skaffar en Ps3? Vill gärna "förhandsboka" GermanScientist... Vill inte att någon annan snor mitt nickname innan jag köper en Ps3 x)

Ja det går. Jag gjorde det innan jag köpte mitt i alla fall. In på playstation.com bara o registrera ett PSN-konto.

Sen när du har konsolen gör inte som jag o skriv av koden på PS3:an när du ska registrera dig utan starta den först o fixa det direkt i den. Sååååå mycket smidigare -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det går. Jag gjorde det innan jag köpte mitt i alla fall. In på playstation.com bara o registrera ett PSN-konto.

Sen när du har konsolen gör inte som jag o skriv av koden på PS3:an när du ska registrera dig utan starta den först o fixa det direkt i den. Sååååå mycket smidigare ;)

Jag kommer inte ihåg att jag varken tryckt in en manuell kod eller tryckt "aktivera detta system", men det är väl nåt som sker automatiskt om man använder PSN på PS3. Min PSP har jag däremot registrerat sedan 2006 då jag fick en UMD gratis.

Nån här med PSP + PS3? Jag vill spela GTA Stories online -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer inte ihåg att jag varken tryckt in en manuell kod eller tryckt "aktivera detta system", men det är väl nåt som sker automatiskt om man använder PSN på PS3. Min PSP har jag däremot registrerat sedan 2006 då jag fick en UMD gratis.

Nån här med PSP + PS3? Jag vill spela GTA Stories online -_-

Manuellt gör du på internet och aktivera system finns nånstans under inställningarna. Har sett det skymta förbi. Men som du säger så antar jag att det kanske sker automatiskt om man registrerar sig för ett PSN konto via PS# eller liknande.

Tänkte skaffa mig ett PSP just för att jag är rätt intresserad av funktionerna som har med adhoc-party o göra osv. Så kanske inom en inte allt för avlägsen framtid ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man skapa ett Ps3konto så att man är redo när man väl skaffar en Ps3? Vill gärna "förhandsboka" GermanScientist... Vill inte att någon annan snor mitt nickname innan jag köper en Ps3 x)

En googling på exakta träffar av GermanScientist ger bara svar som har med dig att göra enligt de förhandsvisningar som jag bara susade förbi med ögonen som hastigast.

Dessutom: Har ingen registrerat det på över tre år så tror jag nog det är rätt lugnt i några månader till, speciellt eftersom du verkar rätt ensam med nicket. :ermm:

Nån här med PSP + PS3? Jag vill spela GTA Stories online ;)

Jag har! -_-

Minus GTA såklart. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Manuellt gör du på internet och aktivera system finns nånstans under inställningarna.

Tänkte skaffa mig ett PSP just för att jag är rätt intresserad av funktionerna som har med adhoc-party o göra osv. Så kanske inom en inte allt för avlägsen framtid B)

Jo, jag vet att den är reggad, för annars vore ett antal tjänster blockerade. Jag minns bara inte att jag gjort det -_-

Well, programmet känns lite B så köp inget enbart för det syftet. Jag vill testa först innan jag säger att det är fantastiskt, men om du får möjlighet att låna PSP så säg till! ;) Det finns ju annars ett antal andra saker hos PSP som är bra men adhoc party känns inte preliminärt som en sån grej. Men som sagt, vill bara testa först :teehee:

Jag har! :ermm:

Minus GTA såklart. :)

Bah. Du kan ju leta fram ett så testar vi om det över huvud taget fungerar, för GTA står inte med i officiella listan över stödda spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet att den är reggad, för annars vore ett antal tjänster blockerade. Jag minns bara inte att jag gjort det -_-

Well, programmet känns lite B så köp inget enbart för det syftet. Jag vill testa först innan jag säger att det är fantastiskt, men om du får möjlighet att låna PSP så säg till! ;) Det finns ju annars ett antal andra saker hos PSP som är bra men adhoc party känns inte preliminärt som en sån grej. Men som sagt, vill bara testa först :teehee:

Bah. Du kan ju leta fram ett så testar vi om det över huvud taget fungerar, för GTA står inte med i officiella listan över stödda spel.

Vill ju självklart se hur det där med mediadelning fungerar också.

Fast det borde du ju fått tid att testa. HUr funkar det? Bra, dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill ju självklart se hur det där med mediadelning fungerar också.

Fast det borde du ju fått tid att testa. HUr funkar det? Bra, dåligt?

Remote Play? Rätt kasst, eftersom den inte orkar ta emot i så pass hög buffert att det konstant hackar. Och man kan inte navigera sin PS3 genom PSP för att tanka sin musik, den måste strömmas med både värdelös bitrate och en massa lagg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Remote Play? Rätt kasst, eftersom den inte orkar ta emot i så pass hög buffert att det konstant hackar. Och man kan inte navigera sin PS3 genom PSP för att tanka sin musik, den måste strömmas med både värdelös bitrate och en massa lagg.

Usch då. Men det är inte beroende av bredbandshastighet o sånt då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, jag har inga PSP-spel hemma för tillfället, alla ligger hos min kusin. Får bli någon dag när jag varit där och hämtat hem spelen. -_-

Edit: Men å andra sidan vet jag inte om jag vill uppgradera till en OFW, för det enda jag har PSP:t till nu för tiden är att spela spel när jag reser, och då köper jag inte direkt spel utan spelar hemladdade spel eller emulatorer.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch då. Men det är inte beroende av bredbandshastighet o sånt då?

Jo, men mitt här hemma är 10/10 och jag har testat både på ett annat ställe med rätt dålig connection och på skolan där det är 100/100 tror jag, men inget av dem duger.

Mjo, jag har inga PSP-spel hemma för tillfället, alla ligger hos min kusin. Får bli någon dag när jag varit där och hämtat hem spelen. -_-

Edit: Men å andra sidan vet jag inte om jag vill uppgradera till en OFW, för det enda jag har PSP:t till nu för tiden är att spela spel när jag reser, och då köper jag inte direkt spel utan spelar hemladdade spel eller emulatorer.

Jag tror inte man behöver göra sig till OFW på PSP men senaste på PS3 behövs. Men det är man ju alltid ändå så det är inga problem. Vilka spel har du som stöder adhoc? Jag har Lumines, Ridge Racer, GTA LCS/VCS och MGS:PO.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men mitt här hemma är 10/10 och jag har testat både på ett annat ställe med rätt dålig connection och på skolan där det är 100/100 tror jag, men inget av dem duger.

Jag tror inte man behöver göra sig till OFW på PSP men senaste på PS3 behövs. Men det är man ju alltid ändå så det är inga problem. Vilka spel har du som stöder adhoc? Jag har Lumines, Ridge Racer, GTA LCS/VCS och MGS:PO.

Aha okej, då kanske jag kan testa någon gång.

Haha, vilka spel? Ingen aning. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor