Henkibojj Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 (redigerad) Lätt! Går ut om 2 timmar och det börjar gå upp i butikpris Trine-platinum fixat! EDIT: Kirrat Fallout 3 GOTY för 350 spänn nu, inklusive frakt Redigerad 2 januari, 2010 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Argh, måste ventilera min ilska över Mirror's Edge lite. Jag kan förstå att folk tycker om det, men är det bara jag som tycker att det är överdrivet svårt ibland? Jag har sprungit samma bana säkert tio gånger nu och vid ett tillfälle så får cirkel-knappen helt enkelt ingen lust att hjälpa mig längre och slutar ge mig en riktning. Någon tid att kolla runt har jag inte heller eftersom att vakterna kommer efter ca 2 sekunder. Cpspel... Får väl YouTuba upp lösningen, men om det kommer att fortsätta i den här stilen kommer jag aldrig att pala avsluta det. Finns inget mer irriterande än spel man kör fast på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Argh, måste ventilera min ilska över Mirror's Edge lite. Jag kan förstå att folk tycker om det, men är det bara jag som tycker att det är överdrivet svårt ibland? Jag har sprungit samma bana säkert tio gånger nu och vid ett tillfälle så får cirkel-knappen helt enkelt ingen lust att hjälpa mig längre och slutar ge mig en riktning. Någon tid att kolla runt har jag inte heller eftersom att vakterna kommer efter ca 2 sekunder. Cpspel... Får väl YouTuba upp lösningen, men om det kommer att fortsätta i den här stilen kommer jag aldrig att pala avsluta det. Finns inget mer irriterande än spel man kör fast på. Agreed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Går ut om 2 timmar och det börjar gå upp i butikpris Trine-platinum fixat! EDIT: Kirrat Fallout 3 GOTY för 350 spänn nu, inklusive frakt Wow ett klipp. Var hittade du du det? Hoppas du gillar det. Följ fallout wikia för att ta alla bubbelheads. ett tips, du får trofer vid vissa levlar, spara innan och ladda om så slipper du spela spelet 3 ggr. Alltså spela som god nå nivå 8 få trofe ladda bli ond nivå 8 få trofe. En trofe är att nå level 30 som ond god och neutral. Men du kan köpa en sak som ändrar din karma i dlc. Stort grattis till din platinum. Var det svårt? Bioshock jag kör nu är det svåraste hittils. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Wow ett klipp. Var hittade du du det? Hoppas du gillar det. Följ fallout wikia för att ta alla bubbelheads. ett tips, du får trofer vid vissa levlar, spara innan och ladda om så slipper du spela spelet 3 ggr. Alltså spela som god nå nivå 8 få trofe ladda bli ond nivå 8 få trofe. En trofe är att nå level 30 som ond god och neutral. Men du kan köpa en sak som ändrar din karma i dlc. Stort grattis till din platinum. Var det svårt? Bioshock jag kör nu är det svåraste hittils. Ah, mycket bra tips! Ska verkligen tas tillvara på. En grej jag funderat på är om Platinum fås efter huvudspelet eller efter huvudspelet + 5 DLC. Du köpte ju original + 1 DLC vilket gav dig Platinum trots 60% avklarat, eftersom du började med Platinum till huvudspelet innan du skaffade DLC. Jag är lite bekymrad ifall det är så att Platinum inte alls levereras efter huvudspelet utan efter alla tusen speltimmar i DLC... Jag hittade det på blocket. Inplastat och allt Trine-platinum var inte så svårt. Knepigaste var att spela sista banan utan att dö på högsta svårighetsgraden, men det tog jag efter en knapp timmes nötande på samma bana. Den är helt vertikal nämligen och undertill har man lava som stiger med en jäkla fart, och upptill har man inte bara bräckliga plattformer och spawnande skelett, det är en massa spikklot som spawnar mitt i luften också så man måste memorera hela banan och välja den optimala vägen. Och att göra det är inte det enklaste på Very Hard. Märkligt nog var resten av spelet rena barnleken på Very Hard, men antagligen berodde det på att man levlat upp alla sina vapen etc så först på nästnäst sista banan började man få problem. Men det är härligt att kunna säga att man är " Better Than Developers" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Jag hittade det på blocket. Inplastat och allt Trine-platinum var inte så svårt. Knepigaste var att spela sista banan utan att dö på högsta svårighetsgraden, men det tog jag efter en knapp timmes nötande på samma bana. Den är helt vertikal nämligen och undertill har man lava som stiger med en jäkla fart, och upptill har man inte bara bräckliga plattformer och spawnande skelett, det är en massa spikklot som spawnar mitt i luften också så man måste memorera hela banan och välja den optimala vägen. Och att göra det är inte det enklaste på Very Hard. Märkligt nog var resten av spelet rena barnleken på Very Hard, men antagligen berodde det på att man levlat upp alla sina vapen etc så först på nästnäst sista banan började man få problem. Men det är härligt att kunna säga att man är " Better Than Developers" Jag funderar på et med Platinum med. kan omöjligen vara så. Jag kör ju Bioshock nu, och där finns det 2 eller 3 dlc med. Kan OMÖJLIGEN vara så att man måste ta dem för 100% av två anledningar: 1) De första som kör spelet får platinum lättare än de som kör spelet senare. 2) Om du köper ett spel, skall du kunna få platinum, oavsett om du har internet förbindelse eller ej. Så jag betvivlar att man måste ha klarat dlc för platinum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Argh, måste ventilera min ilska över Mirror's Edge lite. Jag kan förstå att folk tycker om det, men är det bara jag som tycker att det är överdrivet svårt ibland? Jag har sprungit samma bana säkert tio gånger nu och vid ett tillfälle så får cirkel-knappen helt enkelt ingen lust att hjälpa mig längre och slutar ge mig en riktning. Någon tid att kolla runt har jag inte heller eftersom att vakterna kommer efter ca 2 sekunder. Cpspel... Får väl YouTuba upp lösningen, men om det kommer att fortsätta i den här stilen kommer jag aldrig att pala avsluta det. Finns inget mer irriterande än spel man kör fast på. Jag tyckte att det var lite trevligare, att det kom stunder då man inte var jagad eller stressad och bara kunde slappna av, titta på miljön och fundera ut hur man skulle ta sig vidare. Under vissa delar visar inte cirkelknappen steg för steg hur du ska ta dig dit du ska, utan bara vars du ska hamna när du är klar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Har beställt Blitz: The League 2 och The Godfather 2. Kul med nya spel sista veckan av lovet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 2) Om du köper ett spel, skall du kunna få platinum, oavsett om du har internet förbindelse eller ej. Så jag betvivlar att man måste ha klarat dlc för platinum. Där tar du fel. Det finns onlinetroféer i både GTA IV, Resistance 2, Unreal Tournament 3, Guitar Hero Metallica och inte minst Warhawk där allt är online. Men i Warhawk fick jag trofélista för DLC innan jag ens köpt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 Där tar du fel. Det finns onlinetroféer i både GTA IV, Resistance 2, Unreal Tournament 3, Guitar Hero Metallica och inte minst Warhawk där allt är online. Men i Warhawk fick jag trofélista för DLC innan jag ens köpt det. okej, det är ju sant. Men jag vet en sak till: En på min lista har platinum i Bordelands och han har INTE 100%. Han har inte köpt dlcna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 (redigerad) Man kan få Platinum utan att skaffa DLC. Platinum nås inte vid 100%, det nås när man har tagit de trophies som behövs(Vilket oftast är 100%). Och jag googlade runt lite och läste att folk har fått platinum på Bioshock utan DLC. Edit: MAG Open Beta finns på Playstation Store nu! Redigerad 4 januari, 2010 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 Edit: MAG Open Beta finns på Playstation Store nu! Hmm, coolio. Tror inte jag kommer tanka det på ett tag men det kan ju vara värt att checka in. Siana kanske diggar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 Edit: MAG Open Beta finns på Playstation Store nu! Tror ni det suger att jag inte har internet då? JA! För mobilt bredband går väl ändå inte att koppla till PS3:an Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 *Prövar MAG* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 HJÄLP!!!! Glömde min vanliga sladd till PS3:an hemma (för bild och ljud överföring) och har bara en till PS2 att tillgå. Då är frågan om det går att använda den? Någon som vet eller någon som skulle kunna ta en bild på kontakten som sitter in i konsolen? Alltså inte en HDMI kontakt utan den vanliga kabeln. Och alltså så gäller det en bild på PS3:ans kontakt då och inte PS2. För det är en PS2-sladd jag har Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 HJÄLP!!!! Glömde min vanliga sladd till PS3:an hemma (för bild och ljud överföring) och har bara en till PS2 att tillgå. Då är frågan om det går att använda den? Någon som vet eller någon som skulle kunna ta en bild på kontakten som sitter in i konsolen? Alltså inte en HDMI kontakt utan den vanliga kabeln. Och alltså så gäller det en bild på PS3:ans kontakt då och inte PS2. För det är en PS2-sladd jag har Det är ju likadan sladd. Den där gul/röd/vita. Plugga in 2:ans sladd i 3:ans och du skall få bild. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 HJÄLP!!!! Glömde min vanliga sladd till PS3:an hemma (för bild och ljud överföring) och har bara en till PS2 att tillgå. Då är frågan om det går att använda den? Någon som vet eller någon som skulle kunna ta en bild på kontakten som sitter in i konsolen? Alltså inte en HDMI kontakt utan den vanliga kabeln. Och alltså så gäller det en bild på PS3:ans kontakt då och inte PS2. För det är en PS2-sladd jag har Någon som vet om man kan köpa spel från amerikanska Playstation Store och hur man isåfall går tillväga? Är så sugen på Spyro The Dragon! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 Någon som vet om man kan köpa spel från amerikanska Playstation Store och hur man isåfall går tillväga? Är så sugen på Spyro The Dragon! 1. Användare -> Skapa ny användare -> Skriv in ett passande användarnamn 2. Logga in med den nya användaren -> Vänner -> Anmäl dig till PSN 3. Skapa nytt konto -> Godkänn avtalet 4. Välj USA och skriv in ett födelsedatum 5. Skapa ett Master Account och godkänn avtalet 6. Fill i information i formuläret. Emailadressen kan inte vara den du använder för ditt första konto och för den amerikanska adressen kan du kan du använda "1335 Avenue of the Americas | New York | 10019" (Det är adressen till Hilton hotel i New York) 7. Fyll inte i några kreditkortsuppgifter 8. Välja något fyndigt Playstation ID Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 1. Användare -> Skapa ny användare -> Skriv in ett passande användarnamn 2. Logga in med den nya användaren -> Vänner -> Anmäl dig till PSN 3. Skapa nytt konto -> Godkänn avtalet 4. Välj USA och skriv in ett födelsedatum 5. Skapa ett Master Account och godkänn avtalet 6. Fill i information i formuläret. Emailadressen kan inte vara den du använder för ditt första konto och för den amerikanska adressen kan du kan du använda "1335 Avenue of the Americas | New York | 10019" (Det är adressen till Hilton hotel i New York) 7. Fyll inte i några kreditkortsuppgifter 8. Välja något fyndigt Playstation ID Ett US-konto har jag haft länge. Men det går ju inte köpa något efterssom adressen på användaren måste stämma med kortinnehavarens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 Kan du inte köpa ett PSN-kort på nån hemsida och sen fylla i det då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts