Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Har ett väldigt märkligt problem...

Jag spelar just nu bioshock. När jag kollar på "trophy collection" så har jag, låt säga 46%

Men när jag jämför med låt oss säga Henkiboy, så har jag bara 37% och de trofeer jag har tagit på "trophy collection"

har jag inte när jag jämför. Och jag har synkroniserat hundra ggr nu!? Wtf?!?!

Vice., vad kostar DLCt till Fo3? Hur stort är det i jämförelse med huvudspelet? Är det värt att skaffa?

Det kosstar 150:-/st tror jag. 2 av dem är riktigt roliga, de andra är sådär. Får ungefär lika många speltimmar som ett vanligt psn spel. Som raggdolls ungefär

Aight, det ska jag spana in, fast jag får se vad som är på rean idag... :D

Siana, kom sladden idag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kosstar 150:-/st tror jag. 2 av dem är riktigt roliga, de andra är sådär. Får ungefär lika många speltimmar som ett vanligt psn spel. Som raggdolls ungefär

Oj, shit, då var det ju verkligen inget att ha. Jag kollade upp priserna själv och ska man ha allihop blir det 5*90=450 spänn!! :P

Nope, det blir huvudspelet isf. Visst kan man få Platinum trots att man bara har grundspelet? :D

---

Brorsan fick hem sitt PS3 idag, så just nu har vi både ett fat och ett slim här hemma. Vet inte vad han tänkt använda den till men det lär bli mer filmvisning än spel, även om han faktiskt önskat sig GTA IV i julklapp :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man behöver ju inte köpa alla på en gång! Själv ska jag snart försöka mig på att köpa Point Lookout.

Hur gör man när man ska betala via PS3? Måste man sätta in pengar på något konto eller? Hur gör jag? Jag har aldrig handlat via PSS någon gång :D

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör man när man ska betala via PS3? Måste man sätta in pengar på något konto eller? Hur gör jag? Jag har aldrig handlat via PSS någon gång :P

Du kan antingen lägga till pengar i din så kallade "Wallet" eller så köper du bara direkt från Playstation Store så dras pengarna direkt. :P

Mitt problem då, vad tror ni om det?

Tycker inte du borde bry dig så mycket. Det är liksom Bioshock..njut av spelet bara! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siana, kom sladden idag?

Yes det gjorde den! :P

Idag hämtade jag även 1080p-TVn, diverse HDMI-sladdar och köpte ett spel. Det fanns några intressanta såsom Skate, Mercenaries m fl men jag landade på "Lair". Av det lilla jag har spelat är det väl okej, fast det var inte alls vad jag hade väntat mig. :P

För de som vill lägga till mig så heter jag "NinxN"... :D

Edit: Btw, jag skaffade PMS på datorn... Verkar helschysst, men större filmer (1080p) laggar en aning. Kan det vara anslutningen? Jag bytte från trådlös till tråd och tror mig ha märkt en mindre förändring men det laggar fortfarande lite på sina håll.

Problem #2: Jag verkar inte kunna registrera min Playstation 3 på PSN, den frågar om en himla massa fler siffror än vad som finns i mitt serienummer (jag har 9 tecken och den frågar efter 17). Vad göra?

Problem #3: Jag har fått en brittisk flagga på mitt portabla ID. Varför? :P

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glöm inte Elder Scrolls IV: Oblivion :P

Fast sådär bra ser det ju inte ut på PS3. Eller gör det det? Jag kan inte minnas att man kunde se sådär långt, ens på de fina dagarna.

Är det inte det där evighetsspelet?

Haha, jag har 100+ timmar speltid på min längsta save och har inte gjort ett enda mainquest än. Förutom det uppdraget man börjar mitt i när spelet startar.

För det finns så sjukt mycket att göra i Oblivion så man vet varken var man ska börja eller sluta.

Alltså. Det går inte riktigt att förklara hur mycket olika saker man egentligen kan göra i spelet, man måste testa det för att själv förstå hur stort och fritt det egentligen är. Du kan helt klart få låna min skiva någon gång om du är intresserad av att testa på det.

Yes det gjorde den! :D

Idag hämtade jag även 1080p-TVn, diverse HDMI-sladdar och köpte ett spel. Det fanns några intressanta såsom Skate, Mercenaries m fl men jag landade på "Lair". Av det lilla jag har spelat är det väl okej, fast det var inte alls vad jag hade väntat mig. :P

Haha, Lair har ju fått riktigt risig kritik. Speciellt innan patchen som gjorde det möjligt att styra draken med analogen.

Men å andra sidan är det ju ruggigt billigt. Så man kan kanske inte fövänta sig allt för mycket?

Tänkte det med, men nej. tex får man trofe om man räddar alla brudar, men det syns inte om man jämför trofeer. Vet inte om jag skall sattsa p å platinum om man inte få trofeerna officiellt. nått är uppenbarligen fel...

Jag tror att det bara larvar lite i uppdateringen. Fortsätt spela så ska du se att det blir som normalt om ett tag.

Förresten, vad spelar det för roll om andra inte kan se att du har 100% på spelet? Så länge du själv vet om att du har skaffat alla troféer så ska väl andra skita i det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det bara larvar lite i uppdateringen. Fortsätt spela så ska du se att det blir som normalt om ett tag.

Förresten, vad spelar det för roll om andra inte kan se att du har 100% på spelet? Så länge du själv vet om att du har skaffat alla troféer så ska väl andra skita i det?

Klarade spelet i natt men fortfarande syns det inte. Problemet är, om jag klarar spelet 2 ggr till, hard och survivor. Och jag får trofeerna men inte när jag jämför, då kanske jag inte kan få platinum heller. =/

Lönt att lägga tid på det då. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problem #2: Jag verkar inte kunna registrera min Playstation 3 på PSN, den frågar om en himla massa fler siffror än vad som finns i mitt serienummer (jag har 9 tecken och den frågar efter 17). Vad göra?

Problem #3: Jag har fått en brittisk flagga på mitt portabla ID. Varför? :D

Jag behövde inte registrera nåt sånt, jag tror det gjordes direkt i menyn och inte med några siffror. Kontohantering -> registrera enhet.

Portabelt ID? Vad är det? :P Gamertagen eller?

Köp GOTY Edition, då följer alla fem med. :P

Hmm, intressant. Såg att den kostade nära 500 men det finns en på Tradera för 235 som går ut den 2a januari. Ska jag buda?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor