Pixiegnom Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Okej, jag överväger nu att köpa mig en PS3a. Ni som redan har ett, ge mig 5 bra anledningar att köpa och gärna något negativt om ni sitter på det med. Blir nog ingen 360 iallafall utan antingen blir det ps3 eller ingenting. Shoot Det mesta av det som står här nedan har du säkert redan hört, men jag skriver dom endå. Kanon som mediamaskin (Bluray-spelare, lätt att fixa mediaserver mm.) Många bra spel Tyst Du behöver inte betala för att spela online, surfa, ladda ner demos.(På xbox brukar silveranvändarna få demos en vecka senare) Bra kvalitet. (Enligt en undersökning så är det ungefär 11% som går sönder, vilket fortfarande är för högt, men endå.) Gamesharing (Du kan logga in på dina vänners konton och ladda ner spel som de har köpt) Negativt..hmm...den hänger sig ibland när man gör för mycket saker samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Du kan ju åtminstone luta dig tillbaka i två år till... Vilka spel har du/tänker skaffa? Har du skaffat PSN-konto än? Langa nick! Jo, sant. Jag var och köpte Mirror's Edge här om dagen. Jag ska även byta in Prince of Persia till PC som jag fick i julklapp, eftersom jag hellre tar ett till spel till PS3. Om någon har tips på något bra spel som Gamestop säljer för 200 kronor så lyssnar jag! Jag ska in imorgon så ni får snabba er. När det gäller PSN och sådant så har jag ingen aning om något, ni kanske kan guida mig? PS3an är alltså inte startad än - jag får min TV imorgon, detsamma med strömsladden från Vice. Kan man registrera ett PSN-konto ändå? Jag vet inte om jag har frågat detta, men det faktum att konsolen är amerikansk spelar ingen roll när det gäller kontot, va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Jo, sant. Jag var och köpte Mirror's Edge här om dagen. Jag ska även byta in Prince of Persia till PC som jag fick i julklapp, eftersom jag hellre tar ett till spel till PS3. Om någon har tips på något bra spel som Gamestop säljer för 200 kronor så lyssnar jag! Jag ska in imorgon så ni får snabba er. Kan man registrera ett PSN-konto ändå? Jag vet inte om jag har frågat detta, men det faktum att konsolen är amerikansk spelar ingen roll när det gäller kontot, va? Nej, du kan regga dig som vanligt. Sen kan du regga ett amerikanskt och ett japansk konto med, spelen kan variera lite där. Men det är inget nödvändigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Okej, jag överväger nu att köpa mig en PS3a. Ni som redan har ett, ge mig 5 bra anledningar att köpa och gärna något negativt om ni sitter på det med. Blir nog ingen 360 iallafall utan antingen blir det ps3 eller ingenting. Shoot Blu-rayspelare. Det enda du behöver för att kunna kolla på film i full HD i flera år framöver. Ja, och en hdtv förstås. Fri onlineservice och affär som uppdateras varje torsdag. Xbox kräver månatlig betalning, är det 200:- per 30 dagar? Musikspelning, egen inbyggd CD-rippning med ID3-taggar och låtikoner. Musikspellistor. Bildvisning med eller utan egen musik. Trådlös mediastreaming från din PC med stöd för musik, bilder och film upp till 1080p laggfritt. Kort sagt en skitbra mediastation. Inbyggd webbläsare med stöd för både youtube och facebook Flertalet exklusiva titlar (Massive Action Game/MAG med stöd för 256 spelare online, Heavy Rain, Killzone 2, Uncharted 1/2/fler...) Det, plus att det regelbundet kommer fler features genom uppdateringar. Nu senast för tre veckor sen fick vi musikvideo-spotify till exempel. Jo, sant. Jag var och köpte Mirror's Edge här om dagen. Jag ska även byta in Prince of Persia till PC som jag fick i julklapp, eftersom jag hellre tar ett till spel till PS3. Om någon har tips på något bra spel som Gamestop säljer för 200 kronor så lyssnar jag! Jag ska in imorgon så ni får snabba er. När det gäller PSN och sådant så har jag ingen aning om något, ni kanske kan guida mig? PS3an är alltså inte startad än - jag får min TV imorgon, detsamma med strömsladden från Vice. Kan man registrera ett PSN-konto ändå? Jag vet inte om jag har frågat detta, men det faktum att konsolen är amerikansk spelar ingen roll när det gäller kontot, va? GTA IV måste ju provas. Vid det här laget kanske du redan har det till PC (eller har tappat GTA-intresset, vad vet jag) men det är en självklar titel i spelhyllan. Annars är Uncharted: Drake's Fortune en PS3-exklusiv titel jag alltid kommer tala varmt om. Trine och Warhawk kostar båda 200:- och jag gillar båda skarpt. Trine finns på Steam också iofs. Det är inte mycket idé att skapa ett PSN-konto innan du har en PS3a startad, du kan inte hitta på mycket med kontot ändå. Men när du väl är igång hittar du "registrera dig för PS Network" under PSN-menyn till höger om Nätverk (till höger om Spel). Skriv in uppgifter, sen är det bara att börja adda folk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 [*]Inbyggd webbläsare med stöd för både youtube och facebook Är ditt Ps3 bättre än mitt? För utöver den oerhört oanvändbara funktionen att dela med sig av köp osv så suger ju Facebook på PS3. Det går ju bara inte att surfa där utan att få dampryck! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Är ditt Ps3 bättre än mitt? För utöver den oerhört oanvändbara funktionen att dela med sig av köp osv så suger ju Facebook på PS3. Det går ju bara inte att surfa där utan att få dampryck! Jag är sällan inne på "vanliga" FB ens men det lilla jag testat har funkat hyfsat. Webbläsaren i sig är ju smått hopplös men för de flesta sidor funkar det ju helt ok. Det ryktas om Firefox till PS3 btw, från Mozillas håll och inte bara fansidor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Är ditt Ps3 bättre än mitt? För utöver den oerhört oanvändbara funktionen att dela med sig av köp osv så suger ju Facebook på PS3. Det går ju bara inte att surfa där utan att få dampryck! Nu vet jag ju inte hur länge sen det var du testade, men.. När Facebook uppdateringen kom så uppdaterades även webbläsaren så att Facebook skulle fungera bättre och det gör det också. Jag kunde tillochmed spela Fishville. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Nu vet jag ju inte hur länge sen det var du testade, men.. När Facebook uppdateringen kom så uppdaterades även webbläsaren så att Facebook skulle fungera bättre och det gör det också. Jag kunde tillochmed spela Fishville. Har testat efter uppdateringen. Först kunde man ju inte ens uppdatera status men det verkar ju fungera numer. Däremot stör jag mig fortfarande något enormt på att man inte kan komma åt "Händelser". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 (redigerad) GTA IV måste ju provas. Vid det här laget kanske du redan har det till PC (eller har tappat GTA-intresset, vad vet jag) men det är en självklar titel i spelhyllan. Annars är Uncharted: Drake's Fortune en PS3-exklusiv titel jag alltid kommer tala varmt om. Trine och Warhawk kostar båda 200:- och jag gillar båda skarpt. Trine finns på Steam också iofs. Det är inte mycket idé att skapa ett PSN-konto innan du har en PS3a startad, du kan inte hitta på mycket med kontot ändå. Men när du väl är igång hittar du "registrera dig för PS Network" under PSN-menyn till höger om Nätverk (till höger om Spel). Skriv in uppgifter, sen är det bara att börja adda folk. Aight, jag kommer inte på något vettigt nickname för tillfället ändå. Låt mig förklara min superkräsna spelsmak: GTA IV, nej tack. Jag har aldrig orkat mer än kanske 10 uppdrag i GTA-spel (på ett GTAforum?! Mja, men jag älskade freeroam och att fuska i det förr i tiden, vilket tog mig hit). Alldeles för repetativt. Alla typer av fordonsspel skyr jag som pesten, så ingenting med flygplan och absolut ingenting med bilar. Vad jag gillar är främst FPS-spel åt antingen fantasy-hållet eller åt det lite o-realistiska och futuristiska hållet såsom Bioshock, Fallout 3 och Borderlands. Krigsspel kan fungera med, till exempel ska jag nog pröva COD: MW2 när det är lite billigare... Och sen köpte jag ju som sagt Mirror's Edge, jag har faktiskt inte spelat det alls och ser fram emot att uppleva det på konsol med en fin skärm, även fast jag inte gillar det stressmoment som spelet verkar ha. Visserligen är Uncharted ett FPS men ska jag vara helt ärlig tycker jag att det ser jättetråkigt ut. Det ska vara onda, sargade miljöer med bamsevapen och inte djungelboken med pistol. RPG-spel ligger mig även förbannat varmt om hjärtat, även fast de kanske egentligen är bäst på PC. Trine såg vid första anblicken häftigt ut, men sedan så såg jag att det inte verkade vara något annat än ett plattformsspel utan story... Nja. Sedan finns det speciella typer av spel som kan funka - Guitar Hero och Tony Hawk-spelen tycker jag om, och Little Big Planet ser intressant ut. I grund och botten spelar jag alla typer av MMORPGn, och då passar ju inte en PS3 super - men sedan så var grundtanken att ha den som multimediamaskin och inte spelplattform. Redigerad 30 december, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 och inte djungelboken med pistol. HAHAH! Bästa beskrivningen på Uncharted någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Jag är sällan inne på "vanliga" FB ens men det lilla jag testat har funkat hyfsat. Webbläsaren i sig är ju smått hopplös men för de flesta sidor funkar det ju helt ok. Det ryktas om Firefox till PS3 btw, från Mozillas håll och inte bara fansidor. Låter skitbra enligt mig! Fast firefox har väl fungerat om man kör linux-system men jag antar att det är till default OS som det handlar om. Hur fungerar det med usb-mus och -tangentbord, är det plug n play eller krävs det någon speciell drivrutin via psn? Sitter på PS/2 till datorn atm men ska köpa usb så det vore smidigt att använda dem till PS3an också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Låter skitbra enligt mig! Fast firefox har väl fungerat om man kör linux-system men jag antar att det är till default OS som det handlar om. Hur fungerar det med usb-mus och -tangentbord, är det plug n play eller krävs det någon speciell drivrutin via psn? Sitter på PS/2 till datorn atm men ska köpa usb så det vore smidigt att använda dem till PS3an också. Ja det vore ju otroligt nice att kunna sno farsans trådlösa som går via usb när man ska göra nåt. Går mus o tangentbord att använda till allt eller bara spelande o chattande typ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Siana: Fallout 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Ska nog spendera mitt ElGiganten-presentkort (200:-) på ett spel idag. Några idéer? Inget FPS/actionspel dock, måste köpa nåt annat för en gångs skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Siana, köp Borderlands och spela det igen! Killzone 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Vad jag gillar är främst FPS-spel åt antingen fantasy-hållet eller åt det lite o-realistiska och futuristiska hållet såsom Bioshock, Fallout 3 och Borderlands. Krigsspel kan fungera med, till exempel ska jag nog pröva COD: MW2 när det är lite billigare... De där spelen har jag också haft på agendan men det har varken funnits tid eller lust för att betala 600 spänn stycket... Nu ser jag att Fallout 3 kostar 200 kronor så jag köper nog det i vår. Vice., vad kostar DLCt till Fo3? Hur stort är det i jämförelse med huvudspelet? Är det värt att skaffa? Borderlands har jag knappt hört talas om. Namnet har väl snappats upp nån gång men jag har inte sett ett dugg av det. Alla har sagt att MW/2/ är så fantastiskt bra och jaoo... Jag har väl ratat gameplay för story tillräckligt länge nu så det kanske inte vore helt fel med ett renodlat FPS-MP-spel för en gångs skull. Ja det vore ju otroligt nice att kunna sno farsans trådlösa som går via usb när man ska göra nåt. Går mus o tangentbord att använda till allt eller bara spelande o chattande typ? Du kan använda det där trådlösa USBt du talar om, jag har provat sånt också Bluetooth/USB-mus och -tangentbord går att använda för att scrolla menyer, musik/bilder/film (fast det är allt lite besvärligare än en handkontroll) och för webbläsning. Plus chatgrejen förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 De där spelen har jag också haft på agendan men det har varken funnits tid eller lust för att betala 600 spänn stycket... Nu ser jag att Fallout 3 kostar 200 kronor så jag köper nog det i vår. Vice., vad kostar DLCt till Fo3? Hur stort är det i jämförelse med huvudspelet? Är det värt att skaffa? Borderlands har jag knappt hört talas om. Namnet har väl snappats upp nån gång men jag har inte sett ett dugg av det. Alla har sagt att MW/2/ är så fantastiskt bra och jaoo... Jag har väl ratat gameplay för story tillräckligt länge nu så det kanske inte vore helt fel med ett renodlat FPS-MP-spel för en gångs skull. Du kan använda det där trådlösa USBt du talar om, jag har provat sånt också Bluetooth/USB-mus och -tangentbord går att använda för att scrolla menyer, musik/bilder/film (fast det är allt lite besvärligare än en handkontroll) och för webbläsning. Plus chatgrejen förstås. BORDERLANDS Co-op när det är som bäst. Ljuvligt <3 <3 <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Aight, jag kommer inte på något vettigt nickname för tillfället ändå. Låt mig förklara min superkräsna spelsmak: GTA IV, nej tack. Jag har aldrig orkat mer än kanske 10 uppdrag i GTA-spel (på ett GTAforum?! Mja, men jag älskade freeroam och att fuska i det förr i tiden, vilket tog mig hit). Alldeles för repetativt. Alla typer av fordonsspel skyr jag som pesten, så ingenting med flygplan och absolut ingenting med bilar. Vad jag gillar är främst FPS-spel åt antingen fantasy-hållet eller åt det lite o-realistiska och futuristiska hållet såsom Bioshock, Fallout 3 och Borderlands. Krigsspel kan fungera med, till exempel ska jag nog pröva COD: MW2 när det är lite billigare... Och sen köpte jag ju som sagt Mirror's Edge, jag har faktiskt inte spelat det alls och ser fram emot att uppleva det på konsol med en fin skärm, även fast jag inte gillar det stressmoment som spelet verkar ha. Visserligen är Uncharted ett FPS men ska jag vara helt ärlig tycker jag att det ser jättetråkigt ut. Det ska vara onda, sargade miljöer med bamsevapen och inte djungelboken med pistol. RPG-spel ligger mig även förbannat varmt om hjärtat, även fast de kanske egentligen är bäst på PC. Trine såg vid första anblicken häftigt ut, men sedan så såg jag att det inte verkade vara något annat än ett plattformsspel utan story... Nja. Sedan finns det speciella typer av spel som kan funka - Guitar Hero och Tony Hawk-spelen tycker jag om, och Little Big Planet ser intressant ut. I grund och botten spelar jag alla typer av MMORPGn, och då passar ju inte en PS3 super - men sedan så var grundtanken att ha den som multimediamaskin och inte spelplattform. Jag har det perfekta spelet för dig, du som gillar RPG och dessutom mörka miljöer. Demon's Soul Det finns en tråd om det här på forumet, men där har bara jag och Crusader skrivit några posts var. Det finns en rätt stor tråd om det på flashback, och alla som har testat det verkar vara lyriska över spelet. Jag själv har sedan länge bestämt att jag kommer köpa spelet, men jag väntar lite på en eventuell prissänkning. Det billigaste som går att få i Sverige just nu är om man går till spelbutiken och anmäler att Dustin säljer sitt spel billigare. Då får man det för 608 kronor minus 5%-rabatten. Men det verkar vara ett sjukt bra spel, det ska tydligen vara riktigt jävla svårt. Men det ingår i spelet att dö så det är nog inga problem att man kommer dö mycket. Bara av att läsa om spelet på Flashback gör att det pirrar en aning i magen. Fast en liten varning, om du tänker läsa om det på Flashback så finns det rätt mycket spoilers i tråden. Så jag har hållit mig borta ett bra tag nu för att glömma bort saker och ting som jag läst där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Aight, det ska jag spana in, fast jag får se vad som är på rean idag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Glöm inte Elder Scrolls IV: Oblivion http://screens.d00glez.com/anvil.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts