Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Hur kommer det sig att jag alltid måste återställa PS3:ans inställningar när jag byter TV?

Jag har min bildutgång genom en HDMI-kabel och ljudutgången genom Scart-kablarna ner till mitt ljudsystem. Igår drog jag ut allting och drog med PS3:an till min polare. Kopplade in HDMI-kabeln men utelämnade Scart-kablarna eftersom han tar ljudet från TV:n ner till sitt system.

Så jag visste ju att jag skulle få ändra inställningarna så att ljudet också gick genom HDMI-kabeln.

Men när vi startade min PS3 så kom det ingen bild, inte förrän jag startade den genom att hålla in knappen så att alla inställningarna återställs, först då kom bilden. Vilken jag tycker var väldigt konstigt eftersom PS3:an ju ändå var inställd på att sända bilden genom HDMI-kabeln.

Nu när jag kopplade min PS3 tillbaka till min egna TV så var det likadant, jag visste att jag skulle behöva ändra ljudet till att sändas via Scart-kablarna eftersom det för tillfället var via HDMI-kabeln. Men även den här gången vägrade bilden komma utan jag fick starta om PS3:an genom att hålla inne startknappen.

Det är ju inget jätteproblem då det går snabbt och smidigt att nollställa inställningarna i uppstarten, sedan går det dessutom väldigt snabbt och smidigt att ställa in alla inställningar rätt.

Jag är bara nyfiken på varför PS3:an vägrar visa bild när man byter TV, trots att bildinställningarna är samma som på TV:n man byter med.

Edit: Att PS3:an över huvud taget verkar känna att den kommit till en ny TV tycker jag låter konstigt, känns inte som den borde veta om det. Men eftersom den beter sig som den gör så verkar den ju onekligen veta att den är inkopplad till en annan TV än vad den var innan? >_<

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Har jag missat nåt modeuttryck nu eller? :D

Det är inte så att din tv har 720 och den andra 1080 eller så?

Haha, Leif är ju en klassiker att skämta om när man snackar om någonting kort. Till och med Björn Gustavsson har dragit ett sådant skämt, och då är han ju ändå rätt ny inom branchen. (Var det då i alla fall.)

Nope, vi har 1080 båda två. Eller jag vet att han har 1080, jag minns inte om min också var det men jag är nästan säker på att den också är det.

Fake edit: Efter en snabb titt i inställningarna så har jag också 1080.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha jag får bakgrunden, men inga menyer när jag startar min ps3... :D

Prova om du kan komma åt recovery menyn.

If your PS3 fails to load the XMB, with the PS3 off, hold down the power button for 10 seconds until you hear three beeps. Press the PS button on the controller and the recovery menu will load. Use the recovery menu to unbrick your PS3 by installing a firmware update or preforming other actions.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni Fly The Coop? Vill ni skaffa? Jag är jäkligt bra på alla tre coop-lägen nu och kan klara alla tider galant. Jag garanterar er en trofé om allt går som det är tänkt! :D

Nope. Troféer säger man aldrig nej till dock :rolleyes:

Har knappt spelat GTA IV alls sedan trofépatchen. Fick hem min Dualshock 3 tidigare idag också, så jag är med på att spela nästan alltid nu! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope. Troféer säger man aldrig nej till dock :)

Har knappt spelat GTA IV alls sedan trofépatchen. Fick hem min Dualshock 3 tidigare idag också, så jag är med på att spela nästan alltid nu! :D

Ah, första gången jag höll i en DS3 så insåg jag hur mycket jag egentligen saknat rumblefunktionen i sixaxis.

En sådan enkel sak som att det vibrerar i handen när man spelar förstärker spelupplevelsen mycket mer än vad man egentligen kan tro!

Dessvärre så används inte rumble så bra, om det ens används alls, i de äldre spelen. Men i de nya spelen märker man en ökad förbättring, det gillas skarpt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, första gången jag höll i en DS3 så insåg jag hur mycket jag egentligen saknat rumblefunktionen i sixaxis.

En sådan enkel sak som att det vibrerar i handen när man spelar förstärker spelupplevelsen mycket mer än vad man egentligen kan tro!

Dessvärre så används inte rumble så bra, om det ens används alls, i de äldre spelen. Men i de nya spelen märker man en ökad förbättring, det gillas skarpt!

Håller med till 100%!

Körde lite av Bad Company 2 betan och fy fasen vad gött skak det var i den! Väldigt bra tillfällen de har gjort så att den vibrerar. När man skjuter med sitt vapen, när en vägg i närheten sprängs eller bara helt enkelt när man blir sönderpepprad. Det ökade väldigt mycket spelkänsla till 'et.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor