Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Nej, tre (3) års reklamationsrätt för fabrikationsfel.

Alltså fel som varit där från början men som visar sig först nu.

Alltså, du har inte sparkat på din konsol, hällt vatten på den eller liknande.

Alltså, du har inte gjort något man inte bör göra med den. Då är det ett fabrikationsfel.

Fick tillbaka min nya (utbytt) konsol förgår. Min "garanti" gick ut för 1.5 år sedan. =)

Go Get Them Tiger.... :rolleyes:

Tack så mycket! Frågan är bara hur jag skulle kunna klara mig utan ps3t för om jag reklamerar det så kommer det ta ganska lång tid eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyckades du få över allt du ville till den nya nu då? :rolleyes:

Inte ACII. =/ Men det var "bara" 4h spelande å det var lätt fixat.

Tack så mycket! Frågan är bara hur jag skulle kunna klara mig utan ps3t för om jag reklamerar det så kommer det ta ganska lång tid eller?

Fråga om de har en "loaner". Jag fick låna en sådan. Sen beror det på vilken version du har. Jag har 60 gigaren och den finns bara i lager i Japan. Så därför tog det så lång tid.

6-9 veckor utan får du nog räkna med.

Japp, för 60 gigaren

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. :rolleyes:

Måste jag ha förpackningen? Kvitto antar jag att jag måste ha.

Edit: Har 60gbaren. Vice. lagade de din 60 gbaren eller fick du en ny?

Nej, ta bara med konsollen.

Japp jag har 60gb. Jag fick en ny båda gångerna.

Han i butiken sa att de aldrig lagar konsolerna. De byts alltid ut. Vet inte om insilikonat kretskort är sant, men jag har bara hört talas om konsoler som byts ut.

Fick inte du en ny AdrianG?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag klarade ut Dead Space igår. Mot slutet gick det väldigt fort eftersom jag ville framåt i storyn hela tiden. <_<

Vet inte om det beror på att storyn var bra eller om jag började tröttna på spelet, men all in all så var det ett grymt spel. Lätt värt mer än vad jag betalade för det och jag ångrar inte köpet för en sekund.

Imorgon ska jag ta mig an Burnout Paradise och låta Dead Space vila några dagar, sedan ska jag försöka klara utmaningarna i Dead Space, för de är rätt roliga. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förpackning behövs ej, bara varan som det är fel på och kvittot.

Okej, tack. Nu blir det till att leta upp kvittot då.

Nej, ta bara med konsollen.

Japp jag har 60gb. Jag fick en ny båda gångerna.

Han i butiken sa att de aldrig lagar konsolerna. De byts alltid ut. Vet inte om insilikonat kretskort är sant, men jag har bara hört talas om konsoler som byts ut.

Fick inte du en ny AdrianG?

Okej i så fall är det nog dags att komma på sitt lösenord snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag klarade ut Dead Space igår. Mot slutet gick det väldigt fort eftersom jag ville framåt i storyn hela tiden. <_<

Vet inte om det beror på att storyn var bra eller om jag började tröttna på spelet, men all in all så var det ett grymt spel. Lätt värt mer än vad jag betalade för det och jag ångrar inte köpet för en sekund.

Imorgon ska jag ta mig an Burnout Paradise och låta Dead Space vila några dagar, sedan ska jag försöka klara utmaningarna i Dead Space, för de är rätt roliga. :rolleyes:

Provade emot för ett par månader sedan. Tyckte det var vansinnigt jobbigt spel. Klarade inte av att ta livet av de där rymddjuren, jag slog och slog och de dog inte. Sen tog skotten slut och med dem mitt tålamod.

Värt att försöka sig på det igen då???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Provade emot för ett par månader sedan. Tyckte det var vansinnigt jobbigt spel. Klarade inte av att ta livet av de där rymddjuren, jag slog och slog och de dog inte. Sen tog skotten slut och med dem mitt tålamod.

Värt att försöka sig på det igen då???

Att försöka slå ihjäl ett monster är ingen bra idé, enda gången man slåss är när de kommer för nära, för då stannar monstrena upp för någon sekund så man hinner backa undan.

Sedan ska du inte mata skott i bröstet på monstrena, utan sikta på armar, ben, huvuden eller tentakler så att dessa går av för att göra maximal skada på dem. Att skjuta av en lem går att göra med 1 - 3 skott beroende på hur bra man siktar.

Men visst, hela spelet är upplagt så att man inte ska slänga iväg skott till höger och vänster utan man ska skjuta taktiskt för att spara så mycket skott som möjligt. Det var flera gånger som jag nästan i panik sprang igenom alla rum ett tiotal gånger för att försäkra mig om att jag inte missat en låda med skott i ett hörn. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men uppdateringarna är inte så pjåkiga.

Du får t.ex motorcyklar utan att behöva betala en krona. :unsure:

Nja, jag vet att det lät lite sniket med tanke på att det är riktigt fina updates man får, det är ju inte bara en liten grafikuppdatering som man tankar hem direkt.

Men jag blev lite sur för att det tog så abnormt lång tid att jag aldrig fick tid att spela igårkväll. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fan, det blev inget Burnout idag, det dog ta mig fan 2 timmar att tanka hem alla deras uppdateringar. :unsure:

Jag menar.. Seriöst?

WLAN?

Man ska alltid dra kablar om det är stora uppdateringar, spelar ingen roll om folk kommer snubbla på dem :( De gånger jag inte kan dra kabel för till exempel firmware-uppdateringar tankar jag alltid på USB först från Sonys hemsida och uppdaterar på det sättet.

Även där är det lätt att glömma sig så att man råkar göra det till en fem gånger så lång process: Man ska aldrig tanka en fil direkt till USB-minne utan istället dra från internet till skrivbord, från skrivbord till USB. Och så ska man för guds skull inte koppla in USBt till en USB 1.0-port, för kör man inte med 2.0 kommer allt ta timtal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WLAN?

Man ska alltid dra kablar om det är stora uppdateringar, spelar ingen roll om folk kommer snubbla på dem :unsure: De gånger jag inte kan dra kabel för till exempel firmware-uppdateringar tankar jag alltid på USB först från Sonys hemsida och uppdaterar på det sättet.

Även där är det lätt att glömma sig så att man råkar göra det till en fem gånger så lång process: Man ska aldrig tanka en fil direkt till USB-minne utan istället dra från internet till skrivbord, från skrivbord till USB. Och så ska man för guds skull inte koppla in USBt till en USB 1.0-port, för kör man inte med 2.0 kommer allt ta timtal.

Ja jag kör WLAN, men vanliga uppdateringar tar inte så lång tid.

Saken var den att det var sju uppdateringar nu, och alla innebär rätt stora förändringar så det är större uppdateringar än de gamla vanliga speluppdateringarna som man får göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag kör WLAN, men vanliga uppdateringar tar inte så lång tid.

Saken var den att det var sju uppdateringar nu, och alla innebär rätt stora förändringar så det är större uppdateringar än de gamla vanliga speluppdateringarna som man får göra.

Aha. Extra jävligt är det ju att man inte får göra dem i bakgrunden heller, till skillnad från film/speldemonedladdningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill köpa en längre sladd till min PS3 kontroll så att jag kan lira även om batteriet är slut (laddarsladden man fick med är ju rena rama Leif Pagrotsky om man jämför med andra USB-sladdar). Funkar vilken sladd som helst eller måste man ha någon speciell PS3 sladd? På Loading säger de att det funkar med vilken som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill köpa en längre sladd till min PS3 kontroll så att jag kan lira även om batteriet är slut (laddarsladden man fick med är ju rena rama Leif Pagrotsky om man jämför med andra USB-sladdar). Funkar vilken sladd som helst eller måste man ha någon speciell PS3 sladd? På Loading säger de att det funkar med vilken som helst.

Det är en vanlig standard-USB man använder så det är bara att köpa i vilken affär som helst. Om du inte redan har en hemma, från till exempel digitalkamera, mobiltelefon eller någonting i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor