Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Dead Space? Dem hade väl något demo ute?

Jag tycker det var svårt/krångligt. :D(trist)

Jo det fanns ett demo, men jag har själv aldrig testat det.

Jag vill minnas att Vice tyckte det var sjukt svårt eftersom han försökte döda monstrena, men det som händer i demot är att man bara ska springa iväg från monstrena tills man hittar ett vapen.

Så det är nog inte så jättesvårt egentligen. Jag valde medium och jag tycker det är rätt lätt att ta död på monstrena man möter.

Krångligt kan man tycka att det är till en början, speciellt eftersom kameravinkeln är lite speciell. Men annars vet jag inte riktigt vad som är krångligt.

Sedan är det ju lite klurigheter att lösa, än så länge har jag bara stött på en enda klurighet och den var inte alls speciellt svår att lösa, det blir kanske svårare lite längre in i spelet. Men ingen överdriven svårighetsgrad på klurigheterna än så länge i alla fall.

Det som Dead Space står för är väl att utforska, det är i alla fall det som jag tycker är kul, att inte bara följa den blåa linjen och springa direkt till saker och ting. Utan att ta tid på sig, titta sig omkring, hitta saker och så vidare. Det gör spelupplevelsen mycket bättre och roligare i min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill minnas att Vice tyckte det var sjukt svårt eftersom han försökte döda monstrena, men det som händer i demot är att man bara ska springa iväg från monstrena tills man hittar ett vapen.

Så det är nog inte så jättesvårt egentligen. Jag valde medium och jag tycker det är rätt lätt att ta död på monstrena man möter.

Aha, det förklarar ju.

Jag åkte på däng med en gång. Tänkte aldrig på att rusha :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, det förklarar ju.

Jag åkte på däng med en gång. Tänkte aldrig på att rusha :D

Haha, utan vapen är det inte speciellt enkelt. :)

Jag kom på att överraskningsmomenten är en del av spelen. Det är ju trots allt ett spel som ska vara skrämmande. Jag nämnde ju att man helst inte bara ska rusa sig fram till saker och ting, då menar jag verkligen att man inte ska rusa. För helt plötsligt runt ett hörn så kan det stå någon jävel och då kan man förlora liv. :D

Så man smyger sig helst omkring samtidigt som man sitter lite på spänn och vet att runt nästa hörn kan någon hoppa fram.

Jag ska också tillägga att ljudspelet gör sitt för att höja skräckkänslan, det är rent läskigt att smyga omkring i mörka korridorer samtidigt som man får höra diverse saker som man helst hade sluppit att höra.

Det är ett bra äventyrsskräckspel helt enkelt. I alla fall av det lilla jag har hunnit spela, får se vad jag tycker efter några fler speltimmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det flera demon?

I demot jag spelade så hade jag fyra olika vapen och skulle döda allt jag såg för att sedan bli dödad av nått stort monster. :D

Jag har iallafall funderat på att köpa spelet till PS3 för en billig slant. :)

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det flera demon?

I demot jag spelade så hade jag fyra olika vapen och skulle döda allt jag såg för att sedan bli dödad av nått stort monster. :D

Jag har iallafall funderat på att köpa spelet till PS3 för en billig slant. :)

Jag vet inte, jag har aldrig spelat demot.

Men utifrån vad Vice skrev och fick till svar så antog jag bara att det var i början där man inte har något vapen och blir jagad av monster. Försöker man slåss där så dör man bara.

Så när någon skrev till Vice att han bara skulle springa iväg så antog jag att det var den delen. Men det kan ju vara så som du skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressanta siffror från marknadsstatistik-företag:

isuppli_1144326_0.png

Slim kostar fortfarande 37 dollar mer att tillverka än vad de säljer den för, men det kompenseras genom spelförsäljning och liknande. Nästa år kommer delarna kosta ännu mindre vilket gör att Sony förhoppningsvis kommer kunna gå med vinst per enhet, om än för bara några få dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt ps3 fryser undertiden jag spelar och sen när jag startar det igen så hittar jag inte skivan. Efter det tar jag ut skivan och sätter in den igen. Då hittar jag skivan men när jag försöker starta spelet så kommer det upp en felkod. Om jag försöker igen efter några timmar så hittar jag skivan, kan starta spelet men efter ungefär två game så hänger det sig igen och sen upprepas samma sak igen. Förslag på saker att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt ps3 fryser undertiden jag spelar och sen när jag startar det igen så hittar jag inte skivan. Efter det tar jag ut skivan och sätter in den igen. Då hittar jag skivan men när jag försöker starta spelet så kommer det upp en felkod. Om jag försöker igen efter några timmar så hittar jag skivan, kan starta spelet men efter ungefär två game så hänger det sig igen och sen upprepas samma sak igen. Förslag på saker att göra?

Har du senaste FW? Det var nåt spel som började hänga sig efter en ganska ny FW som de fick patcha sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Byt skiten innan det är försent givetvis. Finns inget annat värt att göra.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ganska säker på att garantin är slut. Det brukar vara 1 år eller?

Nej, tre (3) års reklamationsrätt för fabrikationsfel.

Alltså fel som varit där från början men som visar sig först nu.

Alltså, du har inte sparkat på din konsol, hällt vatten på den eller liknande.

Alltså, du har inte gjort något man inte bör göra med den. Då är det ett fabrikationsfel.

Fick tillbaka min nya (utbytt) konsol förgår. Min "garanti" gick ut för 1.5 år sedan. =)

Go Get Them Tiger.... :rolleyes:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, tre (3) års reklamationsrätt för fabrikationsfel.

Alltså fel som varit där från början men som visar sig först nu.

Alltså, du har inte sparkat på din konsol, hällt vatten på den eller liknande.

Alltså, du har inte gjort något man inte bör göra med den. Då är det ett fabrikationsfel.

Fick tillbaka min nya (utbytt) konsol förgår. Min "garanti" gick ut för 1.5 år sedan. =)

Go Get Them Tiger.... :rolleyes:

Lyckades du få över allt du ville till den nya nu då? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor