eXotic Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Dead Space? Dem hade väl något demo ute? Jag tycker det var svårt/krångligt. (trist) Jo det fanns ett demo, men jag har själv aldrig testat det. Jag vill minnas att Vice tyckte det var sjukt svårt eftersom han försökte döda monstrena, men det som händer i demot är att man bara ska springa iväg från monstrena tills man hittar ett vapen. Så det är nog inte så jättesvårt egentligen. Jag valde medium och jag tycker det är rätt lätt att ta död på monstrena man möter. Krångligt kan man tycka att det är till en början, speciellt eftersom kameravinkeln är lite speciell. Men annars vet jag inte riktigt vad som är krångligt. Sedan är det ju lite klurigheter att lösa, än så länge har jag bara stött på en enda klurighet och den var inte alls speciellt svår att lösa, det blir kanske svårare lite längre in i spelet. Men ingen överdriven svårighetsgrad på klurigheterna än så länge i alla fall. Det som Dead Space står för är väl att utforska, det är i alla fall det som jag tycker är kul, att inte bara följa den blåa linjen och springa direkt till saker och ting. Utan att ta tid på sig, titta sig omkring, hitta saker och så vidare. Det gör spelupplevelsen mycket bättre och roligare i min mening. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Jo det fanns ett demo, men jag har själv aldrig testat det. Jag vill minnas att Vice tyckte det var sjukt svårt eftersom han försökte döda monstrena, men det som händer i demot är att man bara ska springa iväg från monstrena tills man hittar ett vapen. Så det är nog inte så jättesvårt egentligen. Jag valde medium och jag tycker det är rätt lätt att ta död på monstrena man möter. Aha, det förklarar ju. Jag åkte på däng med en gång. Tänkte aldrig på att rusha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Aha, det förklarar ju. Jag åkte på däng med en gång. Tänkte aldrig på att rusha Haha, utan vapen är det inte speciellt enkelt. Jag kom på att överraskningsmomenten är en del av spelen. Det är ju trots allt ett spel som ska vara skrämmande. Jag nämnde ju att man helst inte bara ska rusa sig fram till saker och ting, då menar jag verkligen att man inte ska rusa. För helt plötsligt runt ett hörn så kan det stå någon jävel och då kan man förlora liv. Så man smyger sig helst omkring samtidigt som man sitter lite på spänn och vet att runt nästa hörn kan någon hoppa fram. Jag ska också tillägga att ljudspelet gör sitt för att höja skräckkänslan, det är rent läskigt att smyga omkring i mörka korridorer samtidigt som man får höra diverse saker som man helst hade sluppit att höra. Det är ett bra äventyrsskräckspel helt enkelt. I alla fall av det lilla jag har hunnit spela, får se vad jag tycker efter några fler speltimmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2009 (redigerad) Jo det fanns ett demo, men jag har själv aldrig testat det. Jag vill minnas att Vice tyckte det var sjukt svårt eftersom han försökte döda monstrena, men det som händer i demot är att man bara ska springa iväg från monstrena tills man hittar ett vapen. Så det är nog inte så jättesvårt egentligen. Jag valde medium och jag tycker det är rätt lätt att ta död på monstrena man möter. Finns det flera demon? I demot jag spelade så hade jag fyra olika vapen och skulle döda allt jag såg för att sedan bli dödad av nått stort monster. Jag har iallafall funderat på att köpa spelet till PS3 för en billig slant. Redigerad 9 december, 2009 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2009 Finns det flera demon? I demot jag spelade så hade jag fyra olika vapen och skulle döda allt jag såg för att sedan bli dödad av nått stort monster. Jag har iallafall funderat på att köpa spelet till PS3 för en billig slant. Jag vet inte, jag har aldrig spelat demot. Men utifrån vad Vice skrev och fick till svar så antog jag bara att det var i början där man inte har något vapen och blir jagad av monster. Försöker man slåss där så dör man bara. Så när någon skrev till Vice att han bara skulle springa iväg så antog jag att det var den delen. Men det kan ju vara så som du skrev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 9 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2009 Någon som har Mushroom wars? Jag har spelat igenom demot nu och jag älskar det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2009 Någon som har Mushroom wars? Jag har spelat igenom demot nu och jag älskar det! Aldrig hört talas om, vad går det ut på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 9 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2009 Aldrig hört talas om, vad går det ut på? Man skickar en massa små svampgubbar att attackera hus och torn.. Rätt basic egentligen men på ett bra sätt. Finns en demo att ladda hem. Testa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 Man skickar en massa små svampgubbar att attackera hus och torn.. Rätt basic egentligen men på ett bra sätt. Finns en demo att ladda hem. Testa Will do, påminner lite om ett tärningsspel som fanns på någon onlinespelsida för ett tag sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 Intressanta siffror från marknadsstatistik-företag: Slim kostar fortfarande 37 dollar mer att tillverka än vad de säljer den för, men det kompenseras genom spelförsäljning och liknande. Nästa år kommer delarna kosta ännu mindre vilket gör att Sony förhoppningsvis kommer kunna gå med vinst per enhet, om än för bara några få dollar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 Mitt ps3 fryser undertiden jag spelar och sen när jag startar det igen så hittar jag inte skivan. Efter det tar jag ut skivan och sätter in den igen. Då hittar jag skivan men när jag försöker starta spelet så kommer det upp en felkod. Om jag försöker igen efter några timmar så hittar jag skivan, kan starta spelet men efter ungefär två game så hänger det sig igen och sen upprepas samma sak igen. Förslag på saker att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 Mitt ps3 fryser undertiden jag spelar och sen när jag startar det igen så hittar jag inte skivan. Efter det tar jag ut skivan och sätter in den igen. Då hittar jag skivan men när jag försöker starta spelet så kommer det upp en felkod. Om jag försöker igen efter några timmar så hittar jag skivan, kan starta spelet men efter ungefär två game så hänger det sig igen och sen upprepas samma sak igen. Förslag på saker att göra? Har du senaste FW? Det var nåt spel som började hänga sig efter en ganska ny FW som de fick patcha sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 Ibland (det händer inte ofta) så stängs ett spel av när jag spelar och går tillbaka till XMB. Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 Har du senaste FW? Det var nåt spel som började hänga sig efter en ganska ny FW som de fick patcha sen. Ja jag har senaste FW. Men jag har även den senaste patchen till spelet eftersom det är ett måste när man ska spela online. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 Äntligen, ÄNTLIGEN får jag hem ps3an från min bror! På lördag hämtar jag den, så på söndag och nästa vecka vill jag ha någon att spela med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 (redigerad) Nu säger en kompis till mig att det är läsaren. Han säger även att den går att byta ganska lätt. Vad göra, gtasajten? Edit: När jag startar gh3 och gh a så blir TVn svart. Redigerad 14 december, 2009 av Fiskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 (redigerad) Mitt ps3 fryser undertiden jag spelar och sen när jag startar det igen så hittar jag inte skivan. Efter det tar jag ut skivan och sätter in den igen. Då hittar jag skivan men när jag försöker starta spelet så kommer det upp en felkod. Om jag försöker igen efter några timmar så hittar jag skivan, kan starta spelet men efter ungefär två game så hänger det sig igen och sen upprepas samma sak igen. Förslag på saker att göra? Byt skiten innan det är försent givetvis. Finns inget annat värt att göra. Redigerad 14 december, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Byt skiten innan det är försent givetvis. Finns inget annat värt att göra. Är ganska säker på att garantin är slut. Det brukar vara 1 år eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 (redigerad) Är ganska säker på att garantin är slut. Det brukar vara 1 år eller? Nej, tre (3) års reklamationsrätt för fabrikationsfel. Alltså fel som varit där från början men som visar sig först nu. Alltså, du har inte sparkat på din konsol, hällt vatten på den eller liknande. Alltså, du har inte gjort något man inte bör göra med den. Då är det ett fabrikationsfel. Fick tillbaka min nya (utbytt) konsol förgår. Min "garanti" gick ut för 1.5 år sedan. =) Go Get Them Tiger.... Redigerad 15 december, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Nej, tre (3) års reklamationsrätt för fabrikationsfel. Alltså fel som varit där från början men som visar sig först nu. Alltså, du har inte sparkat på din konsol, hällt vatten på den eller liknande. Alltså, du har inte gjort något man inte bör göra med den. Då är det ett fabrikationsfel. Fick tillbaka min nya (utbytt) konsol förgår. Min "garanti" gick ut för 1.5 år sedan. =) Go Get Them Tiger.... Lyckades du få över allt du ville till den nya nu då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts