Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Provat google?

Du kanske kan gå till dina ljudinställningar på PS3an och prova ställa om allt igen. :o

Det hjälpte inte ett dugg, tack ändå.

det ända som kom fram var att det kan vara ljudkortet som kanske är sönder, men det vägrar jag tro. Vafan, detta är för helvete en lånemaskin. den kan väl inte gå sönder den med. I så fall 3:e maskinen på ett halvår!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Provat google?

Du kanske kan gå till dina ljudinställningar på PS3an och prova ställa om allt igen. :o

Första kollen är ju sladdarna, ifall nån har lossnat. Sen kan du testa att starta upp konsolen genom att trycka och hålla in powerknappen på konsolen; det kommer återställa ljud-och bildinställningar som förhoppningsvis löser problemet. Annars kan du flippa med lite inställningar i ljudmenyn och byta output några gånger ifall det kan hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första kollen är ju sladdarna, ifall nån har lossnat. Sen kan du testa att starta upp konsolen genom att trycka och hålla in powerknappen på konsolen; det kommer återställa ljud-och bildinställningar som förhoppningsvis löser problemet. Annars kan du flippa med lite inställningar i ljudmenyn och byta output några gånger ifall det kan hjälpa.

Njet. Jäkla skit. Har haft sjuka problem med PS3. Måste vara ljudkortet då, men det borde ju inte bara lägga av.

Höll inne knappen så sa den att en hdmi hade hittast jadda jadda men det funkar ändå inte.

Provade detta men ingen skillnad:

Hi,

I had the same sound problem, I stopped by EB games to try to get answers and WHoa.. the Sony Rep was there...BONUS!! Here's what you do....connect the HDMI cable from your PS3 to your T.V. for video, and connect your optical audio cable to your Home Theater. Hold your finger on the on/off switch of the Playstation for 5 to 10 seconds,you will have flashing blue and green lights while you hold it, then it will turn off (red). Then hold it again for another 5 or 10 secondsto turn it back on, keep holding it until the green and blue lights stop flashing. That resets the Playstation3 defaults. If you have an HDMI cable, you will see a message "HDMI cable detected, do you want to select it?" Say yes. Then you should get a second message about "Ps3 can automatically set optimal settings, yes or no" Again say yes. Now you should have audio and video through your T.V. Now to get the audio through your home theater, go to "system settings" (looks like a suitcase.) select sound settings...the PS3 should have selected HDMI already, change it to digital optical, and then move right to the optical settings, put a check mark in "Dolby Digital", and "PCM 44 mhz", and "48 mhz.." DO NOT...and I repeat DO NOT put a check mark in "DTS digital" If there is one there, uncheck it!! That is what is screwing everybody up, that is a movie sound setting usually only found on high end music concert DVDs (like the Eagles) you will get no sound on some games and some regular movie DVDs with this setting selected. Move your screen right once more with your left joystick...click "save" and Voila!! Go start the game!! Enjoy!!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns väldigt långsökt men har du provat att ta "Remote play settings -> Audio output -> PS3"?

Det mest troliga är att din HDMI-sladd är trasig, prova med en annan. Funkar INGA ljudutgångar?

Jag har gjort en återställning. Allt blir som när man fick den bortsett från att hårddisken inte raderas. Men det är samma sak, no sound. =(

Hur kan en hdmi sladd bara gå sönder? Köpte den bara för nån månad sen ju!?

Tv ljudet funkar om jag ser tv. Men det är knäpp tyst på spel och när jag är inne i ps3 menyn. Dagen innan funkade det kanon som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FW 3.10 kommer idag (torsdag)! Inkluderar facebook och en lite smartare fotomeny, bättre webbläsare (?) och så har de tagit bort de god-awful gråa rutorna i Friends-menyn. Cross-game chat dröjer dock.

VIDZONE - video-spotify för PS3 - kommer den tredje december. Surt, de sa november för två månader sen. Nåväl, det KOMMER ju iallafall, och så har vi ett datum.

Detsamma gäller tyvärr inte för video on demand-tjänsten, jag har hört januari/februari 2010 trots att Storbritannien, Spanien, Tyskland och Frankrike får det idag. Argh!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något sätt man kan kolla om ett önskat nick på PSN är upptaget eller inte (utan att pröva regga själv på ps3'an)

Playstation.com eller motsvarande, leta upp Logga In och ta registrera nytt konto. Det borde funka. Varför har du inte varit online på åtta månader?

People: Tanka demot för Trine, det är ett jättehärligt plattformsspel som liknar Lost Vikings fast man kan spela en, två eller tre spelare samtidigt. Jag vill köpa det men det kostar 200, är det nån som vill dela kostnaden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat demot nästan tio gånger nu och är på vippen att köpa det. Är det ingen som vill ha detta spel för 1-3 spelare för en ynka hundring om vi delar?

Fuck, efter denna trailer kommer jag nästan garanterat att köpa det. I can has intressenter?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat demot nästan tio gånger nu och är på vippen att köpa det. Är det ingen som vill ha detta spel för 1-3 spelare för en ynka hundring om vi delar?

Fuck, efter denna trailer kommer jag nästan garanterat att köpa det. I can has intressenter?

Inget dåligt köp du gör där, ett av de bästa spelen jag spelat i år (det är dock väldigt enkelt och väldigt kort)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska tanka demot nu! Men hur köper man ett spel tilsammans? :whistling:

Det funkar så att för varje spel man köper i PSN-butiken, kan man tanka den till fem registrerade enheter. Det är en som köper spelet, resten loggar in på hans/hennes konto och tankar ned till sina egna konsoler. I det här fallet kommer jag köpa det, byta lösen till något tillfälligt, ge er min psn-kontoadress + temporärt lösen, ni skapar nytt konto på konsolen och använder mitt kontos uppgifter. Ni går in på PSStore och kollar "senast tankade", eller motsvarande. Sen startar ni nedladdningen och loggar in på era egna konton igen.

Nackdelen är att man måste ha ett inloggningskonto liggandes på hårddisken, för annars kommer spelet inte starta. Åtminstone är det så för Megaman 9 som jag tankade av en annan forumit, trots att lösenordet är bytt.

Henki. Jag kan vara med. =)

Goodie! :o Vi kan låta Martin-123 testa det först så vet vi om vi ska dela summan på två eller tre. Kommer fylla på PSN-plånboken imorrn och tanka, tror jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det funkar så att för varje spel man köper i PSN-butiken, kan man tanka den till fem registrerade enheter. Det är en som köper spelet, resten loggar in på hans/hennes konto och tankar ned till sina egna konsoler. I det här fallet kommer jag köpa det, byta lösen till något tillfälligt, ge er min psn-kontoadress + temporärt lösen, ni skapar nytt konto på konsolen och använder mitt kontos uppgifter. Ni går in på PSStore och kollar "senast tankade", eller motsvarande. Sen startar ni nedladdningen och loggar in på era egna konton igen.

Nackdelen är att man måste ha ett inloggningskonto liggandes på hårddisken, för annars kommer spelet inte starta. Åtminstone är det så för Megaman 9 som jag tankade av en annan forumit, trots att lösenordet är bytt.

Goodie! :o Vi kan låta Martin-123 testa det först så vet vi om vi ska dela summan på två eller tre. Kommer fylla på PSN-plånboken imorrn och tanka, tror jag :P

Gillade spelet starkt! Men står över, då allt låt komplicerat, och jag gillar att ha mina spel på skivor! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillade spelet starkt! Men står över, då allt låt komplicerat, och jag gillar att ha mina spel på skivor! :whistling:

Trine finns inte att köpa på skiva, så vill du betala 200 spänn (genom att skaffa konto med pengaöverföring och hela tjosan) istället för att enkelt tanka det från nån annans konto för dryga 60 kronor, så... visst

:o

Ska sätta in pengar och köpa det nu! Hör av dig om du ångrar dig, jag väntar med att ge det till Vice. nån dag eller så (om du inte säger till ATT du vill dessförinnan, förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor