Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Vilken hade ni valt?

Det är ju tre helt olika spel och alla är rätt medelmåttiga.

Legendary är FPS

Bionic Commando är action/äventyr i tredje person

King of Fighters är bara fighting

Men efter att ha kollat på metacritics så verkar Bionic Commando vara det bästa. :confused:

Jag frågade för ett tag sedan efter en sida där man kunde rösta på spel. Typ som imdb, nån som vet sidan? Glömde lägga till den i favoriter. Kunde va kul att se vilket spel som fått bäst betyg innan jag bestämmer mig.

Sen till näst nästa vecka: VA NU MED OCH VINN SPEL! Vi var bara 4 som tävlade. =))

Menar du kanske Metacritic eller Gamerankings?

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågar igen, ingår det en komponentkabel?

Efter lite googlande så har jag nog fått klart för mig vad en komponentkabel är för något.

Till mitt gjorde det inte det. Och tror inte att det är någon skillnad mellan olika versioner på den punkten. En AV-kabel dock.

Och på game har dom bra HDMIkablar sen om det är intressant för 149:-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter lite googlande så har jag nog fått klart för mig vad en komponentkabel är för något.

Till mitt gjorde det inte det. Och tror inte att det är någon skillnad mellan olika versioner på den punkten. En AV-kabel dock.

Och på game har dom bra HDMIkablar sen om det är intressant för 149:-

Hdmi kablar har massor av, men kan ej använda då min port i tvn är trasig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste ha hjälp!

Fick hem ett stycke PS3 med Guitar Hero : Aerosmith (Inkl Gitarr) idag, men jag får inte gitarren att funka. Har provat att uppdatera till senaste utgåvan, startat om, bytt batterier. Ja testat det mesta. Fel på gitarren?

Jag hoppas du kopplat in USB-recievern? Därefter måste du sätta på gitarren genom att trycka på den glasaktiga PS-knappen. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas du kopplat in USB-recievern? Därefter måste du sätta på gitarren genom att trycka på den glasaktiga PS-knappen. ;)

Jo jo, det är klart man har. Men den röda lampan på recievern bara blinkar, och på gitarren blinkar alla 4. Ibland lyser ena på gitarren, men dom 3 andra småblinkar. Har som sagt provat det mesta! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jo, det är klart man har. Men den röda lampan på recievern bara blinkar, och på gitarren blinkar alla 4. Ibland lyser ena på gitarren, men dom 3 andra småblinkar. Har som sagt provat det mesta! :rolleyes:
Ta kontakt med butiken/support och berätta vad felet är så kan du troligtvis byta ut gitarren mot en ny.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jo, det är klart man har. Men den röda lampan på recievern bara blinkar, och på gitarren blinkar alla 4. Ibland lyser ena på gitarren, men dom 3 andra småblinkar. Har som sagt provat det mesta! ^_^

Nu vet jag inte hur en sån där gitarr funkar på PS3, men det kanske är så simpelt att du glömt ladda gitarren? Den kanske inte är fulladdad när man packar upp den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta kontakt med butiken/support och berätta vad felet är så kan du troligtvis byta ut gitarren mot en ny.

Skickat mail till Webhallen nu, får hoppas man får en ny! ^_^

Nu vet jag inte hur en sån där gitarr funkar på PS3, men det kanske är så simpelt att du glömt ladda gitarren? Den kanske inte är fulladdad när man packar upp den?

Den har batterier, och jag har bytt flera gånger! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jo, det är klart man har. Men den röda lampan på recievern bara blinkar, och på gitarren blinkar alla 4. Ibland lyser ena på gitarren, men dom 3 andra småblinkar. Har som sagt provat det mesta! ^_^

Om recievern bara blinkar har den inte hittat nån gitarr. Om alla 4 på gitarren blinkar betyder det att gitarren söker efter recievern. Det går vanligen snabbt över i normalläget, dvs att 1 lyser och de 3 andra är släckta. Jag har då aldrig sett #1 lysa och #2-4 blinka samtidigt. Låter som att du har en trasig gitarr.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man ska ladda PS3 kontrollen, vilken ände av sladden ska man koppla i först? Ibland när jag kopplar in sladden i PS3 först så börjar kontrollen automatiskt blinka (fast bara en lampa, vilket leder till att kontrollen efter att ha varit ikopplad i både PS3 och kontrollen inte laddat något alls efter en timme). Ska konsollen vara på när man kopplar in sladden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man ska ladda PS3 kontrollen, vilken ände av sladden ska man koppla i först? Ibland när jag kopplar in sladden i PS3 först så börjar kontrollen automatiskt blinka (fast bara en lampa, vilket leder till att kontrollen efter att ha varit ikopplad i både PS3 och kontrollen inte laddat något alls efter en timme). Ska konsollen vara på när man kopplar in sladden?

Det spelar ingen roll vilken ände du kopplar in först. Det är ju ändå inte förrän det är kontakt på båda ändarna som någonting händer och då reagerar det oavsett vilken ände som kopplades in först.

Jag tror PS3:an måste vara igång för att kontrollen ska ladda, det känns som det i alla fall de gånger som jag lämnat min kontroll ikopplad med PS3:an avstängd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor