Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

PS3 80g eller PS3 Slim 120g? Vilken borde man välja? :D

Slim alla gånger! Visserligen har jag slängt in hyffsat mycket film men jag har bara ca 75Gb kvar nu.

http://gamestop.se/ps3.asp

Om du har gamestop i närheten! Sjukt bra erbjudande! Gillar du inte sportspel får du gärna sälja FIFA 10 till mig för en billig peng :lol:

Edit: Ja alltså om det nu inte är så att du älskar Harry Potter förstås :lol:

Slim. Ingen tvekan om saken. Den kanske ser fulare ut men den håller längre än "Phat".

Jag har sett både gamla och nu nya och måste säga att jag tycker Slim ser snyggare ut än gamla på något sätt. Inte finnishen men själva designen i övrigt är snyggare.

Edit2: Skaffade NHL Arcade igår! Så sjukt kul det är!!! Upptäckte även att jag kan använda mitt ekort på PSN vilket var väldigt skönt :P

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 80g eller PS3 Slim 120g? Vilken borde man välja? :naughty:

Bäst av alla anser jag fortfarande att 60giggaren är, men efter att den dog ut finns det ingen modell som slår slim, förutsatt att man gillar utseendet på den. Inget är fördelaktigt med de gamla modellerna längre utom för 60giggaren och möjligen utseendet. Inte ens priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar få ont om plats på min 80, går det att köpa till en extern hårddisk?

Ja du kan ju koppla in en extern via USB. Annat hett tips är att byta ut hårddisken mot en större :naughty:

Herreminskapare, vad fyller folk sina diskar med? O_o

Jag har ju en 40 gigare för tillfället och den är inte ens halvfull?!

Jag har fyllt ca 40Gb med filmer, serier och demos för tillfället. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fyllt ca 40Gb med filmer, serier och demos för tillfället. :naughty:

Ja men (Hur flyttar man över tex en film från datorn till Playstationet? Går man in på c:/downloads på playstation och väljer spara iso-filen eller hur gör man?) vad är då problemet?

Man spelar ju ett demo en RADERAR man det. Och varför skall man spara serier och filmer på ps3an? Varför inte dela ut hela C:, gå in och sen hämta det du ska se?

För övrigt: Är det nån som har problem med att hitta usbsticket på ps3? På alla de konsoller jag har haft (3 st nu med det lånade jag har) så får jag hålla på att sticka in och ta ut det flera ggr innan ps3an hittar det. När jag sticker in det tänds usbsticket nån sec, sen blinkar det bara. Efter några in och utdragningar så är det konstant tänt och ps3an hittar sticket. Är det kanske fel på mina usbstick? Fast det är med skumt då skulle 2 vara sönder/dåliga?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men (Hur flyttar man över tex en film från datorn till Playstationet? Går man in på c:/downloads på playstation och väljer spara iso-filen eller hur gör man?) vad är då problemet?

Man spelar ju ett demo en RADERAR man det. Och varför skall man spara serier och filmer på ps3an? Varför inte dela ut hela C:, gå in och sen hämta det du ska se?

För övrigt: Är det nån som har problem med att hitta usbsticket på ps3? På alla de konsoller jag har haft (3 st nu med det lånade jag har) så får jag hålla på att sticka in och ta ut det flera ggr innan ps3an hittar det. När jag sticker in det tänds usbsticket nån sec, sen blinkar det bara. Efter några in och utdragningar så är det konstant tänt och ps3an hittar sticket. Är det kanske fel på mina usbstick? Fast det är med skumt då skulle 2 vara sönder/dåliga?

Jag använder mig av PMS. Då väljer man i Playstationet att kopiera o så har du filmer på PS'et.

Jag för över för att jag slipper mina enormt störiga fläktar på datorn, det räcker med att stänga av PS3:an och TV:n vilket jag då har fjärrkontroll för att göra, det går att ta med sig de serier man föjer när man åker till tjejen. osv.

Angående Demos: Jag har inte några egna inköpta spel för tillfället. Så i väntan på att Fifa ska komma hem vilket jag beställde igår så spelar jag tex den demon, även NHL-demon när man får ork att få stryk. Har även lite skate demos och Little big planet.

PLus att jag har Crash Bandicot och NHL Arcade installerat. Så det tar en del utrymme det också.

Med USB-sticket kan det ju vara så att du får vänta ett litet tag till? Vet ju dock inte hur länge du väntat på det innan du dragit ur det men det skulle kunna vara så att det inte hinner få ordning på allt o så drar du ur mitt i det. Eller nåt :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med USB-sticket kan det ju vara så att du får vänta ett litet tag till? Vet ju dock inte hur länge du väntat på det innan du dragit ur det men det skulle kunna vara så att det inte hinner få ordning på allt o så drar du ur mitt i det. Eller nåt :naughty:

Väntar typ några sek. Det ska komma direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Speldata hittar du i Verktyg för speldata och dina sparfiler finns i Verktyg för sparade data.

Och nej, du kan ta bort speldata men endå ha spardata kvar. :D

Yes! Då kan man ju i nödfall avinstallera ett spel för att kunna installera ett nytt! Tack för svar! Nu blev jag glad :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska köpa ps3 efter jag slängt mitt 360 (läs:sålt). Är det någon riktig skillnad mellan phat och slim, så som ps2-emulator, tystare, svalare etc.? //boomer och hans ipod

Sidorna 150 och 151 handlar om just detta :o Go for Slim, det finns inget kvar i Phat som håller dig kvar eftersom de bästa apparaterna slutade säljas ~feb 2008.

Slim: tystare, svalare (antar jag), större HDD, mindre strömförbrukning etc. Ingen PS2-emulering har funnits sen ~feb 2008 så det är ingen förlust med Slim vs Phat ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sidorna 150 och 151 handlar om just detta :confused: Go for Slim, det finns inget kvar i Phat som håller dig kvar eftersom de bästa apparaterna slutade säljas ~feb 2008.

Slim: tystare, svalare (antar jag), större HDD, mindre strömförbrukning etc. Ingen PS2-emulering har funnits sen ~feb 2008 så det är ingen förlust med Slim vs Phat ändå.

Slim it is. Uppföljarfråga: tillkommer det en komponentkabel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det verkar onekligen bäst Wuzi. =)

Jag frågade för ett tag sedan efter en sida där man kunde rösta på spel. Typ som imdb, nån som vet sidan? Glömde lägga till den i favoriter. Kunde va kul att se vilket spel som fått bäst betyg innan jag bestämmer mig.

Sen till näst nästa vecka: VA NU MED OCH VINN SPEL! Vi var bara 4 som tävlade. =))

Länk till kommentar
Dela på andra sidor