Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Har min med slutat göra efter senaste uppdateringen.

Men startar jag enheten, stoppar in ett spel, så startar spelet direkt. Men inte om spelet sitter i redan från start. Det gjorde det innan. =/

Efter senaste uppdateringen för mig också, ja. Det är dåligt. Jag vill att spelet startar när jag startar konsolen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inställningar -> Systeminställningar -> Visa [What?s new] -> Av

Inställningar -> Systeminställningar -> Starta skiva automatiskt -> Av.

Det "roliga" är att PSP också startade skivan automatiskt från sin debut tills ett och ett halvt år senare då de lade in en option för det.

Dittills var man tvungen att öppna luckan varje start vilket slet ut min lucka en hel del.

Nej, alltså jag VILL att spelet skall starta när jag startar konsollen. Men det gör den inte. =/ Och jag har den på "starta spel automatiskt"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stäng av What?s new då så borde det väl funka.

Aha. Fan du kan ju ha rätt. Det är ju alltid det som kommer upp. Skall kolla när jag kommer hem. Tack!

Du Henki måste fråga dig nu när du ändå är inne här. Fick meddelande av dig igår. Spelade så jag hann inte läsa det sen glömde jag det. Jobbar nu så jag kan inte.

Men det var på eng. och det stod nått om att jag skulle sluta spamma dig!?

Är det ett massutskick som du skickat ut eller vad? För jag har inte spammat dig. Och vem spammar dig med vad?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha. Fan du kan ju ha rätt. Det är ju alltid det som kommer upp. Skall kolla när jag kommer hem. Tack!

Du Henki måste fråga dig nu när du ändå är inne här. Fick meddelande av dig igår. Spelade så jag hann inte läsa det sen glömde jag det. Jobbar nu så jag kan inte.

Men det var på eng. och det stod nått om att jag skulle sluta spamma dig!?

Är det ett massutskick som du skickat ut eller vad? För jag har inte spammat dig. Och vem spammar dig med vad?

Hehe.. Fick jag också. Det är ju bara för att alla är såna idioter o skickar vidare strunt om att man ska få betala o allt sånt.

Fattar som sagt inte Varför idioter sitter o skickar vidare sånt :S

Men jag fick mig ett gott skratt när Henki hade skickat det där :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe.. Fick jag också. Det är ju bara för att alla är såna idioter o skickar vidare strunt om att man ska få betala o allt sånt.

Fattar som sagt inte Varför idioter sitter o skickar vidare sånt :S

Men jag fick mig ett gott skratt när Henki hade skickat det där :angry:

Betala för vaddå? Jag har inte fått nått?

Plasir, när gör du mig äran och besöker mig i min lägenhet? Du kan få sitta i min tron om du vill. =D

Jag har två lägenheter, en vid hamnen den är inget vidare. Sen har jag en uppe i bergen. Öppen spis och allt. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Betala för vaddå? Jag har inte fått nått?

Det cirkulerar spam om detta. Precis som om att msn ska bli betaltjänst osv. Jobbigt skit är vad det är :P

Plasir, när gör du mig äran och besöker mig i min lägenhet? Du kan få sitta i min tron om du vill. =D

Jag har två lägenheter, en vid hamnen den är inget vidare. Sen har jag en uppe i bergen. Öppen spis och allt. :angry:

Jag får ta mig tid att besöka dig helt enkelt :P

Lirat Prototype somen galning de här dagarna. Vilket sjukt grymt spel. Lite repetativt (heter det så? i vilket fallsom helst..) dock.. men det kanske förändras :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det cirkulerar spam om detta. Precis som om att msn ska bli betaltjänst osv. Jobbigt skit är vad det är :angry:

Jag får ta mig tid att besöka dig helt enkelt :P

Lirat Prototype somen galning de här dagarna. Vilket sjukt grymt spel. Lite repetativt (heter det så? i vilket fallsom helst..) dock.. men det kanske förändras :angry:

Va bra. Jag kan hjälpa dig att få lite prylar till din lägenhet med. Vi kan spela uncharted 2 spelet som finns i uncharted 2 arean i Home. Då får du nya kläder, skor, jacka, byxor, hatt och handskar.

Ragdoll matta kan vi få av lizzy på playstation forumet. En tron kan du fixa från fat princess i Home osv. =D

Säg bara till när du ska in. =))

Japp, repetativt heter det

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså jag har fått ett tiotal spammeddelanden och börjar bli trött på det. När jag såg det där bitska meddelandet tänkte jag att ja, whatever, jag kan väl skicka det vidare då fast spam om spam är rätt destruktivt. Rätt hårt språk i också såg jag men det kanske skulle hjälpa.

Ingen av er har spammat men en hel del andra. Nyligen lade jag ju upp en konversation från en snubbe och det finns rätt många såna snubbar omkring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså jag har fått ett tiotal spammeddelanden och börjar bli trött på det. När jag såg det där bitska meddelandet tänkte jag att ja, whatever, jag kan väl skicka det vidare då fast spam om spam är rätt destruktivt. Rätt hårt språk i också såg jag men det kanske skulle hjälpa.

Ingen av er har spammat men en hel del andra. Nyligen lade jag ju upp en konversation från en snubbe och det finns rätt många såna snubbar omkring.

Men vad handlar det om? Är det dina polare (de på din vänlista) som skickar de till dig? Och vad är det de skickar?

Edit: Hitatde din post. haha xD Orka sånt. Blocka honom.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad säger ni om att pusha på Sony om att släppa någon form av tillägg som gör det möjligt att spela in TV?

Man har ju ändå konsolen kopplad till TV:n så varför inte gå lite längre och förvandla den till en video :angry:

Skulle väl inte fungera? PS3:an är ju inkopplad till en kanal och oberoende av de andra kanalerna. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad säger ni om att pusha på Sony om att släppa någon form av tillägg som gör det möjligt att spela in TV?

Man har ju ändå konsolen kopplad till TV:n så varför inte gå lite längre och förvandla den till en video :angry:

Finns redan full TV-tjänst för PS3 i USA, inklusive Video On Demand.

Er idé funkar ändå inte eftersom den enda ingång till PS3 som finns är Ethernet/WLAN, ström, CD/DVD/BR och USB. Inget med tv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns redan full TV-tjänst för PS3 i USA, inklusive Video On Demand.

Er idé funkar ändå inte eftersom den enda ingång till PS3 som finns är Ethernet/WLAN, ström, CD/DVD/BR och USB. Inget med tv.

Om du läser ordentligt så har jag skrivit "om att släppa någon form av tillägg som gör det möjligt att spela in TV?"

Med tillägg menas både programvara och någon form av hårdvara för att få in TV-signalen via USB :angry:

Det borde ju vara möjligt iom att det finns TV-kort i massor som använder sig av USB.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du läser ordentligt så har jag skrivit "om att släppa någon form av tillägg som gör det möjligt att spela in TV?"

Med tillägg menas både programvara och någon form av hårdvara

Jo, på så sätt. Men funktionen finns redan med fullt utvecklad programvara i USA, men jag vet inte om det släppts än för liksom så mycket annat hittar de på en grej och hypar till max för att stärka varumärket. Projektet dröjer, läggs ned eller glöms bort, eller så släpps det bara i vissa regioner alt. släpps halvdant internationellt.

Exempel:

Playstation Home

Talkman

Go!Explore

PSP-kamera

PSP-GPS

PS Eye

F@H

Life with Playstation

Go!Messenger

LocationFree Player

Tv-tjänsten i USA

Tv-tjänsten i Japan (till PSP)

Remote Play

PSP-PS3-integreringar in-game

BluRay Copy

BluRay live

Game sharing

What?s New

Information Board

...med flera. En STOR samling fiaskoprojekt som lämnats halvdana. Alla är coola på sitt sätt och har potential, men alla är högst dysfunktionella.

För att inte tala om småsaker i befintliga funktioner som censurerad chatt, saknad crossgameröstchatt och bökig PM i PS3 till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, på så sätt. Men funktionen finns redan med fullt utvecklad programvara i USA, men jag vet inte om det släppts än för liksom så mycket annat hittar de på en grej och hypar till max för att stärka varumärket. Projektet dröjer, läggs ned eller glöms bort, eller så släpps det bara i vissa regioner alt. släpps halvdant internationellt.

Exempel:

Playstation Home

Talkman

Go!Explore

PSP-kamera

PSP-GPS

PS Eye

F@H

Life with Playstation

Go!Messenger

LocationFree Player

Tv-tjänsten i USA

Tv-tjänsten i Japan (till PSP)

Remote Play

PSP-PS3-integreringar in-game

BluRay Copy

BluRay live

Game sharing

What?s New

Information Board

...med flera. En STOR samling fiaskoprojekt som lämnats halvdana. Alla är coola på sitt sätt och har potential, men alla är högst dysfunktionella.

Ja vad fan Life with Playstation ska finnas till för har jag frågat mig varenda gång jag råkat klicka in mig där. Borde ta bort det på nåt sätt :S

TV tjänsten i USA är väl bredbandsTV vad jag förstått? (rätta mig gärna om jag har fel. Gissar i stort sett iom brist på ork att läsa)

Att få ut ett litet TV-kort innehållandes mjukvara för en 3-400 (det måste vara dyrt i början när det gäller konsoler har jag lärt mig) skulle väl egentligen inte vara så svårt? Eller?

Det låter verkligen inte omöjligt enligt mig och skulle ju på något sätt ge PS3:an en extra dimension :angry:

Edit:

ARGH! Är så sjukt trött på de tre spelen jag lånade. Vet inte riktigt varför men... Sitter för tillfället o spelar FIFA 10 Demon om o om igen. 5min halvlekar.. :S Måste nog ge mig in till stan imorn o köpa spelet.

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TV tjänsten i USA är väl bredbandsTV vad jag förstått? (rätta mig gärna om jag har fel. Gissar i stort sett iom brist på ork att läsa)

Att få ut ett litet TV-kort innehållandes mjukvara för en 3-400 (det måste vara dyrt i början när det gäller konsoler har jag lärt mig) skulle väl egentligen inte vara så svårt? Eller?

Det låter verkligen inte omöjligt enligt mig och skulle ju på något sätt ge PS3:an en extra dimension :lol:

Jag trodde fel; själva TV-tjänsten är PlayTV och är mycket riktigt en extern digitalbox som kopplas in till PS3an, som står för interface och hårddiskutrymme. Man kan spela spel/allt annat samtidigt som enheten spelar in program, och man kan kolla på ett program samtidigt som man spelar in ett annat. Den finns redan i USA, Storbritannien, Frankrike, Benelux-länderna och Tyskland. Datum för Sverige vet jag inte.

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayTV

Video on demand-tjänsten däremot har vad jag vet inget speciellt namn men kommer under 2010 (:D) till Sverige och kommer integreras med PS Network, med en enkel filmflik i marginalen.

Nästa månad kommer däremot Vidzone, det kommer vara som Spotify för PS3 fast med videos. En mycket trevlig feature, jag tror jag kommer använda den mycket förutsatt att de band jag vill lyssna på finns inköpta.

Edit:

ARGH! Är så sjukt trött på de tre spelen jag lånade. Vet inte riktigt varför men... Sitter för tillfället o spelar FIFA 10 Demon om o om igen. 5min halvlekar.. :S Måste nog ge mig in till stan imorn o köpa spelet.

Ett tydligt tecken på att det är dags att köpa spelet. Det har hänt mig tre gånger: Uncharted, Warhawk och Super Stardust HD. Alla spelen är att rekommendera btw, eftersom alla är både snygga, roliga och numera väldigt billiga.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exempel:

Playstation Home

Talkman

Kan inte släppa detta...

Du kan inte såga Något som du provat EN gång, och då i typ 5 minuter.

Home är INTE ett misslyckande. Jag är inne där i princip dagligen. Vissa perioder kommer det inte så mycket nytt och det som kommer underhåller en i nån timme.

Andra gånger kan man hålla sig sysselsatt i dagar.

Som nu tex. de har en uncharted 2 area där man kan spela ett spel mot en eller flera spelare.

Man står på en massa rutor och får ta 1 steg/tur. Sen får du 3 kort varje gång det är din tur, och det kan vara ett fordon, ett vapen eller läkemedel, jordbävning, lavin etc. Sen går det ut på att hitta de gömda skatterna på spelplanen och ha ihjäl din motståndare. Och/eller sno skatterna som han hittat.

Riktigt kul och underhållande.

Sen har vi Buzz spelet, skitkul det med. Man kan skriva frågor själv som kommer upp i spelet.

Man kan vinna priser som man kan använda i Home käder eller möbler tex men även "riktiga" priser så som spel och tröjor.

Grymt många människor som använder Home. Skulle det vara en sådan flopp hade det inte varit så mycket folk inne.

Nä, du borde verkligen ge det en chans till. Möt mig på uncharted 2 arean så ska jag kicka sk*ten ur i plattformsspelet.

Och nej, det finns ingen likhet mellan Homespelet och riktiga uncharted så orora dig inte för spoilers. =))

Martin-123: Slim hade jag valt tror jag.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor