Crusader Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 (redigerad) Är det någon som har en lista på de spel som ska finnas till realese? Vill se en sådan lista då det lär vara avgörande för om jag ska boka en eller inte. Dessa kommer garenterat finnas: * Call of Duty 3 * Fight Night: Round 3 * Genji: Days of the Blade * Madden NFL 07 * Marvel: Ultimate Alliance * Mobile Suit Gundam: Crossfire * NBA 07 * NBA 2K7 * NHL 2K7 * Need for Speed: Carbon * Resistance: Fall of Man * Ridge Racer 7 * Tiger Woods PGA Tour 2007 * Tony Hawk's Project 8 * Untold Legends: Dark Kingdom * Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 * Splinter Cell: Double Agent * Rainbow Six: Vegas * Blazing Angels * The Elder Scrolls IV: Oblivion Sony har sagt att fler spel kommer vara med men har ännu inte sagt vilka. Edit: Bah, jag fick ju ett errormedelande att den inte postades första gången. Redigerad 21 januari, 2007 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Jag kommer få den 100% på releasen jag längtar redan 60gig och Oblivion koppla den till min fejta lcd tv och bara spela heladagen Hur vet du? Kan man kolla det nånstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eazy-e Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Hur vet du? Kan man kolla det nånstans? Bokade i oktober, Det är klart att jag får den då? jag kommer säkert vara den första här på forumet med ps3 När bokade du då?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Bokade i oktober, Det är klart att jag får den då? jag kommer säkert vara den första här på forumet med ps3 När bokade du då?? Du tror inte att det finns folk som bokade ännu tidigare då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Med tanke på att Sony verkar fått ordning på sin produktion nu så tror jag att de flesta som förbokat sin kommer få den. Redan nu kan man köpa PS3-enheter i USA utan att förhandsboka, så det betyder att Sony kan skicka fler enheter hit. Jag tror vi skulle få reda på mer om releasen denna vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 (redigerad) Med tanke på att Sony verkar fått ordning på sin produktion nu så tror jag att de flesta som förbokat sin kommer få den. Redan nu kan man köpa PS3-enheter i USA utan att förhandsboka, så det betyder att Sony kan skicka fler enheter hit. Jag tror vi skulle få reda på mer om releasen denna vecka. Låter så jävla nice Redigerad 22 januari, 2007 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Fan, ja vet inte om jag ska beställa en på en webshop eller på GAME i Kalmar. Jobbigt när man inte vet vilken dag den släpps, kanske har posten problem att leverera och så kanske det är full kö i butiken... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Fan, ja vet inte om jag ska beställa en på en webshop eller på GAME i Kalmar. Jobbigt när man inte vet vilken dag den släpps, kanske har posten problem att leverera och så kanske det är full kö i butiken... Som sagt, vi kommer kanske få reda på mer denna vecka. Tror att två Sony-anställda bekräftat det, men med Sony kan man ju aldrig vara säker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sealteam669 Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 Ps3 ska jag nog köpa när det kommer ut... Eller så väntar jag ett litet tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 Jag undrar en sak om både 360 och PS3: De har ju båda hårddisk, och med prestandan som erbjuds (speciellt med 360 som är Media Center-kompatibel) - borde det inte vara större hårddiskar? Man installerar ju spelen mer eller mindre på båda konsollerna, och de ska ju rymma en hel del film och musik. Den som är mediatokig fyller väl 60 gig rätt fort med högupplöst film och alla album från alla idoler? Right? Borde det inte vara större hårddiskar med tanke på att man kan köpa 250gigs externa hårddiskar för bara en tusing? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 Jag undrar en sak om både 360 och PS3: De har ju båda hårddisk, och med prestandan som erbjuds (speciellt med 360 som är Media Center-kompatibel) - borde det inte vara större hårddiskar? Man installerar ju spelen mer eller mindre på båda konsollerna, och de ska ju rymma en hel del film och musik. Den som är mediatokig fyller väl 60 gig rätt fort med högupplöst film och alla album från alla idoler? Right? Borde det inte vara större hårddiskar med tanke på att man kan köpa 250gigs externa hårddiskar för bara en tusing? Men Ps3 är väl vanliga Usb hubbar så du kan ju plugga in din Externa hårddisk direkt från datorn och in Ps3:an Rätt mig om jag har fel men jag tror Crusader sa att man kunde plugga in alla usb:er på sidan5 med sin mega stora post Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 Men Ps3 är väl vanliga Usb hubbar så du kan ju plugga in din Externa hårddisk direkt från datorn och in Ps3:an Rätt mig om jag har fel men jag tror Crusader sa att man kunde plugga in alla usb:er på sidan5 med sin mega stora post Om man kan koppla till hårddiskar via USB vet jag inte men man kan köpa större hårddiskar eftersom PS3 har de vanliga 2.5" SATA hårddiskarna. Men man kan koppla till Memory stick, Compact flash och SD card. Med XBox 360 så är det en annan sak. De har en speciell hårddisk som man måste köpa från M$. Om ni tycker att 60GB är lite, testa 15GB som det är på XBox 360. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 24 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2007 Om man kan koppla till hårddiskar via USB vet jag inte men man kan köpa större hårddiskar eftersom PS3 har de vanliga 2.5" SATA hårddiskarna. Men man kan koppla till Memory stick, Compact flash och SD card. Med XBox 360 så är det en annan sak. De har en speciell hårddisk som man måste köpa från M$. Om ni tycker att 60GB är lite, testa 15GB som det är på XBox 360. Jag tycker det är asbra att man kan koppla in en vanlig Usb-enhet i Ps3an!! då slipper man bränna filmer man har på datorn, bara koppla in och se!! och det med minneskort är oxå asbra, bara plugga i sitt minneskort man har till mobilen och lyssna musik,kolla bilder eller videoklipp Asså, no disrespect, 360 är en fantastisk maskin den med! MEN Ps3an klår den på MÅNGA sätt..t.ex Blueray,60gb och inte 20gb som är högsta på 360.. folk bara klagar på priset på ps3an men är man en gamer så är det inte så farligt.. plus, vill man ha det bästa så kostar det.. hade 360 oxå haft en blueray läsare hade den säkerligen kostat lika mkt eller mer på dens realese!! SONY PLAYSTATION 4 LIFE!!!! (företaget då, inte konsollen Ps, utan hela företaget ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2007 Jag tycker det är asbra att man kan koppla in en vanlig Usb-enhet i Ps3an!! då slipper man bränna filmer man har på datorn, bara koppla in och se!! och det med minneskort är oxå asbra, bara plugga i sitt minneskort man har till mobilen och lyssna musik,kolla bilder eller videoklipp Asså, no disrespect, 360 är en fantastisk maskin den med! MEN Ps3an klår den på MÅNGA sätt..t.ex Blueray,60gb och inte 20gb som är högsta på 360.. folk bara klagar på priset på ps3an men är man en gamer så är det inte så farligt.. plus, vill man ha det bästa så kostar det.. hade 360 oxå haft en blueray läsare hade den säkerligen kostat lika mkt eller mer på dens realese!! SONY PLAYSTATION 4 LIFE!!!! (företaget då, inte konsollen Ps, utan hela företaget ) Dom ska väl göra/har gjort blueray läsare till 360? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 24 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2007 Dom ska väl göra/har gjort blueray läsare till 360? Inte vad jag vet. Men det finns en HD-DVD till 360. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 24 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2007 Dom ska väl göra/har gjort blueray läsare till 360? Nix, de har gjort en HD-DVD version men Blue-Ray har Sony ensamrätten till på PS3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 24 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2007 Detta verkar ganska lovande eller vad tycker ni : http://ps3.ign.com/articles/758/758082p1.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 24 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2007 (redigerad) Nix, de har gjort en HD-DVD version men Blue-Ray har Sony ensamrätten till på PS3. Vilket kan betyda Blu-ray spelarens död om vi har otur. För jag hoppas på att fler Blu-ray spelare/brännare börjar säljas till PC så priset går ner. Yay för mer lagring. Redigerad 24 januari, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 24 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2007 Detta verkar ganska lovande eller vad tycker ni : http://ps3.ign.com/articles/758/758082p1.html Nää, det kan inte vara sant tror jag! men ja skulle hoppas på att det kanske e sant, för då släpps det i sverige tidigare, vilket betyder att det förhoppningsvis gått ner i pris när ja har pengar till det, vilket är i sommar hitta en sida man kan jämnföra konsoller m.m.. här är 360, och Ps3.. Men asså, vikten på 360n, stämmer den??? http://www.komplett.se/k/kcp.asp?sku=324725&sku=312845 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 23 Mars är alltså den slutgiltliga tiden då den totalt tysta spelmaskinen PS3 kommer till Europa. Priset = 5449 kr översatt från Euro. Så det kan hända att de plussar på lite. Ändast 60GB versionen kommer att säljas. Orsaken till det sägs vara att nästan ingen köpt den billiga 20GB versionen. 30 spel kommer att finnas tillgängliga från start. maskinen kommer ha 1.5 firmware (Alla buggar med bakotkompatibla spel är fixade) och 1.6 uppdateringen kommer finnas att ladda ner strax efter. Sony säger själva att detta kommer bli deras starkaste launch någonsin. Dessa spel kommer finnas tillgängliga: Spel på DISC Resistance: Fall of Man MotorStorm Genji: Days of the Blade Formula One Championship Edition Ridge Racer 7 Call of Duty 3 Marvel: Ultimate Alliance Tony Hawk's Project 8 Gundam: Target in Sight Full Auto™ 2: Battle Lines Sonic the Hedgehog Virtua Fighter 5 Virtua Tennis 3 World Snooker Championship 2007 NBA 2K7 NHL 2K7 Blazing Angels Squadrons of WWII Enchanted Arms Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent The Elder Scrolls lV: Oblivion Def Jam: Icon Fight Night Round 3 NBA Street 4 Homecourt 2007 Need for Speed Carbon The Godfather: The Don's Edition Tiger Woods PGA Tour 2007 Untold Legends: Dark Kingdom F.E.A.R. Spel via DOWNLOAD Tekken: Dark Resurrection Lemmings Go! Sudoku Go! Puzzle Blast Factor flOw Super Rub'a'Dub Gripshift Nej, den där vikten på XBox 360 stämmer inte. PS3 är tyngre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts