Plaisir Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Är ditt PSn id SavedCarpet? Jag addar. Mitt namn är Vice_c Vad hetet du innan Plasir? Det fanns en lista där folk skrev sina PSN idn. Jag tror den fanns in nån klistrad tråd. Nån som kan länka till den för jag har skitmånga på min lista men vet knappt vem folk är. Ni heter inte son ni gör på forumet. (varför inte det?) Så jag skulle uppskatta om nån kan hitta listan. Den behöver säkert kompleteras med nya idn med. Edit: Hittade den. Skulle vi inte kunna editera in den på första sidan här i tråden? ----------------------------- GTASajten Nickname | PSN-Nickname. Fetmarkerade har headset. Plaisir | SavedCarpet Mitt nick var inte tillåtet. Det kan ha o göra med att det betyder lusta osv på franska.. Men tycker ändå det är lite larvigt. Så då valde jag SavedCarpet vilket jag fick föreslaget för mig på Xbox live när jag registrerade mig där. Innan Plaisir var det nog friberg_1.. Innan det var det packe_1. Nu får vi väl se om det dyker upp några vänner då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Nu får vi väl se om det dyker upp några vänner då Ska adda dig senare, eller så addar du mig nu. Vilka spel har du/kommer du ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Ska adda dig senare, eller så addar du mig nu. Vilka spel har du/kommer du ha? För tillfället har jag lånat Uncharted, Prototype och ett Ratchett and clank. Kommer garanterat införskaffa FIFA 10 och sen får vi se vad som lockar mig när jag har pengar La till Vice nyss så slänger väl in dig också så fort jag kommit på hur fan jag ska ta mig in i den där förbannade u-båten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 (redigerad) Någon som har tips på roliga och nedladdningsbara multiplayer spel, gärna i burn zombie burn/zombie apocalypse-stuket? Måste inte vara zombie spel, lite arkad över det hela kanske, men helst inte fps helt enkelt. Enkla och roliga spel. Jag vet inte riktigt vad som är prisvärt på playstation store. Samt, spelar det någon roll om man laddar ner ifrån US eller Europe konto? Redigerad 23 oktober, 2009 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 Testat PMS nu ( ) och jag är grymt nöjd! Smidigare får man leta länge efter. Har dock upptäckt en sak när jag tittar på film genom PS3:an... SÅ JÄVLA GRYMT MYCKET BÄTTRE bild det blir än på min dator. Är helt otroligt. Drog tom upp samma avsnitt av en serie för att se skillnaden och jag kan inte säga annat än hade jag inte vetat att det va på PS3:an jag såg så hade jag garanterat trott att det var vanlig TV sändning. Jag är så nöjd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 Testat PMS nu ( ) och jag är grymt nöjd! Smidigare får man leta länge efter. Har dock upptäckt en sak när jag tittar på film genom PS3:an... SÅ JÄVLA GRYMT MYCKET BÄTTRE bild det blir än på min dator. Är helt otroligt. Drog tom upp samma avsnitt av en serie för att se skillnaden och jag kan inte säga annat än hade jag inte vetat att det va på PS3:an jag såg så hade jag garanterat trott att det var vanlig TV sändning. Jag är så nöjd Bilka filer kan den spela upp? Min verkar inte hitta filerna. Min filmmapp är tom när jag klickar på den? Skall den klara .img filer? Eller måste jag göra om dem till nått? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 (redigerad) Fick just ett samtal från brorsan som skaffat 50"-tv och 5.1-surround, och nu undrar han om den PS3a på Mediamarkt är nåt att ha. Det är en slim som kostar 2700. 2700!!! Jag köpte min back in the days för 5600 spänn! Alla som funderar på att skaffa PS3, DO IT!!!! Redigerad 24 oktober, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 Fick just ett samtal från brorsan som skaffat 50"-tv och 5.1-surround, och nu undrar han om den PS3a på Mediamarkt är nåt att ha. Det är en slim som kostar 2700. 2700!!! Jag köpte min back in the days för 5600 spänn! Alla som funderar på att skaffa PS3, DO IT!!!! Fett! Grattis! Henki vet du svaret på frågan ovan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 Bilka filer kan den spela upp? Min verkar inte hitta filerna. Min filmmapp är tom när jag klickar på den? Skall den klara .img filer? Eller måste jag göra om dem till nått? Nej PS3 klarar förmodligen inte .img eller .iso. Utan bara vanliga videofiler. Vore väldigt konstigt om den klarade av .img och .iso. Fick just ett samtal från brorsan som skaffat 50"-tv och 5.1-surround, och nu undrar han om den PS3a på Mediamarkt är nåt att ha. Det är en slim som kostar 2700. Jag köpte min back in the days för 5600 spänn! Alla som funderar på att skaffa PS3, DO IT!!!! Jo, priset sänktes något otroligt när PS3 slim kom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 Nej PS3 klarar förmodligen inte .img eller .iso. Utan bara vanliga videofiler. Vore väldigt konstigt om den klarade av .img och .iso. Jo, priset sänktes något otroligt när PS3 slim kom. Hur gjorde man då? Man skulle byta namn på filerna eller hur det var? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 Vet tyvärr inte hur det är med img eller iso.. Vore ju möjligt att kunna spela upp dem om man streamar iom att det då skulle ske någon form av decoding på datorn. Men oftast innebär ju img och iso att det är bilder av en DVD och då måste man ju komma åt menyer osv. Däremot så verkar den lägga ihop filmer där fallet är som sådant att mappen innehåller två stycken delar av en film Och hittills har den klarat av att spela upp allt jag velat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 Vet tyvärr inte hur det är med img eller iso.. Vore ju möjligt att kunna spela upp dem om man streamar iom att det då skulle ske någon form av decoding på datorn. Men oftast innebär ju img och iso att det är bilder av en DVD och då måste man ju komma åt menyer osv. Däremot så verkar den lägga ihop filmer där fallet är som sådant att mappen innehåller två stycken delar av en film Och hittills har den klarat av att spela upp allt jag velat Ökej men vilka format kan den spela upp då? Vad skall man ha filmerna i för format? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 Ökej men vilka format kan den spela upp då? Vad skall man ha filmerna i för format? xvid, avi <-- Är det samma? mpegfiler. osv.. De flesta vanliga videoformat verkar kunna spelas upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 (redigerad) xvid, avi <-- Är det samma? mpegfiler. osv.. De flesta vanliga videoformat verkar kunna spelas upp. Men PMS skall hitta .iso filer. Det gjorde den sist jag använde den. Jag avinstallerade för ett par månader sedan. Men nu när jag skall lägga till iso filen som ligger på skrivbordet syns inte filen? Vad gör jag för fel??? Kolla här: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...ce.&st=2480 Fiskarens inlägg! Helt sjukt! Jag går snart bananas här. xD Jag är SÄKER på att pms skall kunna hitta iso filer. wtf? Det går inte nu. Mountar jag filen så kan jag lägga in den i pms men då blir det skitmånga sekvenser. =/ Redigerad 24 oktober, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 (redigerad) Men PMS skall hitta .iso filer. Det gjorde den sist jag använde den. Jag avinstallerade för ett par månader sedan. Men nu när jag skall lägga till iso filen som ligger på skrivbordet syns inte filen? Vad gör jag för fel??? Kolla här: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...ce.&st=2480 Fiskarens inlägg! Helt sjukt! Jag går snart bananas här. xD Jag är SÄKER på att pms skall kunna hitta iso filer. wtf? Det går inte nu. Mountar jag filen så kan jag lägga in den i pms men då blir det skitmånga sekvenser. =/ Current features ================ Ready to launch and play. No codec packs to install. No folder configuration and pre-parsing or this kind of annoying thing. All your folders are directly browsed by the PS3, there's an automatic refresh also. Real-time video transcoding via MEncoder, tsMuxer or Avisynth [b]DVD ISOs images / VIDEO_TS Folder transcoder[/b] OGG/FLAC/MPC/APE audio transcoding Thumbnail generation for Videos You can choose with a virtual folder system your audio/subtitle language on the PS3! All formats PS3 natively supports: MP3/WMA, JPG/PNG/GIF/TIFF, and all kind of videos (AVI, MP4, TS, M2TS, MPEG) the ps3 is willing to play Display camera RAWs thumbnails (Canon / Nikon, etc.) ZIP/RAR files as browsable folders for pictures/audio files Support for pictures based feeds, such as Flickr and Picasaweb Internet TV / Web Radio support with VLC, MEncoder or MPlayer Podcasts audio/ Video feeds support Windows/Linux Only: Lossless 5.1 PCM transcoding with DTS movies Remux video and remux/reencode all audio tracks to AC3/PCM in real time with tsMuxer FLAC 96kHz/24bits/5.1 support[/codebox] Så ja det verkar som att den ska klara av ISO's. Googla lite och besök deras hemsida för o se om det står något. Redigerad 24 oktober, 2009 av Plaisir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Mitt PS3 har slutat starta spel automatiskt vid start. Istället går det till PSN-rutan och hänger där. Sjukt irriterande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Mitt PS3 har slutat starta spel automatiskt vid start. Istället går det till PSN-rutan och hänger där. Sjukt irriterande. Har min med slutat göra efter senaste uppdateringen. Men startar jag enheten, stoppar in ett spel, så startar spelet direkt. Men inte om spelet sitter i redan från start. Det gjorde det innan. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Går väl att ändra i inställningarna? Jag har i alla fall alltid min inställd på att inte starta, för det är inte alltid jag vill spela när jag drar igång PS3:n och då slösar man tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Går väl att ändra i inställningarna? Jag har i alla fall alltid min inställd på att inte starta, för det är inte alltid jag vill spela när jag drar igång PS3:n och då slösar man tid. Den enda inställning jag hittade var om den skulle starta spel automatiskt när man matade in skivor. Dock finner jag det dumt att den skulle starta spel som sitter i när jag startar konsolen. Som du säger så skulle det slösa på min tid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Mitt PS3 har slutat starta spel automatiskt vid start. Istället går det till PSN-rutan och hänger där. Sjukt irriterande.Har min med slutat göra efter senaste uppdateringen. Men startar jag enheten, stoppar in ett spel, så startar spelet direkt. Men inte om spelet sitter i redan från start. Det gjorde det innan. =/Den enda inställning jag hittade var om den skulle starta spel automatiskt när man matade in skivor. Dock finner jag det dumt att den skulle starta spel som sitter i när jag startar konsolen. Inställningar -> Systeminställningar -> Visa [What?s new] -> Av Inställningar -> Systeminställningar -> Starta skiva automatiskt -> Av. Det "roliga" är att PSP också startade skivan automatiskt från sin debut tills ett och ett halvt år senare då de lade in en option för det. Dittills var man tvungen att öppna luckan varje start vilket slet ut min lucka en hel del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts