VickeX Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Beaterator musikpartyn kommer till PS Home http://www.rockstarbase.com/?p=2368 Artikeln skriven av mig btw. Konstruktiv kritik plx. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 (redigerad) Beaterator musikpartyn kommer till PS Home http://www.rockstarbase.com/?p=2368 Artikeln skriven av mig btw. Konstruktiv kritik plx. Kort artikel men välskriven . Hur länge har du skrivit för Rockstarbase? Redigerad 14 oktober, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 (redigerad) Kort artikel men välskriven . Hur länge har du skrivit för Rockstarbase? Well thanks! Sedan torsdags eller någonting sånt. Ett tag efter att rockstar retweetade mitt medelande om den första The Ballad Of Gay Tony-trailern och så fick jag ett erbjudande från han som har hand om RsB. Han såg väl att jag var lika mycket intresserad av GTA och Rockstar som honom och hade inga "journalister". De två som skrivit tidigare förutom han själv har varit inaktiva de senaste månaderna. Hence he needed a hand. Angående nyheten så tycker jag att det är rätt häftigt. Nice sätt att bygga upp en community och att få Ps3användare att köpa en PSP/PSP Go och vice versa. Skulle också vara rätt kul att vara där och hänga med andra personer som diggar Rockstar och Beaterator. Redigerad 14 oktober, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Beaterator musikpartyn kommer till PS Home http://www.rockstarbase.com/?p=2368 Artikeln skriven av mig btw. Konstruktiv kritik plx. Nice! PS3 skrivs med stora bokstäver och likaså veckodagar på engelska. Lär dig hur genitivapostrofer funkar också, sånt kan lätt se amatörmässigt ut om man gör fel. Reglerna för dem är egentligen ganska enkla men du kan garanterat hitta dem i din engelska skolbok. Ang. nyheten i sig så, ptja, det kanske är intressant förutom det faktum att Home och Beaterator är de båda enskilt mest korkade, överhypade och idiotiska påfunden jag hört i spelvärlden på MYCKET länge. Home = second life utan nån poäng och med jävligt mycket reklam, Beaterator = en töntigt primitiv midimixer för 600 kronor. Nej tack till båda, kombinera de tu och förfäras åt resultaten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Nice! PS3 skrivs med stora bokstäver och likaså veckodagar på engelska. Lär dig hur genitivapostrofer funkar också, sånt kan lätt se amatörmässigt ut om man gör fel. Reglerna för dem är egentligen ganska enkla men du kan garanterat hitta dem i din engelska skolbok. Ang. nyheten i sig så, ptja, det kanske är intressant förutom det faktum att Home och Beaterator är de båda enskilt mest korkade, överhypade och idiotiska påfunden jag hört i spelvärlden på MYCKET länge. Home = second life utan nån poäng och med jävligt mycket reklam, Beaterator = en töntigt primitiv midimixer för 600 kronor. Nej tack till båda, kombinera de tu och förfäras åt resultaten. Kom på senare att veckodagar börjar med stor bokstav i engelskan. Genetivapostrofer betyder citattecken och liknande, eller? Kan inte se något annat liknande som skulle kunna vara fel. Och att lägga namnen inom citattecken var någonting jag var väldigt tveksam till själv. Men nu vet jag ju det. Och angående det du tycker om Beaterator och Home så... Well. Det är ju var mans åsikt. Jättemånga som köpt Beaterator och älskat det. Själv är jag inte så superlockad av det, som du säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Vad innebär Home lite mer konkret? Kostar det något eller? För läste/tittade på en nyhet om någon slags Ratchet & Clank del av HomeVärlden och det såg ändå väldigt intressant ut om det vore hyffsat billigt. Lite småspel o sådär.. Fördriva tiden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 (redigerad) Vad innebär Home lite mer konkret? Kostar det något eller? För läste/tittade på en nyhet om någon slags Ratchet & Clank del av HomeVärlden och det såg ändå väldigt intressant ut om det vore hyffsat billigt. Lite småspel o sådär.. Fördriva tiden Home-experten till din tjänst. =) Home är som du säkert förstår en virtuell värld. Du skapar en avatar (eller flera) som använder i Home. Du får vid registrering en lght där alla dina framgångar sparas. Så som pokaler, möbler etc. I Home finns det diverse spel och uppdrag du utför för att förtjäna kläder, pokale r och saker till din lägenhet. Xi är den största hittills. Mycket kul. Tror att man fortfarande kan köra det om man nu inte har gjort det. Man skall hitta fjärilar och så. Sen finns det arkadmaskiner du kan spela på för att få saker. Buzz tex har ett spel där man skall svara på frågor, 100 rätt i rad så får du nått osv. Du kan skriva din egen frågesport och lägga upp på buzz så kommer det med i home buzz spelet. =) Sen bör du joina Europeiska playstation forumet då de har mycket aktiviteter och tävlingar. nu den 21/10 har de en ny tävling, och det är lätt att vinna. 4:a priser delas ut. 1 får ett ps3 spel. 2:an får 3 playstation 2 spel och 3:an får 1 spel. Det är oftast inte så många som deltar så det är stor chans till vinst. Sist vann jag ett Ps2 spel. =) Hoppar du in så får säga till så bjuder jag in dig till min lght. =) Har jag dig ens på psn? Kan väl adda mig. vice_c Redigerad 14 oktober, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Home-experten till din tjänst. =) Home är som du säkert förstår en virtuell värld. Du skapar en avatar (eller flera) som använder i Home. Du får vid registrering en lght där alla dina framgångar sparas. Så som pokaler, möbler etc. I Home finns det diverse spel och uppdrag du utför för att förtjäna kläder, pokale r och saker till din lägenhet. Xi är den största hittills. Mycket kul. Tror att man fortfarande kan köra det om man nu inte har gjort det. Man skall hitta fjärilar och så. Sen finns det arkadmaskiner du kan spela på för att få saker. Buzz tex har ett spel där man skall svara på frågor, 100 rätt i rad så får du nått osv. Du kan skriva din egen frågesport och lägga upp på buzz så kommer det med i home buzz spelet. =) Sen bör du joina Europeiska playstation forumet då de har mycket aktiviteter och tävlingar. nu den 21/10 har de en ny tävling, och det är lätt att vinna. 4:a priser delas ut. 1 får ett ps3 spel. 2:an får 3 playstation 2 spel och 3:an får 1 spel. Det är oftast inte så många som deltar så det är stor chans till vinst. Sist vann jag ett Ps2 spel. =) Hoppar du in så får säga till så bjuder jag in dig till min lght. =) Har jag dig ens på psn? Kan väl adda mig. vice_c Tack för infon. Har inte införskaffat PS3 än men beställde igår och bör kunna hämta det innan veckan är slut. Ska i vilket fall som helst ta en sväng förbi hämtlagret o fråga om varför det fortfarande bara står att ordern behandlas trots att det finns konsoler i lagret. Men Skriker till här så fort jag fått hem och pluggat in konsolen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Kom på senare att veckodagar börjar med stor bokstav i engelskan. Genetivapostrofer betyder citattecken och liknande, eller? Kan inte se något annat liknande som skulle kunna vara fel. Och att lägga namnen inom citattecken var någonting jag var väldigt tveksam till själv. Men nu vet jag ju det. Nej, det handlar om att ett ord i ägandeform ("Bilens" på svenska) blir " the car?s " på engelska. Är det plural får man se upp: "två bilar" heter inte " two car?s " utan "two cars", men om det handlar om genitiv blir det "my car?s steering wheel", kontra "the two cars? steering wheels". See the difference? Vafan, bara för att jag skrev med PS3an blev alla apostrofer frågetecken. Men de syns ju iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 Nej, det handlar om att ett ord i ägandeform ("Bilens" på svenska) blir " the car?s " på engelska. Är det plural får man se upp: "två bilar" heter inte " two car?s " utan "two cars", men om det handlar om genitiv blir det "my car?s steering wheel", kontra "the two cars? steering wheels". See the difference? Vafan, bara för att jag skrev med PS3an blev alla apostrofer frågetecken. Men de syns ju iaf. Jo jag hade en del utav det där "down" redan. Samma sak som att man inte kan skriva "your late"... Din försenad. You're late - Du är försenad Cars - Bilar Car's - bilen är? He's - han är His - hans Tack, det ska jag komma ihåg. Men det här är ingen språkhjälpstråd. Nao... Let's get back on top. Ååh igår updaterade Rockstar multiplayerdelen på den officiella websidan för The Ballad Of Gay Tony. Tycker nu riktigt synd om er. Det ser så jävla awesome. Hoppas att det är en time exclusive deal det här och att ni får det om ett år eller två iaf. A short list of what this update confirms: * Parachutes in multiplayer free-roam * The Buzzard attack helicopter in Deathmatch and free mode (Possibly in more game modes) * The APC “Tank” also avaliable in multiplayer free mode * At least some of the new veichles are in the multiplayer aswell * Kill-streak rewards similar to those seen in Call Of Duty multiplayer * Weapon classes similar to those seen in Call Of Duty multiplayer * The new weapons from single player also avaliable in multiplayer * New, tighter Deathmatch locations thanks to new interior and placings * …and much more… (Från min artikel på RSB; http://www.rockstarbase.com/?p=2457) http://www.rockstargames.com/theballadofgaytony/multiplayer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 Car's - bilen är? Egentligen inte, det är bara ett fult sätt att skriva "the car is -> the car's" på. Så ja, fast egentligen inte. Vad car's egentligen borde betyda är "bilens". The car has a round steering wheel The car's steering wheel is round The cars have round steering wheels The cars' steering wheels are round Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2009 Tänkte sätta igång en film och ville samtidigt ha subtitles, något jag vet att TVersity har problem med. Tankade PS3 Media Server eftersom jag hört mycket om det och... shit! Vilket smidigt program! Sanslöst! Det fungerar ju enligt samma princip som TVersity men gränssnittet i både dataprogram och XMB är ju makalöst mycket bättre. Det enda jag saknar just nu är nån form av sub-synkningsverktyg, är det nån som har pejl på detta? Texten ligger 1,5 sek bakom ljudet och man tappar lätt koncentrationsförmågan med så stort osynk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 Fallout 3 för 199:-, vilket kap! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 Fallout 3 för 199:-, vilket kap! Kan nån förklara för mig vad Fallout är för nåt, jag körde tvåan tror jag för evigheter sen men vad jag minns var det inget FPS utan snarare ett turn-based strategispel... eller tänker jag på nåt annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 (redigerad) Kan nån förklara för mig vad Fallout är för nåt, jag körde tvåan tror jag för evigheter sen men vad jag minns var det inget FPS utan snarare ett turn-based strategispel... eller tänker jag på nåt annat? Ska jag vara helt ärlig så hade jag aldrig hört talas om Fallout innan trean kom till PS3, tyckte trailern var bra när spelet kom, det kom väl i våras så det har ju ett par månader på nacken. Vet faktiskt inte varför jag inte köpte spelet när det kom, har vart bra sugen ett tag, men nu när jag hitta det på cdon för 199:- så slog jag till, inga pengar att prata om även om jag tycker det suger. Men jag bara hört gott om spelet, Vice är väl såld på spelet? Nåväl, är väl klar med det lagom till Mafia 2 kommer. edit* en trailer om du inte har sett den innan Redigerad 22 oktober, 2009 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 (redigerad) Men jag bara hört gott om spelet, Vice är väl såld på spelet? Nåväl, är väl klar med det lagom till Mafia 2 kommer. Ja! verkligen. Bästa spelet jag någonsin spelat. Slår alla andra spel utan tvekan. Så sinnesjukt stort, och det finns så sjukt mycket man kan göra. Det är därför det är så kul att du tror att du skall klara det lagom till Mafia 2. xD Tog mig nog tre månaders intensivt spelande för att klara det. Sån väska som är med i trailern har jag btw. Hahaha så jag saknar mina slavar som skyddade mig. Ska nog spela om det snart. Redigerad 22 oktober, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 Så... Half-Life 2 fast större och blodigare? Var kommer monstren in i bilden, och varför springer man runt i ett kärnvapendrabbat område? Vad är målet för huvudpersonen? Intrigen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Så... Half-Life 2 fast större och blodigare? Var kommer monstren in i bilden, och varför springer man runt i ett kärnvapendrabbat område? Vad är målet för huvudpersonen? Intrigen? Året är 2277, 200 år efter det kärnvapenkrig som har utspelats mellan USA och Kina och du är en boende i vault 101. Vault 101 är ett av de många skyddsrum som byggdes innan kriget. Livet i vault 101 är het fantastiskt, alla är glada och mår bra. Lite är så perfekt så det nästan blir frireligiöst. En dag försvinner din far under konstiga omständigheter och du tvingas ut i capital wasteland för att leta efter honom. Allting utanför Vault 101 är radioaktivt och allt levande, både människor och djur som lever i capital wasteland har blivit mer eller mindre påverkade av radioaktiviteten. Vissa av dem har genomgått en totalt mutation medans andra bara har fått en lättare personlighetsstörning. Många små samhällen har uppstått, vissa av dem demokratiska, men de flesta styrs diktatoriskt. Bortsett från alla rövare och banditer som härjar i capital wasteland, finns även många slavhandlare som alltid är på jakt efter nya slavar. De överfaller byar och tvingar folk till slaveri, men de köper gärna slavar som andra fångat in, med... På din väg efter din far stöter man på en hel del karaktärer, både onda och goda, som ber om din hjälp. De visar sin tacksamhet efter avklarat uppdrag genom att betala dig med den lokala valutan, kapsyler, ger dig Vapen eller andra saker som kan vara till hjälp under din färd. Du har även möjlighet att få följeslagare på din resa. Dessa får du genom att hjälpa dem elelr dem som äger dem. De olika följeslagarna har givetvis olika förmågor och är olika bra. Teoretiskt sett skall man bara kunna ha en följeslagare åt gången men man kan faktiskt gå runt det och få 3 st! Då har man en mindre arme och är i princip oslagbar. Hahaha. fan man bara måste älska det här spelet. xD Uppdragen är så sjukt varierande och roliga man kan inte sluta spela. Visst det finns ju en del tråkiga oxå. När man skall samla nuka cola quantum tex, det är lite drygt. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 NU är den här. Stunden vi alla (eller jag i alla fall) har väntat på! Adda SavedCarpet och var glada. Det dök upp på trappan imorse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 (redigerad) NU är den här. Stunden vi alla (eller jag i alla fall) har väntat på! Adda SavedCarpet och var glada. Det dök upp på trappan imorse Är ditt PSn id SavedCarpet? Jag addar. Mitt namn är Vice_c Vad hetet du innan Plasir? Det fanns en lista där folk skrev sina PSN idn. Jag tror den fanns in nån klistrad tråd. Nån som kan länka till den för jag har skitmånga på min lista men vet knappt vem folk är. Ni heter inte son ni gör på forumet. (varför inte det?) Så jag skulle uppskatta om nån kan hitta listan. Den behöver säkert kompleteras med nya idn med. Edit: Hittade den. Skulle vi inte kunna editera in den på första sidan här i tråden? ----------------------------- GTASajten Nickname | PSN-Nickname. Fetmarkerade har headset. Linus127 | Eastlund7 (helst inga fler noob-addningar) The_KeeperBoy | The_KeeperBoy nor_adde | Adriian Henkibojj | Henkibojj EET FUK | Whiplash666 Sikorka | Radioactiveraeka psponline | Jamath Xazzi | Macke462 Balor | corpsys Adrian G | Addeproffs felshoe | felshoe Weener | hugoivarssion Tobbzone | Tobbzone MrNoNja | MrNoN Matteus | Mattehallik kattälskaren | Johan____ StellHell | StellHell Alexstance | Vlcty184 NoReas0n | Johan__ Hammarlind | Hammarlind davmann | davmann emo | erick135 Vice | Vice_c (jag gillar kex) MiRRe | tFreak_ Wu Zi Mu | Ylex tomkar88 | godhate-_- BTBoresund | Boresund Solde45 | yo-yo Fiskaren | Fiskar burken12 | baran2000 .ZixX | Pwhheee Easy-A | Amer-163 Ferrari | Gurkan_92 Yuokai | Bedear Mr.Magic | Drama-D VaXXoR | Vaxxor KIDDAN | herr-sverige Hot dog | theking268 beta23 | plopp1 Pixiegnom | SpajX Redigerad 23 oktober, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts