Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Hur online funkar? Ptja... GTA IV?

Man har en Friends-meny längst till höger där du ser om folk är online, "inte vid datorn" eller offline (dessutom hur länge sen de var inloggade). Du har verktyg för PM och textchatt (mindre avancerad, dessutom stört censurerad), och om du lirar ett spel med någon du skule vilja adda som kompis har du en historik över de senaste 100 du spelat med, med anteckning om spel och tidpunkt. Många spel har en lobby, men alldeles för ofta är systemet bara upplagt för att man kastas in i ett random spel och hoppas på en bra bana/annat.

Jag skulle iaf först och främst tipsa om GTA IV, dels för att det är ett fett spel men också för att onlineläget är roligt.

Uncharted är IMO det bästa PS3-spelet, tyvärr saknas onlineläge men det är sjukt fett ändå. Tvåan kommer om en knapp månad.

Warhawk är jäkligt snyggt och extremt roligt onlineläge i, men det tar tid att lära sig. Ett demo finns iaf, kolla in det.

Det gäller förresten alla spel du är nyfiken på: Kolla PS Store efter demos. Ofta finns det, men inte alltid.

(Edit: Div. typos.)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur online funkar? Ptja... GTA IV?

Man har en Friends-meny längst till höger där du ser om folk är online, "inte vid datorn" eller offline (dessutom hur länge sen de loggade in). Du har verktyg för PM och textchatt (mindre avancerad, dessutom stört censurerad), och om du lirar ett spel medstogon du skule vilja adda som kompis har du en historik över de senaste 100 du spelat med, med anteckning om spel och tidpunkt. Många spel har en lobby, men alldeles för ofta är systemet bara upplagt för att man kastas in i ett random spel och hoppas på en bra bana/annat.

Jag skulle iaf först och främst tipsa om GTA IV, dels för att det är ett fett spel men också för att onlineläget är roligt.

Uncharted är IMO det bästa PS3-spelet, tyvärr saknas onlineläge men det är sjukt fett ändå. Tvåan kommer om en knapp månad.

Warhawk är jäkligt snyggt och extremt roligt onlineläge i, men det tar tid att lära sig. Ett demo finns iaf, kolla in det.

Det gäller förresten alla spel du är nyfiken på: Kolla PS Store efter demos. Ofta finns det, men inte alltid.

Uncharted två har jag nog sett någon slags trailer för. Och jag måste säga att det va jävligt snyggt och såg väldigt intressant ut. Kanske bäst att börja med ettan I suppose.

Tack för infon och tipsen. Det där med demos va en bra idé :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Voilà. Det kan också bero på vilket program du använder för streaming, jag kör med TVersity och det funkar prima med kabel men sämre med trådlöst. Har visserligen haft problem med ljuduppspelning men det beror nog på konstiga filformat.

Kör ju iofs med Windows Media Player sånt ska man aldrig lita på, men det har funkat bra tidigare så jag tyckte att det skulle funka nu också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör ju iofs med Windows Media Player sånt ska man aldrig lita på, men det har funkat bra tidigare så jag tyckte att det skulle funka nu också.

Det lär ju bero på att båda produkterna är från Microsoft och att Sony och MS inte riktigt gillar varandra.

Och loadar jag ett sparat spel så finns det inga nya quests? Vad göra?

Starta ett nytt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Onlineläget är dött, i alla fall på 360..;)

Mm, jag vet att det inte är mycket folk. Det såg jag främst när jag försökte jaga Auf Wiedersehen Petrovic - folk springer ifrån spelet så fort de inte gillar inställningarna, alternativt kickar hosten (mig) istället för att söka ett nytt spel. Men av mina Friends ser jag ofta GTA IV i spelrutan. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat kanske en halvtimme hemma hos Yukoai, men det är allt.

Ååh, tack! <3

BTW, jag kan passa på att berätta att MAG inte funkar för mig efterssom det är du som är "ägaren". :)

Du måste ha kvar användarkontot på din PS3, vilket tar ett antal gigabyte. Åtminstone tror jag det tar sån plats, för vart annars allt mitt diskutrymme försvann i vintras vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3

BTW, jag kan passa på att berätta att MAG inte funkar för mig efterssom det är du som är "ägaren". :)

Kass. Min ps3a gick sönder igår så jag kan teoretiskt sett ändå inte spela. Det är ju bara bra om en beta sprids. Nåja...

Fick låna en ps3a av Mediamarkt medans jag väntar på min nya konsol.

Blev lite besviken på broken steel, det finns bara 3 uppdrag. =/ Men det är klart det kostade ju bara 990:- men samtidigt borde man å lite mer för 90:-

Fast det tar ju tid att klara uppdragen, är inte klar än. Men du kommer att älska Fallout, det är sjukt kul. =)

Prova att spara innan du levlar så så slipper du spela om spelet.

Troferna ligger på Level 8, 14 och 20 tror jag. Du skall spela som ond, god och neutral.

Spela som god, levla och få trofe. Ladda spel, döda skitmånga så du blir ond, levla, ladda spel, döda tills du blir neutral, levla. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste ha kvar användarkontot på din PS3, vilket tar ett antal gigabyte. Åtminstone tror jag det tar sån plats, för vart annars allt mitt diskutrymme försvann i vintras vet jag inte.

Har svårt att tänka mig att det skulle ta flera gigabyte någon som tar mycket plats är annars Home det tar runt 5 GB om jag inte mins fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag inte litar på människor.

Men till min fråga, är assassins creed ett bra spel?

Tradera ägs av miljardföretaget Ebay. De har stenkoll. Fular du dig för mycket åker du ut på två röda. Finns paysongaranti där säljaren inte får en spänn förrens köparen har varan i handen. Först då får säljaren sina pengar.

Ja, i brist på annat är det värt pengarna. Men det är bara kul de första timmarna. Släng på en hundring och köp Godfather 2 istället. Det är mitt tips.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor