Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Funderade på att köpa Terminator idag, men orkade inte ta mig ner till butiken. Bra att du sa att det sög så slapp jag den utgiften. Hur är The Godfather? Värt pengarna?

Jösses, att du inte kollar reviews innan du köper spel. Tjänar du så mycket pengar?

Jag har kollat in många spel som faktiskt fått schysst kritik men ångrat mig efter att suget gått ned. Gäller främst PSN-spel, och de kostar ändå sällan över hundringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jösses, att du inte kollar reviews innan du köper spel. Tjänar du så mycket pengar?

Jag har kollat in många spel som faktiskt fått schysst kritik men ångrat mig efter att suget gått ned. Gäller främst PSN-spel, och de kostar ändå sällan över hundringen.

Njae, tjänar storkovan gör jag väl inte. Men jag har ju inga barn och så, så jag kan i princip köpa hur många spel jag vill. Har oftast pengar till det.

Vet inte riktigt nått bra ställe där man kan läsa reviews så du får gärna tipsa mig. Lite kollar jag runt, det är klart. Men det är typ här och sen kollar jag gamplays på spelen på youtube.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njae, tjänar storkovan gör jag väl inte. Men jag har ju inga barn och så, så jag kan i princip köpa hur många spel jag vill. Har oftast pengar till det.

Vet inte riktigt nått bra ställe där man kan läsa reviews så du får gärna tipsa mig. Lite kollar jag runt, det är klart. Men det är typ här och sen kollar jag gamplays på spelen på youtube.

Gamerankings :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice, synd bara att du inte har tvåan (eller ett eget ex av ettan) :lol:

Vad tyckte du om?et?

Haha, ett eget ex av ettan spelar ju ingen roll nu när jag redan klarat det. :P

Jag funderar på att köpa tvåan faktiskt, det var trots allt ett roligt spel. Även om jag inte orkade spela allt för många kapitel i följd.

Jovars, jag tyckte det var ett skoj spel. Men av någon anledning så tröttnade jag ganska snabbt på att spela det när jag väl satte mig ned med det, så det blev att jag spelade i många korta omgångar genom spelet istället för några långa omgångar.

Av någon anledning så fick jag mer och mer respekt för fienderna ju längre in i spelet jag kom, så vid varje checkpoint eller vid varje cut scene så pustade jag nästan ut av lättnad. :P

Några banor var sjukt frustrerande då det känts som det kommit oändligt antal fiender mot mig eller att det känts som jag är grymt underlägsen alla varelser som skjuter nonstop mot mig. Det är flera gånger som jag dött när det bara återstår några få fiender utan att jag vetat om det. Vilket har resulterat i att jag tänkt att den delen av banan går aldrig att klara, det kommer för många fiender. När jag efter en paus tagit upp spelandet och lyckats fragga de få fiender som är kvar så inser jag att jag snubblade på mållinjen alla de gånger jag dött tidigare och då fick jag en "Var det inte mer än så?"-känsla över mig. :(

Nåväl, i korta drag var det ett kul spel, om än lite väl repetitiva stridssätt. Många fighter, speciellt i trängre utrymmen, kändes ganska så likadana.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vet jag inte faktiskt. Tror nog att de kommer göra om den bara.

Det är ju fortfarande Bluray-skivor så det vore ju lite konstigt med DVD-fodral. :lol:

Visst, men jag tänkte skiva som skiva. Tänkte inte på att Blu-Rayfodralen har samma mått som Ps3fodralen. Alltså att det i princip är samma typ utav fodral. Anywho. Ser mycket fulare ut enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, men jag tänkte skiva som skiva. Tänkte inte på att Blu-Rayfodralen har samma mått som Ps3fodralen. Alltså att det i princip är samma typ utav fodral. Anywho. Ser mycket fulare ut enligt mig.

Samma bredd-höjdmått men knappt hälften så tjocka. Dessutom är de blåa, med BR-logo och ofta en konstig låsmekanism vid öppningen.

(Fast det lät det som att du redan visste.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffade (äntligen) en sådan där Hdmi sladd idag. JÄVLAR vilken skillnad. Hade hört att et inte var så stor skillnad, men J*VLAR vilken skillnad. :D

Har du kört PS3 på HDTV med scartsladd???!???!??!?? :naughty:

Arrrrr, the pain!!

Scartsladden är dessutom jäkligt påver kvalitet på, det är bara på äldre burkar det inte märks någon skillnad. På teveapparater med sörre bild ser man ganska mycket flimmer och missfärgningar, men du är ju tokig som inte använt HDMI förrän nu :lol:

Sätt nu igång Uncharted igen trots din Platinum och spela det som det var tänkt! :P

Fick förresten silver för att jag levlade en klass i Resistance 2 till maxnivå. Skönt, då slipper jag köra co-op mer. Det blev ganska långsamt i slutet faktiskt, banorna är likadana hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du kört PS3 på HDTV med scartsladd???!???!??!?? :angry:

Arrrrr, the pain!!

Scartsladden är dessutom jäkligt påver kvalitet på, det är bara på äldre burkar det inte märks någon skillnad. På teveapparater med sörre bild ser man ganska mycket flimmer och missfärgningar, men du är ju tokig som inte använt HDMI förrän nu :angry:

Sätt nu igång Uncharted igen trots din Platinum och spela det som det var tänkt! :angry:

Fick förresten silver för att jag levlade en klass i Resistance 2 till maxnivå. Skönt, då slipper jag köra co-op mer. Det blev ganska långsamt i slutet faktiskt, banorna är likadana hela tiden.

Haha ja jag vet, så dåligt. xD

Ska spela om. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cross game-röstchatt nästa månad?

Vore skönt, det är alltför besvärligt att kommunicera via PSN som det är nu. Chattverktyget vi fick tidigare gav inte så mycket eftersom hälften av alla svenska ord censureras. "Spela" till exempel, det är tydligen en svordom i nåt språk så trots att ordet lär förekomma i varje konversation om spel, blir det censurerat och man fattar inte vad konversationen går ut på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor