Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Det fungerade inte. När jag håller inne power-knappen hörs först tre pip, när jag fortsätter hålla in den kommer ett pip till och PS3an stängs av...

Det kan vara lite tricky men det är bara att försöka igen.

Den piper ju först när man startar den, sen en gång när bildinställningar återställs och sen blir det två snabba pip och då släpper du.

Hade själv problem men det är bara att försöka igen. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njej det tror jag inte.

För mig var det bara att koppla in den så låt iPoden som en USB-device under musikmenyn. Hittas inte iPoden där så är det någonting som failar vid kontakten.

Problemet är ju att iPoden lagrar låtarna så jävla fucked up (I alla fall min classic) så man har ju ingen ordentlig översikt över låtarna. Det är en jävla massa mappar som heter från F00 till F99 och går man in i en mapp och kollar vilka låtar som ligger där så är det ingen struktur alls. Det kan ligga en låt från 123vligt i F00 tillsammans med en låt från Lil Wayne. Sedan ligger resten av Waynes låtar som till och med är från samma album helt utspridda.

Dessutom är det ju svinjobbigt att kolla genom alla 100 mappar efter låten man vill lyssna på, för man vet ju inte i vilken av alla mappar som man kan hitta just den låten som man letar efter.

Ingen struktur alls som sagt.

Edit: Det ligger självklart inte så i själva iPoden, när man lyssnar på musik i den menar jag, utan bara när man USB-öppnar den, till exempel i sitt PS3 eller i DVD:n.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket! Ska testa senare. :lol:

Det hjälper bara för ljud- och bildinställningar, vad jag vet.

Hoppas du inte är så trophykåt att du till och med skulle kunna låta andra skaffa dem åt dig. :o

Det tar ju bort hela poängen med systemet.

Jag var bara nyfiken :confused: Sen kan det vara bra för spel som kräver expansionspaket osv.

@eXotic: PS3-musikmappen är också rätt jobbig, fast inte sådär illa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fåt ta mig en titt till. Men det är inte musiken, utanfilmerna jag vill åt. Men jag tror att filmfilerna inte hittas eftersom formatet är fel för ps3an

Ja, filmfilerna kan du inte nå. Tror jag inte i alla fall, jag tittade aldrig där.

Editerar in svaret om en stund. :lol:

Edit: Jodå, det gick att spela upp videoklippen från iPoden i din PS3! ;)

För mig låg filmklippen i musikmappen och i samma F00 - F99 som musiken, jag fick leta genom ett par mappar innan jag lyckades hitta första klippet. :wub:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, filmfilerna kan du inte nå. Tror jag inte i alla fall, jag tittade aldrig där.

Editerar in svaret om en stund. :lol:

Edit: Jodå, det gick att spela upp videoklippen från iPoden i din PS3! ;)

För mig låg filmklippen i musikmappen och i samma F00 - F99 som musiken, jag fick leta genom ett par mappar innan jag lyckades hitta första klippet. :wub:

Fn vad skumt. Vad exakt menar du me: För mig var det bara att koppla in den så låt iPoden som en USB-device under musikmenyn.

Jag bara stopade in den i usb port 1 sen kollade jag bland menyerna, men det stod inget som usb under nån av menyerna. Ska det bara var till att stoppa in usbn, sen kolla under musik menyn? Vad heter ipoden då?

Eller man ser bara alla mappar direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fn vad skumt. Vad exakt menar du me: För mig var det bara att koppla in den så låt iPoden som en USB-device under musikmenyn.

Jag bara stopade in den i usb port 1 sen kollade jag bland menyerna, men det stod inget som usb under nån av menyerna. Ska det bara var till att stoppa in usbn, sen kolla under musik menyn? Vad heter ipoden då?

Eller man ser bara alla mappar direkt?

För mig räckte det att koppla in iPoden med usb-sladden i PS3:an, sedan bläddrade man till musik och längst ned så fanns den där. Det stod USB-enhet (iPod) Sedan behövde man bara triangelklicka på den och välja visa alla filer så som Mr.Magic sade att man skulle göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej nu har jag kollat och det ser ju inte bra ut?!

När jag tryckte in usbsladden så hände inget. Provade alla 4:a portarna, men inget. Så provade jag med min mp3 spelare. Den har en liten display som tänds när man höjer volym och så.

När jag stoppade i usbet så började den blinka, typ en blinkning i sek. men PS3an sa inget om att det fanns ett usbminne i porten, och inga lampor blinkade eller så. Jag höll på att testa alla portarna och till slut kom usbn upp direkt.

När jag stoppade in den igen var det samma sak igen, PS3an hitatde den inte men displayen på mp3n blinkade lite då och då. In och ut en 5-6 min hittades den. =/

Skall Ps3an hitta usbn direkt eller ska den först ladda lite innan?

Ipoden hittade den inte alls. Är det fel på portarna kanske? Mitt inkopplade tangentbord funkar som det ska, lika så laddningsladden, så det är jäkligt märkligt! Vad tror du/ni?+??

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej nu har jag kollat och det ser ju inte bra ut?!

När jag tryckte in usbsladden så hände inget. Provade alla 4:a portarna, men inget. Så provade jag med min mp3 spelare. Den har en liten display som tänds när man höjer volym och så.

När jag stoppade i usbet så började den blinka, typ en blinkning i sek. men PS3an sa inget om att det fanns ett usbminne i porten, och inga lampor blinkade eller så. Jag höll på att testa alla portarna och till slut kom usbn upp direkt.

När jag stoppade in den igen var det samma sak igen, PS3an hitatde den inte men displayen på mp3n blinkade lite då och då. In och ut en 5-6 min hittades den. =/

Skall Ps3an hitta usbn direkt eller ska den först ladda lite innan?

Ipoden hittade den inte alls. Är det fel på portarna kanske? Mitt inkopplade tangentbord funkar som det ska, lika så laddningsladden, så det är jäkligt märkligt! Vad tror du/ni?+??

Min hittar iPoden direkt.

När man kopplar in iPoden i USB:n så är det ju lite delay innan skärmen blir grå och det står "Ansluten mata ut innan du kopplar från." Sedan är det kanske en sekunds väntetid från det att den bilden kommit upp på iPoden innan ikonen dyker upp på PS3:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver från mobilen. Ursäkta att jag frågar samma sak igen men måste ha tydligt svar för om jag lämnar in ps3 och det är helt kostar det flera hundra. Om jag sätter in ett memory stick ska ps3 hitta det direkt då, oavsett vilken port jag sätter den i? För nu får jag hålla på att trycka in den i alla portarna under flera min. Innan den hittas!? Ipod hittas inte alls. Usb tangentbord funkar helt. Är portarna sönder?? Byta ju ps3 för knappt 2 mån. Sedan. Gaah!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver från mobilen. Ursäkta att jag frågar samma sak igen men måste ha tydligt svar för om jag lämnar in ps3 och det är helt kostar det flera hundra. Om jag sätter in ett memory stick ska ps3 hitta det direkt då, oavsett vilken port jag sätter den i? För nu får jag hålla på att trycka in den i alla portarna under flera min. Innan den hittas!? Ipod hittas inte alls. Usb tangentbord funkar helt. Är portarna sönder?? Byta ju ps3 för knappt 2 mån. Sedan. Gaah!

Min (din snart eller xD?) funkar inte heller. Tror inte att iPod Touch funkar med PS3 :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3an klarar bara lagringsmedia av FAT-typ, inte NTFS. Kolla i datorn (högerklick + egenskaper) vad dina olika saker är och försök hitta ett mönster. Testa även att formatera ett kort och se om det hjälper.

Det står FAT när jag högerklickar på usbminnet, så det skall vara rätt. Som sagt PS3an hittar usbt efter många försök.

En fråga till, om mina usbportar nu är sönder, då måste jag kopiera speldatan så att det finns kvar om enheen byts ut. Hur gjorde man det? Har för mig att jag gik till sparad speldata sedan trekant kopiera till usb, Men nu går inte det, det finns bara kopiera---> Pllaystation 3. Alltså till ett annat Playstation 3 konto. =/

Hur gör jag för att spara det jag spelat på usb?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Älskar PS3:ans bakgrund när man lyssnar på musik. Sjukt skönt att slå på lite lugn riddim-musik, luta sig tillbaka, låta ögonen vandra slött över jordklotet och bara låta tankarna flyta iväg. Tiden går fort utav bara helvete, sjukt bra avkopplingssätt.

Hur fan kopplade man av innan man skaffade PS3 egentligen? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Älskar PS3:ans bakgrund när man lyssnar på musik. Sjukt skönt att slå på lite lugn riddim-musik, luta sig tillbaka, låta ögonen vandra slött över jordklotet och bara låta tankarna flyta iväg. Tiden går fort utav bara helvete, sjukt bra avkopplingssätt.

Hur fan kopplade man av innan man skaffade PS3 egentligen? :D

Jodklotet? O_o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor