Vice. Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 (redigerad) Jo, det går. Jag har fått det av Yukoai. Ja men han köpte ju inte med rabatten? Redigerad 5 juli, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 Ja men han köpte ju inte med rabatten? Det är ju samma spel fast med lägre pris? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 Det är ju samma spel fast med lägre pris? Ja men man kan tydligen inte dela det ändå. Prova på mig så får du la se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 Ja men man kan tydligen inte dela det ändå. Prova på mig så får du la se Vad är det som händer då? Kan det vara så att ditt konto redan har aktiverats på 5 maskiner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 Vad är det som händer då? Kan det vara så att ditt konto redan har aktiverats på 5 maskiner? Det tror jag inte. Tror bara att efter som det rä så billigt så går det inte att dela. Men det är ju visserligen skumt. =/ Det som hände var att det inte gick att ladda ner. Sa han som skulle göra det. Men han hade aldrig gjort det innan så han gjorde kanske fel. Pm om ni vill ha det så får ni testa igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 (redigerad) Vice., jag kan varmt rekommendera PS3trophies.com för guider om troféer. De brukar ha många tips som hjälper och om nåt är fel eller kan göras på andra sätt brukar det stå också eftersom det är ett forum där alla kan posta tips. Här är en guide för Super Stardust HD till exempel. http://www.ps3trophies.com/forums/trophy-g...ophy-guide.html Redigerad 6 juli, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 Vice., jag kan varmt rekommendera PS3trophies.com för guider om troféer. De brukar ha många tips som hjälper och om nåt är fel eller kan göras på andra sätt brukar det stå också eftersom det är ett forum där alla kan posta tips. Här är en guide för Super Stardust HD till exempel. http://www.ps3trophies.com/forums/trophy-g...ophy-guide.html Super! Tusen tack! <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 PS2-bakåtkompatibiliteten kan komma tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 PS2-bakåtkompatibiliteten kan komma tillbaka. Måste man köpa ett nytt PS3 eller kommer det säljas externa PS2 läsare? Eller laddar man ner ett program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 Ingenting är bekräftat. Men förhoppningsvis så kommer det handa om en mjukvaru-uppdatering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 Ingenting är bekräftat. Men förhoppningsvis så kommer det handa om en mjukvaru-uppdatering. Men bör det inte krävas en läsare i själva konsollen också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 Men bör det inte krävas en läsare i själva konsollen också? Nej, det borde väl bli nån typ av emulering Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 Måste man köpa ett nytt PS3 eller kommer det säljas externa PS2 läsare? Eller laddar man ner ett program? Läs artikeln, det står ju software och att det ska fungera utan att byta delar. Det jag känner är att de borde ta betalt för mjukvaran, annars har de som betalade extra för en bakåtkompitabel ps3:a blivit rånade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Läs artikeln, det står ju software och att det ska fungera utan att byta delar. Det jag känner är att de borde ta betalt för mjukvaran, annars har de som betalade extra för en bakåtkompitabel ps3:a blivit rånade. Rånade? Dom som köpte det i början fick det gratis, sen tog dom bort det och dom som slängde ut extra pengar för att få det så är det bara deras egna förlust. Det var ju bara en tidsfråga innan detta skulle komma. Har man PS2 spel hemma har man antagligen ett PS2, så varför i helvetet kunde dom inte bara koppla in det då..? Kom inte och få det till att vi som inte betalat extra för att få tag på ett tidigt PS3 ska betala för att få något som borde varit där på alla PS3:or. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 (redigerad) Rånade? Dom som köpte det i början fick det gratis, sen tog dom bort det och dom som slängde ut extra pengar för att få det så är det bara deras egna förlust. Det var ju bara en tidsfråga innan detta skulle komma. Har man PS2 spel hemma har man antagligen ett PS2, så varför i helvetet kunde dom inte bara koppla in det då..? Kom inte och få det till att vi som inte betalat extra för att få tag på ett tidigt PS3 ska betala för att få något som borde varit där på alla PS3:or. Jag vill börja med att säga - eftersom jag får känslan av att du tror jag har en som är bakåtkompitabel - att jag inte köpte ett bakåtkompitabelt ps3 eftersom jag har kvar mitt ps2. Så jag säger inte att jag blev rånad. Det här är alltså inte någon tycka-synd-om-sig-själv-åsikt jag har. Men det är just de som betalade extra för att få en bakåtkompitabel ps3 som jag tänker på, jag själv hade nog känt mig lurad om jag hade betalat extra för det och så kommer det gratis till alla andra i efterhand. Jo, jag vill få det till att vi som har en ps3 som inte är bakåtkompitabel ska betala en summa för att få ladda ned mjukvaran, det är så jag tycker bara. Redigerad 13 juli, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Jag vill börja med att säga - eftersom jag får känslan av att du tror jag har en som är bakåtkompitabel - att jag inte köpte ett bakåtkompitabelt ps3 eftersom jag har kvar mitt ps2. Så jag säger inte att jag blev rånad. Det här är alltså inte någon tycka-synd-om-sig-själv-åsikt jag har. Men det är just de som betalade extra för att få en bakåtkompitabel ps3 som jag tänker på, jag själv hade nog känt mig lurad om jag hade betalat extra för det och så kommer det gratis till alla andra i efterhand. Jo, jag vill få det till att vi som har en ps3 som inte är bakåtkompitabel ska betala en summa för att få ladda ned mjukvaran, det är så jag tycker bara. Varför i helvete då? Det är ett personligt val om man ville lägga ut extra pengar för ett gammalt PS3, när man ändå har kvar sitt PS2, speciellt när det alltid varit en programvaruåtgärd. Jag tycker vi ska skratta åt alla som lagt ut mer pengar på ett gammalt PS3, eftersom detta var garanterat att hända någon dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Varför i helvete då? Ja, varför då? Jag har redan listat alla anledningar till varför jag tycker att mjukvaran ska kosta pengar, eller alla och alla. En anledning är det väl bara. Om du trots det inte förstår varför jag tycker som jag tycker så vet jag inte vad mer jag ska skriva. Jag begär ju i och för sig inte att du ska förstå varför, men eftersom du verkade vilja veta så försökte jag förklara hur jag ser på saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Ja, varför då? Jag har redan listat alla anledningar till varför jag tycker att mjukvaran ska kosta pengar, eller alla och alla. En anledning är det väl bara. Om du trots det inte förstår varför jag tycker som jag tycker så vet jag inte vad mer jag ska skriva. Jag begär ju i och för sig inte att du ska förstå varför, men eftersom du verkade vilja veta så försökte jag förklara hur jag ser på saken. Jag förstår varför, men jag förstår inte hur du kan tycka så. Om du och jag köper oss varsin grön banan så kan vi inte äta den innan den blir gul och har mognat. Dock så står Pelle brevid dig och säger att han kan sälja sin gula banan till dig för dubbelt så mycket som dom gröna kostade. När våra bananer mognat så har vi alla en gul banan, men du har betalt för 3 bananer. Med ditt resonemang så ska jag betala för 3 bananer också, eftersom du ändå fick vänta lika länge som mig på att bananerna skulle mogna. Men jag köpte aldrig en till banan, vilket du gjorde. Detta är alltså bara en ren förlust från din sida som absolut inte ska ha något med mina inköp att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Jag förstår varför, men jag förstår inte hur du kan tycka så. Om du och jag köper oss varsin grön banan så kan vi inte äta den innan den blir gul och har mognat. Dock så står Pelle brevid dig och säger att han kan sälja sin gula banan till dig för dubbelt så mycket som dom gröna kostade. När våra bananer mognat så har vi alla en gul banan, men du har betalt för 3 bananer. Med ditt resonemang så ska jag betala för 3 bananer också, eftersom du ändå fick vänta lika länge som mig på att bananerna skulle mogna. Men jag köpte aldrig en till banan, vilket du gjorde. Detta är alltså bara en ren förlust från din sida som absolut inte ska ha något med mina inköp att göra. Den där jämförelsen fungerar inte riktigt, för i ditt bananresonemang så skulle ju jag ha två gula bananer och du bara en. Så förmodligen skulle man ju vara nöjd. En mer korrekt jämförelse skulle vara om vi köpte en varsin grön banan, sedan betalar jag extra för att få en gul. Sedan, när jag har en gul och en grön, och du har en grön. Så kommer det förbi en kille och delar ut gratis gula bananer. Då skulle jag ju såklart bli lite sur eftersom jag alldeles nyss betalade extra för att få en gul en, medan du får en gul gratis. Fast bananer överlag känns inte som en speciellt bra jämförelse, vid håller oss till mjukvaran istället, för vi förstår varandras meningar rätt bra på den nivån ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2009 (redigerad) Frågan gäller väl snarare vem tusan som betalt ett till två tusen extra bara för bakåtkompatibilitet. Jag gjorde det då rakt inte. Jag gjorde det för att jag ville ha större hårddisk, bakåtkompatibilitet, minneskortsläsare, något snyggare konsol samt framförallt att inte behöva vänta ett halvår. Jag har aldrig ångrat mitt köp och det du säger om utbetalning till gamla ägare eller extra kostnader för nya är bara dumt. Har man PS2-spel har man antagligen en PS2 också, och ingen bakåtkompatibilitet är nånsin så bra som att använda originalhårdvaran. Den som betalar 1000 kr bara för att ha en halvkass PS2ochenhalv plus sin vanliga PS2 borde istället betala myndigheterna för vården. Och Stell har 40-giggaren precis som du. Redigerad 15 juli, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts