Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...
Yuokai och Pixiegnom, hur gjorde ni era gamercards? Jag får 404 när jag klickar på dem och Playfire kräver att man gjort en på PSN innan man kan göra en hos dem.

Gå in på http://se.playstation.com/psn/ och registrera dig/logga in. Sen lägger du till din PS3a genom att skriva inköpsdatum och serienummer. Efter det så går du in på "Mitt portabla ID".

Jag är inte helt säker på om mina instruktioner stämmer, men du borde nog klara av det ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå in på http://se.playstation.com/psn/ och registrera dig/logga in. Sen lägger du till din PS3a genom att skriva inköpsdatum och serienummer. Efter det så går du in på "Mitt portabla ID".

Jag är inte helt säker på om mina instruktioner stämmer, men du borde nog klara av det ändå. :)

Nice. Det var bara den svenska PS3-sidan som är lika värdelös som alltid.

Henkibojj_1103721_0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vore det att rekommendara att köpa ett begagnat ps3? finns det några vanliga problem/maskinfel som kan uppstå med konsollen, som man bör hålla utkik för?

Rimligt pris?

Behöver man en ny tv för att kunna använda konsollen? Min tv är väl något förlegad, kan man få ett ps3 att fungera om ps2 fungerar på en tv?

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vore det att rekommendara att köpa ett begagnat ps3? finns det några vanliga problem/maskinfel som kan uppstå med konsollen, som man bör hålla utkik för?

Rimligt pris?

Behöver man en ny tv för att kunna använda konsollen? Min tv är väl något förlegad, kan man få ett ps3 att fungera om ps2 fungerar på en tv?

Javisst, om du inte har råd med en ny. Vad jag vet finns inga vanliga maskinfel. Xbox 360 är mycket värre på den fronten, 16% av deras sålda enheter har problem medan PS3ns felnivå ligger på runt 3%.

Pris beror på modell. 60 GB-modellen med minneskortläsare etc. tillverkas inte längre och såldes för 5500 när den utgick. 4000 för en sån är mycket bra pris. Numera får man en ny 80 GB-modell (utan minneskortläsare etc.) för 4000 i butik, dessutom med en Dualshock 3. Köper du en begagnad 40 GB-modell är 3000 ett hyfsat pris, men jag skulle isf lägga på en tusing för en garanterat rep- och defektfri PS3 med dubbelt så mycket hårddiskutrymme och med bättre kontroller. Det tillverkas också 160 GB-modeller för 5000, men då skulle jag istället satsa på en billig 80 GB-modell, och köpa en separat hårddisk för 500 spänn med upp till 250 GB utan att komma över 5000-kronorsstrecket.

Nej, du behöver ingen ny teve, men det rekommenderas skarpt eftersom det är en otrolig bild som ges. Du får med en AV-kabel precis som till PS2, så du kan köra på burkteve om du vill. Det går utmärkt för mig.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Javisst, om du inte har råd med en ny. Vad jag vet finns inga vanliga maskinfel. Xbox 360 är mycket värre på den fronten, 16% av deras sålda enheter har problem medan PS3ns felnivå ligger på runt 3%.

Pris beror på modell. 60 GB-modellen med minneskortläsare etc. tillverkas inte längre och såldes för 5500 när den utgick. 4000 för en sån är mycket bra pris. Numera får man en ny 80 GB-modell (utan minneskortläsare etc.) för 4000 i butik, dessutom med en Dualshock 3. Köper du en begagnad 40 GB-modell är 3000 ett hyfsat pris, men jag skulle isf lägga på en tusing för en garanterat rep- och defektfri PS3 med dubbelt så mycket hårddiskutrymme och med bättre kontroller. Det tillverkas också 160 GB-modeller för 5000, men då skulle jag istället satsa på en billig 80 GB-modell, och köpa en separat hårddisk för 500 spänn med upp till 250 GB utan att komma över 5000-kronorsstrecket.

Nej, du behöver ingen ny teve, men det rekommenderas skarpt eftersom det är en otrolig bild som ges. Du får med en AV-kabel precis som till PS2, så du kan köra på burkteve om du vill. Det går utmärkt för mig.

Okej, tack för all info. Uppskattas. <3

Kanske satsar på en ny 80gb'are då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att sälja min PS3 (80gb). Har bara spelat ett fåtal gånger sen jag köpte det. Lite synd att jag inte har samma sug efter att spela spel nu för tiden.

Kan du inte spela med några polare online? Kanske får du tillbaka suget. Vi kan spela. Kan spela ikväll om du vill. Jag har gta iv, det kan vi spela ihop.

Kom precis hem från gymmet, så jag skall bara duscha. Sen kan vi spela om du vill. =D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Haha, kom ihåg den här tråden.

Stöd för DHCP krävs alltså av skärmen. :>

Vad innebär det då?

edit: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=431181

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380179

Har kommit fram till dessa två billiga alternativ. Funkar någon av de, tror ni? Står att de båda stöder HDMI och HDCP.

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som innehar ett amerikanskt PSN-konto. Gå in på US Playstation Store, där är Rag Doll Kung Fu: Fists of Plastic gratis till den 21.

Med europeiskt konto kostar det 90 sek. In å tanka med er!

Edit: Glömde nämna att de faktiskt är gratis..:)

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor