MiRRe Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Det var inte det här han menade? Jo det var det han menade, han sa det i all hast så fick inte all info, men nu vet jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Ännu mer saker som redan finns i Xbox 360. Men det är ju bra, för Sony. Antar jag. Eller, bäst är det väl egentligen för Ps3ägarna. Låter ju bra också om jag ska köpa en Ps3 någon gång i framtiden. Well, du vet ju hur Sony är iom att du har en PSP som gradvis, väldigt långsamt får features som borde varit med från början. Ingame-XMB till PS3 tog ju mer än två år innan vi fick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Beställde precis Brothers In Arms: Hell's Highway från Spelbusiken för 250 kr. Demot var bra och spelet i sig verkar grymt bra! Slog till när jag såg hur billigt det var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2009 (redigerad) Ett mycket intressant drag av Sony, faktiskt det smartaste jag hört i hela spelvärlden på bra länge: Privata spelutvecklare kan nu pitcha sina spel/idéer/ till Sony, som sedan lägger upp det på PSN gratis. Faktiskt så gratis att de får sina utgifter betalda, förutsatt att det förblir PSN-exklusivt. Bättre upp ändå - Sony köper inte spelen eller spelidéerna. "A really important thing to point out is that this is not first-party publishing, this is not Sony buying your product. You'll be the publisher, you'll own the IP, and you'll control your product. This is assisting you to make your next step from developer to publisher." En verklig win-win där små utvecklare får plats i rampljuset och dessutom betalt, medan Sony får exklusiva titlar till PSN och lockar därmed fler kunder. Det här kan bli det verkliga hoppet för homebrewspel på PS3 - licensierat! Redigerad 27 mars, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2009 Ett mycket intressant drag av Sony, faktiskt det smartaste jag hört i hela spelvärlden på bra länge: Privata spelutvecklare kan nu pitcha sina spel/idéer/ till Sony, som sedan lägger upp det på PSN gratis. Faktiskt så gratis att de får sina utgifter betalda, förutsatt att det förblir PSN-exklusivt. Bättre upp ändå - Sony köper inte spelen eller spelidéerna. En verklig win-win där små utvecklare får plats i rampljuset och dessutom betalt, medan Sony får exklusiva titlar till PSN och lockar därmed fler kunder. Det här kan bli det verkliga hoppet för homebrewspel på PS3 - licensierat! Låter ju toppen! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Jag fick ju hjälp med att se film från datorn med hjälp av min PS3a några sidor tillbaka. Har en fråga ang. detta: Oftast fungerar det felfritt, men på en del filmer, ganska många, så laggar det. Ibland så pass att det inte går att se filmen. Vad kan detta bero på? Är inte så jäkla tekniskt men funderar på om det kan vara min router som inte skickar tillräckligt snabbt. Eller är det någon inställning man måste göra på datorn/PS3an? Avståndet mellan Touter och PS3 är inte mer än 3-4m =/ Tack på förhand//Vice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Jag fick ju hjälp med att se film från datorn med hjälp av min PS3a några sidor tillbaka. Har en fråga ang. detta: Oftast fungerar det felfritt, men på en del filmer, ganska många, så laggar det. Ibland så pass att det inte går att se filmen. Vad kan detta bero på? Är inte så jäkla tekniskt men funderar på om det kan vara min router som inte skickar tillräckligt snabbt. Eller är det någon inställning man måste göra på datorn/PS3an? Avståndet mellan Touter och PS3 är inte mer än 3-4m =/ Tack på förhand//Vice Trådanslutning är alltid snabbare, men det kan också vara så att din dator inte kan konvertera om filmen ifråga tillräckligt snabbt. Vissa filmer går inte att konvertera i TVersity (eller egentligen ffdshow) pga sitt filformat. Antingen är problemet ditt trådlösa nätverk, eller så är det filmen, eller så är det datorn. Sony har "nånting stort" att meddela den 31:a mars. Jag tror på FW 2.7, men det kan också vara nåt töntigt tjofräs med HOME. Det jag hoppas på är 2.7 med en integration för PSN Video Service för Europa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Jag fick ju hjälp med att se film från datorn med hjälp av min PS3a några sidor tillbaka. Har en fråga ang. detta: Oftast fungerar det felfritt, men på en del filmer, ganska många, så laggar det. Ibland så pass att det inte går att se filmen. Vad kan detta bero på? Är inte så jäkla tekniskt men funderar på om det kan vara min router som inte skickar tillräckligt snabbt. Eller är det någon inställning man måste göra på datorn/PS3an? Avståndet mellan Touter och PS3 är inte mer än 3-4m =/ Tack på förhand//Vice Jag kan inte så mycket om det där, men de gånger jag har läst om någon som har samma problem så brukar det oftast vara datorn som inte hänger med riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Sony har "nånting stort" att meddela den 31:a mars. Jag tror på FW 2.7, men det kan också vara nåt töntigt tjofräs med HOME. Det jag hoppas på är 2.7 med en integration för PSN Video Service för Europa Tror knappast att de skulle skapa en sån uppståndelse endast för 2.7. Jag hoppas på PS2-kompatibiliet - vilket är rätt omöjligt, men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Tror knappast att de skulle skapa en sån uppståndelse endast för 2.7. Jag hoppas på PS2-kompatibiliet - vilket är rätt omöjligt, men ändå. Det är ju egentligen ingenting som hindrar att det blir en 3.0 istället för 2.70. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Jag fick ju hjälp med att se film från datorn med hjälp av min PS3a några sidor tillbaka. Har en fråga ang. detta: Oftast fungerar det felfritt, men på en del filmer, ganska många, så laggar det. Ibland så pass att det inte går att se filmen. Vad kan detta bero på? Är inte så jäkla tekniskt men funderar på om det kan vara min router som inte skickar tillräckligt snabbt. Eller är det någon inställning man måste göra på datorn/PS3an? Avståndet mellan Touter och PS3 är inte mer än 3-4m =/ Tack på förhand//Vice Kan vara din dator som inte klarar av att buffra tillräckligt mycket. Om jag ska se stora mkt-filer typ 1080p filmer så måste jag stanna och buffra typ varje kvart men dvdr-filmer klarar min dator utan att behöva stanna och buffra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Trådanslutning är alltid snabbare, men det kan också vara så att din dator inte kan konvertera om filmen ifråga tillräckligt snabbt. Vissa filmer går inte att konvertera i TVersity (eller egentligen ffdshow) pga sitt filformat. Antingen är problemet ditt trådlösa nätverk, eller så är det filmen, eller så är det datorn. Kan vara din dator som inte klarar av att buffra tillräckligt mycket. Om jag ska se stora mkt-filer typ 1080p filmer så måste jag stanna och buffra typ varje kvart men dvdr-filmer klarar min dator utan att behöva stanna och buffra. I det här fallet är det en avi fil. Så hur vet man om datorn inte klarar av att buffra ordentligt? Och vad exakt beror det på i så fall? Kan man motverka det på nått sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 I det här fallet är det en avi fil. Så hur vet man om datorn inte klarar av att buffra ordentligt? Och vad exakt beror det på i så fall? Kan man motverka det på nått sätt? Vad beror det på? Att datorn är för slö. Kan man motverka det? Uppgradera den eller köp en ny. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Vad beror det på? Att datorn är för slö. Kan man motverka det? Uppgradera den eller köp en ny. Haha det är inte problemet. Har ju en nästan helt ny en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Haha det är inte problemet. Har ju en nästan helt ny en. Kör du trådlöst mellan datorn och routern eller mellan routern och ps3t? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Kör du trådlöst mellan datorn och routern eller mellan routern och ps3t? Emmhmm... mellan routern och ps3t Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Emmhmm... mellan routern och ps3t Då är det säkert därför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Då är det säkert därför. Och man kan göra vad, åt det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Och man kan göra vad, åt det? Strunta i att köra trådlöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 28 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2009 Och man kan göra vad, åt det? Kör med kabel istället för trådlöst, helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts