Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Har en fråga jag frågat innan tror jag, men jag komemr inte ihåg.

Jag har en 42" tv full HD.

Nu när jag fick ett ytt PS3, måste man göra någon inställning på PS3an för att den skall veta att det är en HD tv eller det är förinställt? Om inte, var gör man inställningen och vad skall det stå på?

Samt: Skall köpa en sådan där "bättre bild sladd" idag. Är det bara att ta bort den där gul/röd/vita sladden och ersätta med den nya?

Har för mig att man skulle hålla inne nån kanpp på PS3an så den började sända nått som gjorde bilden bättre.

Vill ha maxbild nu när jag skall börja spela Uncharted igen, som henki pratar så gott om. =)

Uncharted renderas i 720p så har man 1080p blir det uppskalat och inte "äkta" full-HD. Men det blir skitläckert ändå, och det är ju det som är det viktiga.

Nej, du behöver nog inte göra några inställningar när du byter sladd. När jag testar på HDTV brukar jag (när PS3an är avstängd) trycka in HDMI-sladden i teven och i PS3an och så snart jag sätter på PS3an flippar det till lite när den upptäcker en HDTV, varefter den säger "En HDMI-enhet hittades. Vill du använda optimerade inställningar?" eller nåt. Säg "ja" och så kommer den ställa in på 1080p. Däremot kommer den ställa in teven som ljudutgång, och om du hellre vill ha det i stereon eller en surroundförstärkare så måste du ändra det i Inställningar -> Ljudinställningar.

Uncharted på 42" i 1080p, det är ju så man får stake <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uncharted är helt klart roligt!

Lite tänkande då och då, mycket action, verkligen ett bra spel. Jag ser fram emot Uncharted: Among thieves.

Ett underbart spel med skön story och stil. Det är få spel som har det "temat" och gjort det så bra.

Storyn klarade jag ut på en helg, men då satt jag verkligen och nötte för att jag inte kunde slita mig från det.

Så du kan nog hålla på ett tag med en passande svårighetsgrad.

Lite tänkande då och då.... whut.. hahaha, snackar du om alla (typ 3) pussel som finns i spelet?! Jag tycker spelets pussel var mer byggda för att man skulle känna sig dum om man inte klarade dem. Lara Croft hade varit besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet om listan med vilka Ps2 spel som funkar till Ps3 finns kvar?

Köp en PS2 istället, för enligt en lista förut så skulle Ratchet & Clank spelen fungera men det gjorde dem inte (elr dem hackade hela tiden) och San Andreas inte fungera men det gjorde det.. kanske dem amerikanska PS3'orna har bättre bakåtkombladiblatikalitationonernasituation (glömmer alltid hur man säger det där)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite tänkande då och då.... whut.. hahaha, snackar du om alla (typ 3) pussel som finns i spelet?! Jag tycker spelets pussel var mer byggda för att man skulle känna sig dum om man inte klarade dem. Lara Croft hade varit besviken.

Fanns bitar då jag inte hittade vägen vidare. Vilket jag tyckte gav en del tänkande.

Det är iaf inte som Army of Two, GTA IV, Crysis å sånt, som är pang på.

Men det må vara simpelt, men lite är ju alltid nånting :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fanns bitar då jag inte hittade vägen vidare. Vilket jag tyckte gav en del tänkande.

Det är iaf inte som Army of Two, GTA IV, Crysis å sånt, som är pang på.

Men det må vara simpelt, men lite är ju alltid nånting :rolleyes:

Pröva att spela typ dem tre första Tomb Raider till första playstation, där kommer du få tänka som ett arsle. kanske därför också jag inte fann någon utmaning med uncharted.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pröva att spela typ dem tre första Tomb Raider till första playstation, där kommer du få tänka som ett arsle. kanske därför också jag inte fann någon utmaning med uncharted.

Nog har jag spelat dem, men dem håller inte i dagens grafikkrav.

Så jag är glad om jag hittar något med lite tänkande.

Sen var det ju min personliga åsikt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FW 2.70 "ryktas" "definitivt" läggas upp den här veckan.

Lite features som troligen kommer med 2.70:

• Röstmeddelanden
  • Röstchatt mellan olika spel och XMB
  • Spelstart inifrån Home (who cares)

Röstchatt mellan spel är ju det bästa, lätt. Kan inte säga hur många gånger man försökt spela GTA IV med emo, Linus127 (Eastlund7) eller nån annan GTAsajtare och man kickats eller försvunnit från spelen. Inga fler meddelandechattar med korta meningar som subjects och tomma meddelanden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FW 2.70 "ryktas" "definitivt" läggas upp den här veckan.

• Röstmeddelanden

Röstchatt mellan spel är ju det bästa, lätt. Kan inte säga hur många gånger man försökt spela GTA IV med emo, Linus127 (Eastlund7) eller nån annan GTAsajtare och man kickats eller försvunnit från spelen. Inga fler meddelandechattar med korta meningar som subjects och tomma meddelanden.

Är/blev Home en flopp tillslut?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag. det är ju skitsoft attvara i home, sedan bara börja spela. Det finns redan så man kan göra det med RE5. Finns en spelmaskin som man går fram till.

Har man väl alltid kunnat? PS -> spelsymbol -> X -> voilà?

Nej, sjukt bra.

På samma sätt som Second Life är bra, ja. Tvi. Har inte provat på länge men jag antar att det är lika lame som vanligt? Inget nytt har väl tillkommit utom möjligheten att betala 50 spänn för att få ett polygonhus? Red Bull Racing har jag inte provat men att en sponsors minispel ska vara det enda som lyfter upp ett floppat mångmiljonprojekt är ju absurt.

Andra saker som kommer med 2.70 är snabbare laddningstider i ingame-XMB.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har man väl alltid kunnat? PS -> spelsymbol -> X -> voilà?

Nja, det finns en såndär maskin. Du vet, en sån man stoppar in 5:- så får du spela, i butiker och liknande. Arkadmaskin? Sådana finns uppsatta i RE5 världen.

Har inte provat på länge men jag antar att det är lika lame som vanligt? Inget nytt har väl tillkommit utom möjligheten att betala 50 spänn för att få ett polygonhus? Red Bull Racing har jag inte provat men att en sponsors minispel ska vara det enda som lyfter upp ett floppat mångmiljonprojekt är ju absurt.

Andra saker som kommer med 2.70 är snabbare laddningstider i ingame-XMB.

Nja, okej det finns ju roligare saker. Men jag loggar in i bland för att snacka lite med nytt folk, spela redbull racet (som är ganska kul) elelr spela det nya helikopterspelet.

Men du har rätt i att det inte finns någon konkret rolig sak att göa. Känns som om man går runt och väntar på att något stort skall komma snart.

men samtidigt, hyffsad bra tidsfördriv gratis, vad kan man klaga på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Röstmeddelanden

Ännu mer saker som redan finns i Xbox 360. Men det är ju bra, för Sony. Antar jag. Eller, bäst är det väl egentligen för Ps3ägarna.

Låter ju bra också om jag ska köpa en Ps3 någon gång i framtiden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor