Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Nu gjorde jag så här: Jag packade upp filmen, och fick då en IMG fil. Jag mountade sedan denna och letade sedan upp video ts på ps3an och det funkade fint. Filmen kan jag se nu, så det är ett steg i rätt ritning. Dock finns det ingen text. =/

För att se den med text måste jag då ändra den till iso? Elelr hur kan man enkelt förklarat gå till väga?

Jag packar upp med rar och får en sån där bild på en cdskiva och det står under inc-xxx och det är en img fil. Hur får jag den img filen till iso? Har vista

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Run MagicISO

2. Click menu "Tools" | "Convert ..." to open converting window.

3. Enter IMG filename to source file editbox.

4. Choose "Standard ISO Image file(.ISO)" as output format..

5. Enter outputing ISO file name into output file editbox.

6. Click button "convert" to process

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aa. Det är typ som Daemon Tools. :)

Nix funkar inte. Den hittar vob filerna men man kan inte välja spela upp. Surt. Underligt att det inte finns ett sätt som man kan använda. Aolla säger olika. Borde finns en guide...

Efter att du har packat upp rar-filerna högerklicka då på img-filen sen väljer du byt namn. Sudda sedan ut img och skriv iso. :P

Står inte img på filen. Står bara ilm-slumdog tex

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nix funkar inte. Den hittar vob filerna men man kan inte välja spela upp. Surt. Underligt att det inte finns ett sätt som man kan använda. Aolla säger olika. Borde finns en guide...

Står inte img på filen. Står bara ilm-slumdog tex

Kontrollpanelen > Mappalternativ > Visning > bocka ur Dölj filnamnstillägg för kända filtyper.

Så gör man på XP, iallafall.

Annars kan du väl kolla filens egenskaper, vad det är för filtyp?

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funkade alldeles förträffligt när jag bytte namn tack!

Då finns det alltså två sätt:

1) Mounta imgfilen och kolla

2) Ändra namn på img filen och kolla

Dock återstår det ursprungliga problemet, och det är att undertexterna är borta. De finns där om man bränner filmen. Hur får man dit dem, om det ens är möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock återstår det ursprungliga problemet, och det är att undertexterna är borta. De finns där om man bränner filmen. Hur får man dit dem, om det ens är möjligt?

Har du provat trycka SELECT och sen välja "Undertextalternativ"?

Och är det någon meny till filmen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du bör hitta subs under.

Video > Ps3 media server > "valfrittmappnamn" > filmen du vill se ex Twilight.2008.CUSTOMosv > [DVD ISO] filnamn.iso > #--Transcoded--# Där inne bör du hitta subs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du provat trycka SELECT och sen välja "Undertextalternativ"?

Och är det någon meny till filmen?

Ja om jag bränner, men inte nu. den startar bara

Du bör hitta subs under.

Video > Ps3 media server > "valfrittmappnamn" > filmen du vill se ex Twilight.2008.CUSTOMosv > [DVD ISO] filnamn.iso > #--Transcoded--# Där inne bör du hitta subs.

Ska kolla. =)

Du bör hitta subs under.

Alltså jag älskar dig! Det är f*n bud på att fria till dig! Hade jag kunnat få bli din fru? :P:)

Fattar du att det funkar!!!!!!!

Så J********vla många tack till: Mr.Magic, Pixiegnom, och Fiskaren! Ska bara veta hur glad jag blev av er hjälp! Uppskattar det verkligen, seriöst! Hopaps jag kan gengälda detta nån dag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså jag älskar dig! Det är f*n bud på att fria till dig! Hade jag kunnat få bli din fru? :) :)

Fattar du att det funkar!!!!!!!

Så J********vla många tack till: Mr.Magic, Pixiegnom, och Fiskaren! Ska bara veta hur glad jag blev av er hjälp! Uppskattar det verkligen, seriöst! Hopaps jag kan gengälda detta nån dag!

Nje jag trivs som singel men det är lugnt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor