Pixiegnom Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 http://www.playzone.se någon som har någon erfarenhet av den butiken? Ps3 för 3000 sjukt billigt plus att de har 40% på alla spel. PS3 för 3000kr? Hmm.. låter nästan för bra för att vara sant. Och spelen var väl inte så billiga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 PS3 för 3000kr? Hmm.. låter nästan för bra för att vara sant. Och spelen var väl inte så billiga? Spelen är dyra men det står att det är 40% så det jämnar ju minst sagt ut sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 (redigerad) Och spelen var väl inte så billiga? Om du är villig att leta ett tag på internet så kan du fynda ordentligt. Typ cdon kör någon 199:- för ett par spel, lite äldre men ändå. Den här månaden har jag köpt Bioshock, Metal Gear Solid 4, Brothers in Arms: HH, Splinter Cell Double agent & NBA Street Homecourt utan att ha något att spela på... den är på lagning. Någon som tycker att en månad med en PS3 på lagning ger dig rätten att gnälla som du aldrig gnält förut?..... i think so. Redigerad 1 mars, 2009 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Någon som tycker att en månad med en PS3 på lagning ger dig rätten att gnälla som du aldrig gnält förut?..... i think so. Helvete! En månad på lagning? Du borde få gratis spel eller pengar i gengäld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Helvete! En månad på lagning? Du borde få gratis spel eller pengar i gengäld. Thank you. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Om du är villig att leta ett tag på internet så kan du fynda ordentligt. Typ cdon kör någon 199:- för ett par spel, lite äldre men ändå. Den här månaden har jag köpt Bioshock, Metal Gear Solid 4, Brothers in Arms: HH, Splinter Cell Double agent & NBA Street Homecourt utan att ha något att spela på... den är på lagning. Någon som tycker att en månad med en PS3 på lagning ger dig rätten att gnälla som du aldrig gnält förut?..... i think so. Idag, måndag, så har mitt Playstation varit "på lagning" i 6 veckor exakt. De måste beställa från utlandet. Jag gnäller som fan och kommer kräva ett ett spel i kompensation. Får se om det går vägen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 (redigerad) den är på lagning. Någon som tycker att en månad med en PS3 på lagning ger dig rätten att gnälla som du aldrig gnält förut?..... i think so. Uppdatering här... Igår var det på dagen 6 veckor sedan jag lämnade in min PS3a. Jag blir störd på att det tar så j*vla tid, men ännu mer störd på den respektlösheten de visar genom att upplysa mig med noll info. Har alltså Mediamarkt som leverantör och först var det 2, sen 4, och sedan max 6 veckor det skulle ta. Problemet har hela tiden varit att de vägrat svara i telefon. Jag har suttit och ring nonstop i 30-40 minuter, utan svar. Alltså ringt tills det bryts (det gör det efter ett tag om ingen svarar) och då ringt upp igen direkt. I 30-40 min. När jag väl har fått tag i dem (2 ggr under 6 veckor) så harde inte vetat nått, och jag skulle bara vänta. Så jag började ringa huvudkontoret, och klagade på att 1) de vägrade svara i lund, 2 de gav mig noll info om hur det gick. Varje gång jag ringde huvudkontoret gick det ett mail där ifrån som sa att de skulle ringa. Efter som de inte hörde av sig ringde jag huvud kontoret igen och de mailade igen. Igår fick jag själv tag i dem och då sa gubben att han inte visste nått men han skulle återkomma samma dag och berätta exakt var min ps3a är. Han ringde aldrig. Idag ringde jag huvudkontoret igen, och klagade igen, på att de 1 svarar aldrig igen, 2 de ringer inte tillbaka när huvudkontoret mailar dem, 3 jag får ingen info om vart det är. Den här gången märkte man på dem att de började bli j*vligt irriterande, kanske inte på mig men på att de i Lund inte svarar så folk tvingas och störa huvudkontoret i stockholm. Hon sa att hon skulle maila igen. Jag ringde huvudkontoret en timme senare och gnällde igen för de hade inte ringt. Hon sa att de kanske inte hinner inga på en timme, jag sa att de ringde inte under hela dagen igår. Så jag ringer er tills dem ringer mig. Det tog skruv, 5 minuter efter senaste samtalet med huvudkontoret ringde medimarkt lund och berättade att nu, nu plötsligt visste de exakt vad som hände! Halleluja! Spelet hade levererats från Japan och är nu i svergie. Och det kommer till butiken måndag, senast tisdag. Och då är jag välkommen att hämta det. Och sedan bad de mig sluta ringa huvudkontoret... xD Vet inte om du har samma problem, att du inte får någon vidare info. men efter 4 veckor skall du absolut börja gnälla. Betalar man så pass mycket för ett spel så ska de i alla fall ha den kollen att de kan säga en max tid till en. Vart spelet är och hur det går. Jag sitetr gärna i en telefon kö i 20 minuter, bara de svarar till slut. Media markt är sjukt nonchalanta. Är det mediamarkt du har köpt det på och du inte får någon info från din lokala butik så börja ring huvudkontoret... Redigerad 3 mars, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Uppdatering här... Det är en av anledningarna till att jag aldrig riktigt gillat mediamarkt, jag får av någon anledning en känsla av att det inte känns 100% seriöst. Att nu också få läsa det här som har hänt dig gör att jag bara ännu mer känner att man aldrig ska göra några stora inköp på Mediamarkt, att köpa tomma skivor där eller något i den stilen fungerar väl. Men en TV eller en konsol eller mobil kommer jag nog aldrig köpa där. Enda bra anledningen att gå dit är för att de har ett otroligt utbud, i alla fall här i Norrköping och deras personal på plats är kunniga, så man kan få en mycket bra översikt över många artiklar och jämföra produkter mellan varandra, för att sedan gå till en annan affär och köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Får du nåt spel som plåster då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Det är en av anledningarna till att jag aldrig riktigt gillat mediamarkt, jag får av någon anledning en känsla av att det inte känns 100% seriöst. Jag skulle nog inte vilja på att de uinte är seriösa men deras service är för j*vlig. I alla fall just nu. Var ända gång man ringer till huvudkontoret så komemr de med den lama ursäkten att de har problem med telefonerna. Det är rörigt nu. Men då får de f*n lösa det tycker jag. CSN har ju fått mycket sk*t för det med, men de SVARAR åtminstone. Det gör inte MM. Men bortsett från det så har de ett grymt utbud, är hyfsat billiga och personalen är hjälpsam och trevlig. Får du nåt spel som plåster då? Vet ej. Hoppas det. Skall som sagt hämta det i början på nästa vecka. Skall påpeka att det gott kan kompensera mig på nått sätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Uppdatering här... Jag lämnade in min PS3 den 21'a januari (42 dagar sen) på webhallen här i stockholm och jag har jag varken talat eller gjort ett försök till att tala med dem eftersom jag inte riktigt har haft suget på att spela ens men nu har jag haft det ett tag och därför blir jag bara mer och mer irriterad för varje dag som går. Men jag har också en kännsla på att dem kanske inte proiriterar dem systemen som inte längre har en garati och skickas istället via konsumentblablablabla-lagen. Anyways så det är mitt fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Finns det nåt bra, inte nödvändigtvis nytt, PS3-spel inom racing? Enda kravet jag har är att det ska finnas splitscreen offline, gärna fler än bara två och gärna urläckert grafiskt. Gärna realistiskt också, eftersom det är brorsan jag vill lira med och han är mest inne på Colin McRae-liknande spel, TOCA och Sega Rally* till exempel. *Är ju asgammalt men visst finns det remakes eller nåt sånt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Finns det nåt bra, inte nödvändigtvis nytt, PS3-spel inom racing? Enda kravet jag har är att det ska finnas splitscreen offline, gärna fler än bara två och gärna urläckert grafiskt. Gärna realistiskt också, eftersom det är brorsan jag vill lira med och han är mest inne på Colin McRae-liknande spel, TOCA och Sega Rally* till exempel. *Är ju asgammalt men visst finns det remakes eller nåt sånt? Är inte säker på om GRiD har splitscreen, men om det har det booooooooooy då har du missat ett grymt race spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Är inte säker på om GRiD har splitscreen, men om det har det booooooooooy då har du missat ett grymt race spel. Har bara en spelare men 12 online. Tankar demot nu iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Har ps3 blivit knäckt ännu? Scenen har i alla fall börjat släppa ps3 spel... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Finns det nåt bra, inte nödvändigtvis nytt, PS3-spel inom racing? Enda kravet jag har är att det ska finnas splitscreen offline, gärna fler än bara två och gärna urläckert grafiskt. Gärna realistiskt också, eftersom det är brorsan jag vill lira med och han är mest inne på Colin McRae-liknande spel, TOCA och Sega Rally* till exempel. *Är ju asgammalt men visst finns det remakes eller nåt sånt? Gran Turismo 5 Prologue har splitscreen (dock endast två spelare) och ser riktigt bra ut. Sen är det väl även relativt realistiskt. Tror man kan få det hyfsat billigt. Sen har ju Motorstorm: Pacific Rift stöd för 4 spelare på delad skärm. Det ser skapligt ut men är ju knappast realistiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Har ps3 blivit knäckt ännu? Scenen har i alla fall börjat släppa ps3 spel... Senast jag läste, har ingen länk då jag inte minns var det var, så hade de lyckats med någonting som gjorde att de kom en bit på vägen. Men nej, PS3:an är inte knäckt än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Har ps3 blivit knäckt ännu? Scenen har i alla fall börjat släppa ps3 spel... Show me. Gran Turismo 5 Prologue har splitscreen (dock endast två spelare) och ser riktigt bra ut. Sen är det väl även relativt realistiskt. Tror man kan få det hyfsat billigt. Sen har ju Motorstorm: Pacific Rift stöd för 4 spelare på delad skärm. Det ser skapligt ut men är ju knappast realistiskt. Motorstorm, usch. GT5 Prologue, är det inte det man fick "full, gratis nedladdning" av? Med bara en bana framlänges och baklänges? Är inte jättesugen på det, om vi talar om samma spel. Senast jag läste, har ingen länk då jag inte minns var det var, så hade de lyckats med någonting som gjorde att de kom en bit på vägen. Men nej, PS3:an är inte knäckt än. De packade upp vissa filer, men det går inte att göra nåt med eftersom de inte är decryptade. Ifall det var hack eller inte är en definitionsfråga. Värdelöst var det iaf eftersom det inte var de vitala filerna som decryptades eller ens packades upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Show me. No way! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 (redigerad) Motorstorm, usch. GT5 Prologue, är det inte det man fick "full, gratis nedladdning" av? Med bara en bana framlänges och baklänges? Är inte jättesugen på det, om vi talar om samma spel. Det du tänker på är Gran Turismo HD Concept. Prologuen har 70 bilar och 6 banor och är ialafall värt att kallas för riktigt spel. Dock så kan det inte jämföras med det riktiga GT5 (2010?) som då lär innehålla mångdubbelt med bilar och banor. Redigerad 4 mars, 2009 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts