Henkibojj Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Jaså, nu var aktuellt igen! Köpte det liksom i oktober. Ptja, jag frågade då och var inte säker på att jag ville betala så mycket som hälften... nu har jag ju hittat ännu en intressent. Några till kanske? Om du går med på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Är det verkligen så att man kan snylta Sony på pengar genom att låta person 1 köpa ett PSN-spel för PSN-pengar, sedan lämna ut lösenordet till person 2, 3, osv. och låta dessa logga in med person 1:s mailadress, tanka spelet gratis och sedan få spelet att funka perfekt även på ens egna inloggningskonto (användare på PS3-burken, vill säga) och PSN-konto (=mailadress)? I så fall kanske kattälskaren och jag går med på Adriians Guitar Hero 3: Death Magnetic-addon och betalar knappa 60 kr var. Om vi får med en eller flera till blir det ännu billigare. Intresserade? Om det funkar, ens? Ja, det är sant. Har själv snyltat spel av Yukoai. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Ja, det är sant. Har själv snyltat spel av Yukoai. Och folk snyltade på mitt Mega man 9 : > Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Och folk snyltade på mitt Mega man 9 : > Me want! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Är det verkligen så att man kan snylta Sony på pengar genom att låta person 1 köpa ett PSN-spel för PSN-pengar, sedan lämna ut lösenordet till person 2, 3, osv. och låta dessa logga in med person 1:s mailadress, tanka spelet gratis och sedan få spelet att funka perfekt även på ens egna inloggningskonto (användare på PS3-burken, vill säga) och PSN-konto (=mailadress)? I så fall kanske kattälskaren och jag går med på Adriians Guitar Hero 3: Death Magnetic-addon och betalar knappa 60 kr var. Om vi får med en eller flera till blir det ännu billigare. Intresserade? Om det funkar, ens? Hur tror du att norsken kunde ge alla Home betan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Är det verkligen så att man kan snylta Sony på pengar genom att låta person 1 köpa ett PSN-spel för PSN-pengar, sedan lämna ut lösenordet till person 2, 3, osv. och låta dessa logga in med person 1:s mailadress, tanka spelet gratis och sedan få spelet att funka perfekt även på ens egna inloggningskonto (användare på PS3-burken, vill säga) och PSN-konto (=mailadress)? I så fall kanske kattälskaren och jag går med på Adriians Guitar Hero 3: Death Magnetic-addon och betalar knappa 60 kr var. Om vi får med en eller flera till blir det ännu billigare. Intresserade? Om det funkar, ens? haha absolut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Ptja, jag frågade då och var inte säker på att jag ville betala så mycket som hälften... nu har jag ju hittat ännu en intressent. Några till kanske? Om du går med på det? Okej, aa visst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Resident Evil 5 var ju faktiskt kul i co-op. Synd bara att det vara lite svårstyrt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Resident Evil 5 var ju faktiskt kul i co-op. Synd bara att det vara lite svårstyrt RE5 var en riktig besvikelse riktigt jobbigt att man inte kan skjuta och röra på sig samtidigt och sen gillar jag inte kameravinkeln men men. Ju mer jag tänker på det så var Killzone 2 inte så jätte grymt trots att. Jo visst det ser grymt ut och så men gubben känns väldigt orörlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Oh majj gadd Oh majj gadd Oh majj gadd!!! Jag får min nya ps3a nästa vecka!!!! Fråga: Om man drar en sladd mellan datorn och ps3an, kan man då hämta filmer etc då? Min kompis var här precis och la ut min filmmapp i det lokala nätverket (jag har router) och sa att nu kunde ps3an hitta dem. Men man måste nog söka upp dem. Fråga: Hur söker man upp dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Är det inte lättare att fixa en mediaserver? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Oh majj gadd Oh majj gadd Oh majj gadd!!! Jag får min nya ps3a nästa vecka!!!! Fråga: Om man drar en sladd mellan datorn och ps3an, kan man då hämta filmer etc då? Min kompis var här precis och la ut min filmmapp i det lokala nätverket (jag har router) och sa att nu kunde ps3an hitta dem. Men man måste nog söka upp dem. Fråga: Hur söker man upp dem? Vad är det för några filformat du vill strema till ditt ps3? Xvid och sånt kan du streama direkt utan att skaffa något program men vill du strema dvdr filmer bluray mm så rekomenderar jag dig att skaffa ps3 mediaserver. Läs mer här: http://playstation-3.se/forum/t11182.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 (redigerad) Förenklad fråga: Hur hittar jag det som finns i det lokala nätverket? Redigerad 7 februari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Oh majj gadd Oh majj gadd Oh majj gadd!!! Jag får min nya ps3a nästa vecka!!!! Fråga: Om man drar en sladd mellan datorn och ps3an, kan man då hämta filmer etc då? Min kompis var här precis och la ut min filmmapp i det lokala nätverket (jag har router) och sa att nu kunde ps3an hitta dem. Men man måste nog söka upp dem. Fråga: Hur söker man upp dem? Du kan söka på många olika sätt, men PS3:an har ett inbyggt i alla fall. Gå till Video/Bilder/Musik och välj "Sök mediaserver", då borde det komma upp en fråga på din dator om du vill tillåta delning med enheten eller något liknande. Om det inte gör det så kan du öppna WMP och klicka på Bibliotek > Mediedelning sedan tillåter du din PS3:a att ansluta till datorn. När du har tillåtit din PS3:a och när du har sökt mediaserver så talar den om hur många den hittat, sedan ska datorns namn finnas under varje kategori (Video/Bilder/Musik), den har en vit WMP-logga. Annars finns det givetvis olika program att använda, men jag har inte orkat sätta mig in i det då jag aldrig använder någon streamingfunktion mellan min PS3 och min dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Du kan söka på många olika sätt, men PS3:an har ett inbyggt i alla fall. Gå till Video/Bilder/Musik och välj "Sök mediaserver", då borde det komma upp en fråga på din dator om du vill tillåta delning med enheten eller något liknande. Om det inte gör det så kan du öppna WMP och klicka på Bibliotek > Mediedelning sedan tillåter du din PS3:a att ansluta till datorn. När du har tillåtit din PS3:a och när du har sökt mediaserver så talar den om hur många den hittat, sedan ska datorns namn finnas under varje kategori (Video/Bilder/Musik), den har en vit WMP-logga. Annars finns det givetvis olika program att använda, men jag har inte orkat sätta mig in i det då jag aldrig använder någon streamingfunktion mellan min PS3 och min dator. Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Tackar! Glöm inte att om du har NOD så finns det en chans att du måste stänga av brandväggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Jag har börjar spela Resistance, och det var inte så tråkigt som jag hade trott. Det har ändå legat på min hylla helt oanvänt i ett och ett halvt år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eazy-e Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Jag har börjar spela Resistance, och det var inte så tråkigt som jag hade trott. Det har ändå legat på min hylla helt oanvänt i ett och ett halvt år. Den slår Queers of war hands down... Resistance ftw Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 RE5 var en riktig besvikelse riktigt jobbigt att man inte kan skjuta och röra på sig samtidigt och sen gillar jag inte kameravinkeln men men. Ju mer jag tänker på det så var Killzone 2 inte så jätte grymt trots att. Jo visst det ser grymt ut och så men gubben känns väldigt orörlig. Jag håller med dig där lite. Att det var jobbigt att man inte kan gå å skjuta samtidigt vande jag mig vid väldigt fort. Och då var det faktiskt lite kul. Mer motstånd. Men jag är grymt förvånad att jag fastnade så mycket för det. Killzone 2 är jag väldigt besviken över, kanske för att det var så kort demo. Men så som det ser ut nu så skulle jag hellre köpa RE5 faktiskt.. Nog för att Killzone 1 var kul på splitscreen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Och folk snyltade på mitt Mega man 9 : > Hur gör man? Jag lyckades inte logga in på hans konto trots att han gav mig ett (temporärt) lösenord och mailadressen. Det stod att jag inte fick logga in med nån annans ID. Försökte göra en ny User (dvs offline-PS3-konto på själva hårddisken där man får egna sparfiler etc), men när jag skulle koppla den nya usern till ett PSN-konto ville de ha födelsedatum och grejer. Jag har ju själv lyckats tanka Home-betan på det här sättet, men då var det med sub accounts. Måste man skapa ett sub account på en dator och sen ge mail+lösen till Mister Snylter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts