Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Någon som vet om trofeerna man vinner är permanenta?

Om jag raderar mina savefiler för att få mer utrymme, försvinner trofeerna då?

Dåligt om det är så. Man borde få behålla sin status.

Savefilerna är ju det dummaste du kan radera för att få utrymme. De tar väl max 100 MB tillsammans om du har ett tiotal spel. Ta bort speldemos, videos och speldata till spel du inte längre kör, istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Troféerna knyts till ditt PSN-konto. Dom försvinner inte. :mellow:

Säker? Så raderar jag filerna så finns ändå trofeerna kvar?

Savefilerna är ju det dummaste du kan radera för att få utrymme. De tar väl max 100 MB tillsammans om du har ett tiotal spel. Ta bort speldemos, videos och speldata till spel du inte längre kör, istället.

Tar de inte mer?

Har mycket utrymme än så länge men jag bara tänkta i framtiden när man spelat många spel. Men det skulle alltså inte vara nått problem ändå, trofeerna finns alltså kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar de inte mer?

Har mycket utrymme än så länge men jag bara tänkta i framtiden när man spelat många spel. Men det skulle alltså inte vara nått problem ändå, trofeerna finns alltså kvar?

Ja, troféerna är garanterat bundna till ditt PSN-konto. Men det jag är lite fundersam på är var troféer sparas om du inte är inloggad på PSN och du skaffar 60 troféer som aldrig registreras hos PSN. Antagligen ligger dessa troféer och väntar i antingen sparfiler, spardata eller nån form av dold/otillgänglig mapp bunden till din kontoinfo. Men sålänge du loggat in och sett att dina troféer är registrerade är du säker. Men jag skulle vara försiktig med att ta bort sparfiler innan du gjort det, om du nu skulle få för dig det.

...vilket ju är rätt onödigt iom att en sparfil sällan tar över 5 MB stycket, och man har väl inte flera hundra sparfiler som gör att det börjar fyllas till :mellow: '>brädden.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga till: Jag spelar spelet Fallout 3 nu, och skivan är 100% repfri. Inte ens ett fingeravtryck på det.

Ändå så fryser spelet ibland. Inte med jämna mellanrum men plötsligt bara. Om jag spelar en hel dag kan det hända 2-3 ggr i alla fall. Vanligtvis när det är många fiender och det händer mycket. (vilkt får mig att misstänka att det blir för mycket info för ps3:an).

Detta resulterar i att jag tvingas stänga av på powerknappen på ps3.an. Inte ens knappen på kontrollen fungerar. =/

Frågan är nu om det är PS3:an det är fel på eller om det är spelet.

Ni som spelat fallout, har ni upplevt samma sak? För det har inte varit så här på andra spel. (Det har väl hänt nån gång, men inte i den här utsträckningen)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga till: Jag spelar spelet Fallout 3 nu, och skivan är 100% repfri. Inte ens ett fingeravtryck på det.

Ändå så fryser spelet ibland. Inte med jämna mellanrum men plötsligt bara. Om jag spelar en hel dag kan det hända 2-3 ggr i alla fall. Vanligtvis när det är många fiender och det händer mycket. (vilkt får mig att misstänka att det blir för mycket info för ps3:an).

Detta resulterar i att jag tvingas stänga av på powerknappen på ps3.an. Inte ens knappen på kontrollen fungerar. =/

Ni som spelat fallout, har ni upplevt samma sak? För det har inte varit så här på andra spel. (Det har väl hänt nån gång, men inte i den här utsträckningen)

Ja, det har hänt mig också några gånger. Så jag tror inte att det är PS3an som det är fel på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer snart ut en patch som fixar fallout problemen för ps3,360,pc :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en sak jag måste få svar på...

Jag jobbade idag med en ny snubbe och vi kom in på en diskussion om PS3 och att det hittills inte har knäckts. Man kan inte spela brända spel på det än, alltså.

Han påstod eller sa att han hade hört, att detta berodde på att kretskortet är totalt ingjutet i silikon eller liknande.

Så man kommer alltså inte åt kretskortet och kan således inte ta bort/sätta dit saker eller vad nu man gör för att cracka det.

Stämmer detta? Varför är inte PS3 knäckt än, varför är det så svårt, finns det bilder/filmer på dess innanmäte?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en sak jag måste få svar på...

Jag jobbade idag med en ny snubbe och vi kom in på en diskussion om PS3 och att det hittills inte har knäckts. Man kan inte spela brända spel på det än, alltså.

Han påstod eller sa att han hade hört, att detta berodde på att kretskortet är totalt ingjutet i silikon eller liknande.

Så man kommer alltså inte åt kretskortet och kan således inte ta bort/sätta dit saker eller vad nu man gör för att cracka det.

Stämmer detta? Varför är inte PS3 knäckt än, varför är det så svårt, finns det bilder/filmer på dess innanmäte?

https://www.flashback.info/showthread.php?t=815306

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AKUT hjälp!

Mitt Playstation hittar inte skivan? Symbolen för skivan man har i skall väl ligga under symbolen som är en handkontroll?

Det finns inget där...

Sätter jag i en dvdfilm så är det samma sak. Det finns ingen skiva. Kan man gå någon annan väg för att hitta skivan? Typ som på en dator, man klickar först c: sedan på D: för att se vad som sitter i spelaren?

Den säger alltså inte ens att det inte finns en skiva. Annars startar och låter den normalt. Bara blev så här när jag startade ps3an nyss.

Hon är död... :)

Tack för den här tiden. :P

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor