Henkibojj Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Någon som vet om trofeerna man vinner är permanenta? Om jag raderar mina savefiler för att få mer utrymme, försvinner trofeerna då? Dåligt om det är så. Man borde få behålla sin status. Savefilerna är ju det dummaste du kan radera för att få utrymme. De tar väl max 100 MB tillsammans om du har ett tiotal spel. Ta bort speldemos, videos och speldata till spel du inte längre kör, istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Troféerna knyts till ditt PSN-konto. Dom försvinner inte. Säker? Så raderar jag filerna så finns ändå trofeerna kvar? Savefilerna är ju det dummaste du kan radera för att få utrymme. De tar väl max 100 MB tillsammans om du har ett tiotal spel. Ta bort speldemos, videos och speldata till spel du inte längre kör, istället. Tar de inte mer? Har mycket utrymme än så länge men jag bara tänkta i framtiden när man spelat många spel. Men det skulle alltså inte vara nått problem ändå, trofeerna finns alltså kvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 (redigerad) Tar de inte mer? Har mycket utrymme än så länge men jag bara tänkta i framtiden när man spelat många spel. Men det skulle alltså inte vara nått problem ändå, trofeerna finns alltså kvar? Ja, troféerna är garanterat bundna till ditt PSN-konto. Men det jag är lite fundersam på är var troféer sparas om du inte är inloggad på PSN och du skaffar 60 troféer som aldrig registreras hos PSN. Antagligen ligger dessa troféer och väntar i antingen sparfiler, spardata eller nån form av dold/otillgänglig mapp bunden till din kontoinfo. Men sålänge du loggat in och sett att dina troféer är registrerade är du säker. Men jag skulle vara försiktig med att ta bort sparfiler innan du gjort det, om du nu skulle få för dig det. ...vilket ju är rätt onödigt iom att en sparfil sällan tar över 5 MB stycket, och man har väl inte flera hundra sparfiler som gör att det börjar fyllas till '>brädden. Redigerad 11 januari, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 En fråga till: Jag spelar spelet Fallout 3 nu, och skivan är 100% repfri. Inte ens ett fingeravtryck på det. Ändå så fryser spelet ibland. Inte med jämna mellanrum men plötsligt bara. Om jag spelar en hel dag kan det hända 2-3 ggr i alla fall. Vanligtvis när det är många fiender och det händer mycket. (vilkt får mig att misstänka att det blir för mycket info för ps3:an). Detta resulterar i att jag tvingas stänga av på powerknappen på ps3.an. Inte ens knappen på kontrollen fungerar. =/ Frågan är nu om det är PS3:an det är fel på eller om det är spelet. Ni som spelat fallout, har ni upplevt samma sak? För det har inte varit så här på andra spel. (Det har väl hänt nån gång, men inte i den här utsträckningen) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 En fråga till: Jag spelar spelet Fallout 3 nu, och skivan är 100% repfri. Inte ens ett fingeravtryck på det. Ändå så fryser spelet ibland. Inte med jämna mellanrum men plötsligt bara. Om jag spelar en hel dag kan det hända 2-3 ggr i alla fall. Vanligtvis när det är många fiender och det händer mycket. (vilkt får mig att misstänka att det blir för mycket info för ps3:an). Detta resulterar i att jag tvingas stänga av på powerknappen på ps3.an. Inte ens knappen på kontrollen fungerar. =/ Frågan är nu om det är PS3:an det är fel på eller om det är spelet. Ni som spelat fallout, har ni upplevt samma sak? För det har inte varit så här på andra spel. (Det har väl hänt nån gång, men inte i den här utsträckningen) Ja, det har hänt mig också några gånger. Så jag tror inte att det är PS3an som det är fel på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 (redigerad) Det händer ibland! Har hänt mig på både PSX, PS2 och PS3! Sony ville väl inte göra en combo-breaker. Det hör till haha Redigerad 13 januari, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Ber om ursäkt för dubbelpost. Är Trend Micro Web Security något att prova på? Eller medför det dåliga saker också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Ber om ursäkt för dubbelpost. Är Trend Micro Web Security något att prova på? Eller medför det dåliga saker också? Verkar ju vara för småbarn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eazy-e Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 En fråga till: Jag spelar spelet Fallout 3 nu, och skivan är 100% repfri. Inte ens ett fingeravtryck på det. Ändå så fryser spelet ibland. Inte med jämna mellanrum men plötsligt bara. Om jag spelar en hel dag kan det hända 2-3 ggr i alla fall. Vanligtvis när det är många fiender och det händer mycket. (vilkt får mig att misstänka att det blir för mycket info för ps3:an). Detta resulterar i att jag tvingas stänga av på powerknappen på ps3.an. Inte ens knappen på kontrollen fungerar. =/ Frågan är nu om det är PS3:an det är fel på eller om det är spelet. Ni som spelat fallout, har ni upplevt samma sak? För det har inte varit så här på andra spel. (Det har väl hänt nån gång, men inte i den här utsträckningen) Kommer snart ut en patch som fixar fallout problemen för ps3,360,pc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 (redigerad) Kommer snart ut en patch som fixar fallout problemen för ps3,360,pc Mitt specifika fel eller finns det fler? Har du med råkat ut för fryslagg? Redigerad 15 januari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Fryslagg förekommer i de flesta spel. Ibland blir det för mycket på samma gång för PS3, 360, Pc etc etc. Du behöver nog inte oroa dig Vice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Skate 2 demot finns nu i PS3-storen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Skate 2 demot finns nu i PS3-storen Har ju funnits sen i torsdags. Är det bara för mig som det hackar som satan när man ramlar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Har ju funnits sen i torsdags. Är det bara för mig som det hackar som satan när man ramlar? Jag vet men kanske inte alla andra Har dock inte hunnit testa det ännu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 (redigerad) Har en sak jag måste få svar på... Jag jobbade idag med en ny snubbe och vi kom in på en diskussion om PS3 och att det hittills inte har knäckts. Man kan inte spela brända spel på det än, alltså. Han påstod eller sa att han hade hört, att detta berodde på att kretskortet är totalt ingjutet i silikon eller liknande. Så man kommer alltså inte åt kretskortet och kan således inte ta bort/sätta dit saker eller vad nu man gör för att cracka det. Stämmer detta? Varför är inte PS3 knäckt än, varför är det så svårt, finns det bilder/filmer på dess innanmäte? Redigerad 18 januari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Har en sak jag måste få svar på... Jag jobbade idag med en ny snubbe och vi kom in på en diskussion om PS3 och att det hittills inte har knäckts. Man kan inte spela brända spel på det än, alltså. Han påstod eller sa att han hade hört, att detta berodde på att kretskortet är totalt ingjutet i silikon eller liknande. Så man kommer alltså inte åt kretskortet och kan således inte ta bort/sätta dit saker eller vad nu man gör för att cracka det. Stämmer detta? Varför är inte PS3 knäckt än, varför är det så svårt, finns det bilder/filmer på dess innanmäte? https://www.flashback.info/showthread.php?t=815306 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 https://www.flashback.info/showthread.php?t=815306 Alltså inte ingjuten utan ren säkerhets mumbel. Jaja tråkigt... Tack för svaret dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 För övrigt är alla kretskort gjorda av silikon, i princip. Kisel + syre = silikon. Så ett kretskort som vore ingjutet i ett kretskort vore... inte mycket till säkerhet. Intressant läsning btw, jag kände igen en hel del av problemen som också finns till PSP (som nu är överklarade sen länge ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 (redigerad) AKUT hjälp! Mitt Playstation hittar inte skivan? Symbolen för skivan man har i skall väl ligga under symbolen som är en handkontroll? Det finns inget där... Sätter jag i en dvdfilm så är det samma sak. Det finns ingen skiva. Kan man gå någon annan väg för att hitta skivan? Typ som på en dator, man klickar först c: sedan på D: för att se vad som sitter i spelaren? Den säger alltså inte ens att det inte finns en skiva. Annars startar och låter den normalt. Bara blev så här när jag startade ps3an nyss. Hon är död... Tack för den här tiden. Redigerad 19 januari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 Hon är död... Tack för den här tiden. Då vart det nog bluray läsaren som pajade Trisst att höra, är det så att du har garanti kvar och kan få den fixad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts