Henkibojj Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Vad är egentligen Platinum? Är det troféer du snackar om är det den trofé du får när du tagit alla brons-, silver- och guldmedaljer i spelet. Det finns max 1 platinumtrofé per spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 (redigerad) Vad är egentligen Platinum? Menar du som när ett spel blir platinum? Dom släpper spelet igen men den här gången är det billigare med ett annat fodral och en annan skiva som inte alls är lika snyggt. Redigerad 15 december, 2008 av C_J Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Menar spel. Drakes fortune kostar låt oss säga 499, drakes fortunes platinum kostar 299. Varför? vad är skillnaden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 (redigerad) Menar spel. Drakes fortune kostar låt oss säga 499, drakes fortunes platinum kostar 299. Varför? vad är skillnaden? Varför det är billigare vet jag inte, men här kommer lite olika platinumförklaringar. Platinum-spelen är de allra bästa på marknaden. De utgör nysläpp av innovativa, uppslukande spel som imponerade på kritiker och spelare redan första gången och ofta har vunnit utmärkelser och priser. Kort sagt utgör de ofta själva stommen i PlayStation-upplevelsen. Förra generationens konsoler hade Platinum-serier, så det finns ingen anledning till varför dagens konsoler inte bör få ett liknande system. Den första augusti kommer dom första Platinum-spelen till PS3. Platinum-spel har blivit synonymt med spel som sålt bra, funnits ute en längre tid och som ges en ansiktslyftning genom ett fulare spelomslag (japp, oftast med någon ram i silver/rött/gult/guld) och ett betydligt lägre pris. Dom första spelen som släpps till Playstation 3:s Platinum-serie är: MotorStorm, Resistance, Uncharted, Assassin’s Creed och Virtua Tennis 3 (med Heavenly Sword och Ratchet & Clank tätt inpå). Priserna kommer att ligga runt 300 kronor. Edit: Intressant läsning om just Platinum. http://se.playstation.com/games-media/news...5-PS2%3A-del-1/ Redigerad 15 december, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Varför det är billigare vet jag inte, men här kommer lite olika platinumförklaringar. Edit: Intressant läsning om just Platinum. http://se.playstation.com/games-media/news...5-PS2%3A-del-1/ jaha, så det billigare priset beror på fulare omslag. Orka bry sig om omslag. =/ Skumt... tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 Vad är det absolut första jag ska göra när jag kopplat in mitt PS3? Är det livsviktigt att koppla in det till Internet direkt? Hörde något om att man måste ladda ner en patch till IV för att kunna spela. Stämmer det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 Vad är det absolut första jag ska göra när jag kopplat in mitt PS3? Är det livsviktigt att koppla in det till Internet direkt? Hörde något om att man måste ladda ner en patch till IV för att kunna spela. Stämmer det? Behövs ingen patch för att kunna spela. Inte viktigt att koppla upp din ps3:a till internet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 Men jag läste att spelet kontinuerligt krashar om man inte laddar ner patchen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 Men jag läste att spelet kontinuerligt krashar om man inte laddar ner patchen. Den första patchen är rätt viktigt, ja. Sen så har det ju kommit en trophy-patch också, och det är ju dumt att missa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 Laddan PS3 automatiskt ner de här patcharna när man startar spelet eller? Under förutsättningen att man har kopplat in Internet så klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 Laddan PS3 automatiskt ner de här patcharna när man startar spelet eller? Under förutsättningen att man har kopplat in Internet så klart. Yes it does Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 Vad är det absolut första jag ska göra när jag kopplat in mitt PS3? Är det livsviktigt att koppla in det till Internet direkt? Hörde något om att man måste ladda ner en patch till IV för att kunna spela. Stämmer det? Du måste inte tanka för att kunna spela, men vissa modeller har haft problem med hängningar så det är bäst att patcha som första grej. Plus trophies som sagt. Laddan PS3 automatiskt ner de här patcharna när man startar spelet eller? Under förutsättningen att man har kopplat in Internet så klart. Ja, under förutsättning att du skaffat ett PSN-konto du är inloggad på när du startar spelet. Bara internet hjälper inte mycket vad jag vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 Ok Tack för hjälpen . Det första jag kommer göra är att koppla upp mig mot Internet, skapa ett PSN konto och sen ladda ner patcharna. Räcker det om man registrerar sitt PSN konto via konsollen eller måste man använda sig av en dator med Internet också och gå in på någon hemsida? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 Räcker det om man registrerar sitt PSN konto via konsollen eller måste man använda sig av en dator med Internet också och gå in på någon hemsida? Konsollen duger fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 20 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2008 Fungerar Playstation 2 spel på 80 gig'aren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Fungerar Playstation 2 spel på 80 gig'aren? Njet. det tror jag inte. Bara första versionen som var bakåtkompitabel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Njet. det tror jag inte. Bara första versionen som var bakåtkompitabel. rätt.. bara 60gb som kan det! och jag ska sälja min om någon är intresserad så PM;a mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2008 Haha! Jag sitter och skriver detta i min PS3's inbyggda webblasare. Det kanns lite wierd haha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 25 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2008 Haha! Jag sitter och skriver detta i min PS3's inbyggda webblasare. Det kanns lite wierd haha! Bara ifall du inte visste det, med R2 byter du så att du kan skriva åäö. Det är ganska nice att kunna sitta uppkopplad med den ja. Synd bara att det är någon konstig limit på tecken man får skriva i 'svars'-rutan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2008 Haha! Jag sitter och skriver detta i min PS3's inbyggda webblasare. Det kanns lite wierd haha! När vi är inne på detta med PS3´s webbläsare: Ser du å ä och ö på forumet? När jag surfar på internet ser alla Å Ä och Ön ut som £# eller nått liknande. Typ: "Jag #lskar det spelet! Det #£r s£ j#tte bra". Går detta att fixa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts