Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

skulle väl tippa på ngt sånt.. och spelar mest online kanske. men hela ska släppas snart så :(

och sen de du fråga ang. teven så är det en HDMI sladd du ska ha ! men gå inte till en butik och fråga för dom försöker bara smälla på dig en för 600:-

dom finns billiga och är exakt lika bra. kan säkert hittas för 200, högst 300;- :P

För jäkligt. Jag kanske inte spelat så mycket den senaste tiden, men när jag väl gjort det har jag gjort det med ett grymt engagemang. =/

Satt och kollade på denna, men var osäker på att det är en sådan jag skall ha. Men det är det alltså?

http://www.tradera.com/Ny_Gold_HDMI_kabel_...uktion-78659310

http://www.tradera.com/HDMI_kabel_3_meter_...uktion-77688710

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För jäkligt. Jag kanske inte spelat så mycket den senaste tiden, men när jag väl gjort det har jag gjort det med ett grymt engagemang. =/

Satt och kollade på denna, men var osäker på att det är en sådan jag skall ha. Men det är det alltså?

http://www.tradera.com/Ny_Gold_HDMI_kabel_...uktion-78659310

http://www.tradera.com/HDMI_kabel_3_meter_...uktion-77688710

Japp, grymt billiga kablar ju! :P

Men köp en sådan och bli överväldigad :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, grymt billiga kablar ju! :P

Men köp en sådan och bli överväldigad :(

Har du en sådan?

Vilken hade ni köpt, översta eller understa? Går snart ut så gärna snabba svar. =)

Hur kopplas den in för att få bild då?

Jag provade min kompis när jag köpte ps3an. Men då funkade det inte. Drog ur de tre sladdarna och satte i en sådan här men det kom ingen bild. Var tvungen att använda de tre sladdarna för att kunna spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket smarrig info, som inte bekräftats men som förmodligen är rätt sann:

A new batch of details for PlayStation Home was revealed in a little Q&A between Home staffers and beta testers.

We don't have official confirmation from Sony that this info is legit, but users from the PS3Forums claim that the official guys from Home were Lucas_Star, CyndoniaX, and Tdog.

The users also say the the meeting was posted on the message of the day, and took place at Home's Central Plaza at 8-10 p.m. Eastern. But let's move on to what you want to hear. The details they say were revealed during the meeting were:

* Open Beta will hit either on December 15 or 30

* Open Beta will be restricted to 18+

* Censor on swearing will be lifted in the Full Beta

* A random weather system

* A money system

According to one of the users, the money system will work this way: "You earn money from collecting trophies. And you will get money for the trophies you already have." Could this be the "Trophy reward system" OPM heard wind about last month?

Since we haven't heard of any official confirmation from Sony, we'll have to tag all of these as rumors for now.

På QJ förstås! :(

Fett med trophies som pengakälla. Mmmmm. :P

http://ps3.qj.net/PlayStation-Home-details...g/49/aid/126769

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På QJ förstås! :P

Fett med trophies som pengakälla. Mmmmm. :P

Det låter ju skojigt =D

Betan för övrigt är bra och det skulle vara nice om den släpptes för alla snart så man kunde träffa folk där som man känner, då alla kan få tag i den så blir det waaay mycket lättare :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice.: När du har kopplat in HDMI-kabeln (Vilket är skitsimpelt att göra) så måste du trycka och hålla inne powerknappen tills det har pipit två gånger för att den ska börja sända ut via HDMI-kabeln.

Din är just nu inställd på att sända genom scart, men eftersom du har kopplat ur den och satt i en HDMI-kabel så kommer det ju ingen bild, det är därför det var svart för dig.

Så när du har stoppat i kabeln så trycker du bara på powerknappen så din ps3 startar, sedan håller du in knappen tills det piper, då ska du få bild så det står härliga till.

Btw: Sällsynt med folk som inte vet vad HDMI är för något i dessa tider då all konsol-grafik kretsar kring det. :P

I alla fall, när du väl fått allting att fungera så kommer du gråta över alla timmar som du spelat utan HD, det är grymt mycket finare med HD-grafiken.

Edit:

På QJ förstås! :wub:

Fett med trophies som pengakälla. Mmmmm. :rolleyes:

Haha, nice med 18+. :P För de syftar på ålder förmodar jag.

Härligt i alla fall att man äntligen tjänar någonting på att samla troféer, nu kommer jag bli aningen mer intresserad av det.

*Startar Uncharted*

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice.: När du har kopplat in HDMI-kabeln (Vilket är skitsimpelt att göra) så måste du trycka och hålla inne powerknappen tills det har pipit två gånger för att den ska börja sända ut via HDMI-kabeln.

Din är just nu inställd på att sända genom scart, men eftersom du har kopplat ur den och satt i en HDMI-kabel så kommer det ju ingen bild, det är därför det var svart för dig.

Så när du har stoppat i kabeln så trycker du bara på powerknappen så din ps3 startar, sedan håller du in knappen tills det piper, då ska du få bild så det står härliga till.

Btw: Sällsynt med folk som inte vet vad HDMI är för något i dessa tider då all konsol-grafik kretsar kring det. :wub:

I alla fall, när du väl fått allting att fungera så kommer du gråta över alla timmar som du spelat utan HD, det är grymt mycket finare med HD-grafiken.

Nej jag vet vad det är och hur man kopplar den. Bara att ersätta den andra. Visste dock inte det där med att hålla in knappen. Tack för det. =)

Anledningen till att var konfunderad var för att jag inte fick igång det sist. Därför jag undrade om jag missat nått. Vilket jag hade. Men då skall jag köpa en sådan snarast.

Tack för hjälpen. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt i alla fall att man äntligen tjänar någonting på att samla troféer, nu kommer jag bli aningen mer intresserad av det.

*Startar Uncharted*

Kanske är bäst att vänta tills de släppt betan, det vore ju inte första gången som bakåtkompabiliteten skulle sätta problem om det nu var så. Surt att spela hela spelet till 1000 poäng om du egentligen inte vill, och så visar det sig att du måste börja om igen. Inte för att jag tror att risken är lika hög nu till Home som när troféer introducerades, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske är bäst att vänta tills de släppt betan, det vore ju inte första gången som bakåtkompabiliteten skulle sätta problem om det nu var så. Surt att spela hela spelet till 1000 poäng om du egentligen inte vill, och så visar det sig att du måste börja om igen. Inte för att jag tror att risken är lika hög nu till Home som när troféer introducerades, men ändå.

Hehe, jag tänkte faktiskt den tanken så jag spelar nhl istället. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor