Pixiegnom Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Adrian, kom på en sak. Provade ettan och det sög. w00t?! Första spelet äger ju. Kommer ihåg hur jag brukade spela demot som liten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 PAN Vision och Konami bjuder in till signeringsträff med Hideo Kojima på Webhallen Hideo Kojima, Metal Gear Solid’s skapare, kommer på blixtvisit till Sverige. Pan Vision och Konami har lyckats ordna en signeringsträff och bjuder in alla att träffa legenden lördagen den 22:a november klockan 12.30–14.30. Signeringen kommer att ske i Webhallens butik på Sveavägen. Hideo Kojima är en av världens största spelutvecklare och är skaparen och regissören bakom flera stora spelsuccéer så som Metal Gear serien, Snatcher och Policenauts. Den 22 november gör han ett unikt besök i Stockholm där han under två timmar kommer att möta fansen och signera sina spel. Ett ex per person gäller under signeringen. (endast spel!) ”Det är en stor ära att ha en av TV- spelbranschens största personligheter i Sverige. Hideo Kojima är en av de mest inflytelserika och innovativa TV-spelsskapare genom tiderna. Att ge de svenska fansen möjlighet att träffa honom i Sverige ser jag som en av de största händelserna som skett under min tid på Konami”, säger Kenneth Klingborg, Nordic Director på Konami. Vi kommer under de två timmarna att erbjuda Metal Gear Solid 4 för 399kr, och givetvis går det även bra att ta med sig spel hemifrån för signering. Under eventet kommer vi även att anordna en cosplaytävling, där den bäst utklädde utses. Priset till vinnaren är en life size Old Snake-skulptur! Tips från coachen är att komma utklädd i en kartong börjar bli lite uttjatat. Vad sägs om att komma in och fotografera golvet på Webhallen, för att göra ditt eget Otocamo? Eller varför inte Göra en Metal Gear av äggkartong och wellpapp? http://www.webhallen.com/list_group.php?avd=1&group=1199 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Hur kollar man hur mycket minne man har kvar/ledigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Hur kollar man hur mycket minne man har kvar/ledigt? Inställningar -> Systeminställningar -> Systeminformation, näst längst ned. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Adrian, kom på en sak. Kan inte vi låna spel av varandra? Jag har inte köpt MG4 för det verkar lite sådär. Provade ettan och det sög. Men skulle ändå vilja prova det nya. Konsumerar en hel del spel faktiskt så jag har nog en del du inte har. För tillfället har jag inte så många (men en hel drös med ps3 spel dock ) men det kommer strax in fler. Gärna! Skulle vi inte träffas IRL i veckan? Får snacka om det på MSN. Låter som en väldigt bra ide Co-op! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 w00t?! Första spelet äger ju. Kommer ihåg hur jag brukade spela demot som liten. Jag kommer ihåg att jag satt och såg jättemycket på trailern som fanns med i demoskivan man fick när man köpte PS1 (det gamla) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Jag vet inte om folk redan visste det, men med TVersity kan man inte bara strömma sina filmer till PS3, man kan även konvertera dem om man har ffdshow installerat (kommer med TVersityinstallationen). Jag försökte kopiera, eller åtminstone spela upp, en avi-film till PS3 med ett USB-minne, men när jag försökte spela upp från minnet så stod det att formatet inte stöds. Jag strömmade filmen med TVersity istället och efteråt valde jag "Kopiera" och upptäckte plötsligt, utan att tänka på det, att jag kunde kopiera över (och titta på!) en film till hårddisken som tidigare inte stöddes, bara genom att kopiera den genom TVersity-nätverket istället TVersity funkar alltså som en "instant converterer" dessutom, och inte bara strömmare. Jäkligt coolt och praktiskt, tycker iallafall jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 (redigerad) Jag vet inte om folk redan visste det, men med TVersity kan man inte bara strömma sina filmer till PS3, man kan även konvertera dem om man har ffdshow installerat (kommer med TVersityinstallationen). Jag försökte kopiera, eller åtminstone spela upp, en avi-film till PS3 med ett USB-minne, men när jag försökte spela upp från minnet så stod det att formatet inte stöds. Jag strömmade filmen med TVersity istället och efteråt valde jag "Kopiera" och upptäckte plötsligt, utan att tänka på det, att jag kunde kopiera över (och titta på!) en film till hårddisken som tidigare inte stöddes, bara genom att kopiera den genom TVersity-nätverket istället TVersity funkar alltså som en "instant converterer" dessutom, och inte bara strömmare. Jäkligt coolt och praktiskt, tycker iallafall jag Kan man med tversity också föra över saker från ps3:an till datorn? Antar att det inte går men värt att fråga Edit: Lägger bara till här inte lönt att starta tråd för det, jag skulle installera det nya tversity men det gick inte att installera på vista när UAC var på, hur stänger man av det? (User Account Control) Har faktiskt ingen aning :/ Redigerad 19 november, 2008 av MiRRe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Kan man med tversity också föra över saker från ps3:an till datorn? Antar att det inte går men värt att fråga Edit: Lägger bara till här inte lönt att starta tråd för det, jag skulle installera det nya tversity men det gick inte att installera på vista när UAC var på, hur stänger man av det? (User Account Control) Har faktiskt ingen aning :/ Nope, det går inte. Inte som jag vet, iallafall. UAC: Vet inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 (redigerad) Edit: Lägger bara till här inte lönt att starta tråd för det, jag skulle installera det nya tversity men det gick inte att installera på vista när UAC var på, hur stänger man av det? (User Account Control) Har faktiskt ingen aning :/ Gå till Kontrollpanelen och vidare till Användarkonton. Här klickar du Aktivera eller inaktivera Kontroll av användarkonton (UAC). I nästa dialogruta kryssar du bort Skydda datorn… För att ändringen ska gå igenom behöver du starta om datorn. Varför inte testa google? Edit: Glöm inte att vara inloggad som Adminstratör. Redigerad 19 november, 2008 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Är det bara jag som är sjukt trött på alla svinpriser på spelen till ps3? Jag har knappt köpt ett enda nytt spel, går hela tiden och rotar i begagnat-lådorna, men inte ens där är priset normalt funtat. Jag menar, 650+ betalar jag inte ens för världens bästa spel. :/ Gör vi inga framsteg på flashfronten? Spelar vi inte hemladdade spel snart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Är det bara jag som är sjukt trött på alla svinpriser på spelen till ps3? Jag har knappt köpt ett enda nytt spel, går hela tiden och rotar i begagnat-lådorna, men inte ens där är priset normalt funtat. Jag menar, 650+ betalar jag inte ens för världens bästa spel. :/ Gör vi inga framsteg på flashfronten? Spelar vi inte hemladdade spel snart? Webhallen har sköna priser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Webhallen har sköna priser. På äldre spel, ja. Men just nu söker jag rätt nya titlar, inte direkt dagsnya men ändå rätt nya. Och alla jag sökte fram låg kring 600 och uppåt även på webhallen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Även dvd.se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Även dvd.se. Aningen billigare, faktiskt, men det är ju fortfarande tokdyrt för spel med några månader på nacken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Aningen billigare, faktiskt, men det är ju fortfarande tokdyrt för spel med några månader på nacken. Tradera då? Jag har fått Orange Box för 270, Uncharted för 300, Rainbow Six Vegas för 200-ish och Army of Two för 350 där. Nåt kap borde du väl kunna få? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 (redigerad) Tradera då? Jag har fått Orange Box för 270, Uncharted för 300, Rainbow Six Vegas för 200-ish och Army of Two för 350 där. Nåt kap borde du väl kunna få? Mja, mjo. Det där kommer jag ändå aldrig använda då jag aldrig vågar vara säker när man handlar med andra människor över nätet. Man kan ju bli hur lurad som helst, de få gånger jag köper över nätet så ska det vara från företag som jag väl känner till. Visst, det fanns i hyffsade priser där, men jag kommer aldrig våga köpa något via tradera. Nåväl, till den frågan jag egentligen ville ha svar på, görs det några som helst framsteg på ps3-scenen? Eller står det bara och trampas på samma ställe? Finns det ens folk som försöker knäcka ps3:an? Jag slänger mig in på QJ lite nu och då, men hittar inte speciellt mycket matnyttigt. Redigerad 19 november, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 (redigerad) Mja, mjo. Det där kommer jag ändå aldrig använda då jag aldrig vågar vara säker när man handlar med andra människor över nätet. Man kan ju bli hur lurad som helst, de få gånger jag köper över nätet så ska det vara från företag som jag väl känner till. Visst, det fanns i hyffsade priser där, men jag kommer aldrig våga köpa något via tradera. Nåväl, till den frågan jag egentligen ville ha svar på, görs det några som helst framsteg på ps3-scenen? Eller står det bara och trampas på samma ställe? Finns det ens folk som försöker knäcka ps3:an? Jag slänger mig in på QJ lite nu och då, men hittar inte speciellt mycket matnyttigt. Handlar mycket där. Använd dig av payson (www.payson.se) så kan du inte bli lurad. =) Redigerad 19 november, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Handlar mycket där. Använd dig av payson (www.payson.se) så kan du inte bli lurad. =) asså de är säkrare än vad man tror. kände oxå att de va osäkert förr.. men min syrra visade mig det helt. och där e ju skitbra system.. där finns ngt som heter omdömmen där köpare har röstat hur pålitlig personen som säljer är. går man in där och kan kolla allt folk skivit om honom. och är de bara positivt så är de en ärlig person är de lite risky så skit i det bara. jag köpte stuntman ignition helt nytt för 177kr (inkl. frakt) blev hemskickat hit och de funkar fin fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Finns det några spel som är ett absolut MÅSTE? Har GTA4, CoD4 och Assassin's Creed, men vill gärna ha mer spel om det är några som är bra! Så, vilka spel är verkligen ett måste? Skriv gärna en kort sammanfattning (typ 1,2 meningar räcker ^^) vad spelet handlar om Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts